Skip to main content

Twee weken geleden mijn verhuizing doorgegeven en een afspraak gemaakt voor een bezoek van de monteur om het internet aan te sluiten in het nieuwe huis op donderdag 21 april j.l. De twee monteurs zijn geweest, maar omdat er geen aansluiting te vinden was, moesten ze hier voor terugkomen. Er dient een nieuwe kabel getrokken te worden en dit konden hun niet doen. Hiervoor dient een andere monteur te komen.
Nieuwe afspraak gemaakt voor (volgende week) 26 april a.s.

Het is een totaal gerenoveerd monumentaal pand. De aannemer/eigenaar heeft destijds contact gehad met de providers Ziggo en KPN.
KPN heeft (zwart op wit) doorgegeven dat zij op dit adres niet konden leveren, waarna er door Ziggo een aansluiting is gemaakt.

Hierover gebeld met KPN, waar een medewerker mij vertelde dat ik mijn contract niet op kan zeggen, omdat dit loopt tot en met 2025.
Hem geïnformeerd over het feit dat KPN volgens hen geen aansluiting kan realiseren op dit adres en dat ik dus niets aan een contract heb en het daarom wil ontbinden, hierop werd zeer bot gereageerd. INEENS KAN ER DUS WEL EEN AANSLUITING GEMAAKT WORDEN?

Hierna nogmaals gebeld en wat nu: de afspraak voor 26 juni a.s. is eruit gehaald, door wie wil men niet doorgeven.
Ik dien een nieuwe afspraak hiervoor te maken en die kan pas plaatsvinden op 3 mei a.s.!! Terwijl er een afspraak in stond voor 26 juni a.s.

Heb een eigen internetbedrijf , kantoorhebbend aan huis, het is voor mij dan ook beslist geen optie om nogmaals twee weken zonder internet aansluiting te zitten. Gaat KPN dit betalen?
Zeker niet als dadelijk dan zou blijken dat een aansluiting door KPN niet mogelijk blijkt te zijn, me dan wel bij Ziggo dien aan te melden, waardoor er nog enkele weken bovenop komen.

Ben dit niet van KPN gewend deze compleet stijlloze en klantonvriendelijke manier van aanpak!

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Goedemiddag @Jilt Wijnstra, welkom en goed dat je hier aan de bel trekt.

Ik heb jouw situatie nog niet helemaal goed voor de bril. Ik lees:
 

Het is een totaal gerenoveerd monumentaal pand. De aannemer/eigenaar heeft destijds contact gehad met de providers Ziggo en KPN.
KPN heeft (zwart op wit) doorgegeven dat zij op dit adres niet konden leveren, waarna er door Ziggo een aansluiting is gemaakt.


En:
 

Twee weken geleden mijn verhuizing doorgegeven en een afspraak gemaakt voor een bezoek van de monteur om het internet aan te sluiten in het nieuwe huis op donderdag 21 april j.l. De twee monteurs zijn geweest, maar omdat er geen aansluiting te vinden was, moesten ze hier voor terugkomen. Er dient een nieuwe kabel getrokken te worden en dit konden hun niet doen. Hiervoor dient een andere monteur te komen.
Nieuwe afspraak gemaakt voor (volgende week) 26 april a.s.


​​​​​​Waarom is de verhuizing doorgegeven als er al duidelijk was dat er door KPN niet geleverd kon worden op dit adres?
Ik wil graag eens meekijken. Wil jij jouw Forum profiel aanvullen met de volgende klantgegevens:

  • Klantnummer
  • Is de nu ingevulde postcode en huisnummer van het oude of nieuwe adres? Wil je de adresgegevens van het oude of nieuwe adres ook toevoegen?

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Let op: via het forum geldt er een langere reactietijd. Wil je sneller contact, dan is nogmaals met ons bellen een betere optie.


Hi @Shyrin_ 

Nu ingevulde postcode en huisnummer is van het nieuwe adres, oude adres:
 

**** ** - **


Hierover gebeld met KPN, waar een medewerker mij vertelde dat ik mijn contract niet op kan zeggen, omdat dit loopt tot en met 2025.

Heeft u misschien een zakelijk abonnement? Voor particulieren heeft KPN geen abonnement met een looptijd van langer dan een jaar. Of bent u stiekem klant bij een andere provider? 


​​​​​​Waarom is de verhuizing doorgegeven als er al duidelijk was dat er door KPN niet geleverd kon worden op dit adres?

Wellicht het sein om vanaf die datum voortijdig de overeenkomst te beëindigen.
Juist omdat KPN op dat adres geen diensten kan leveren.

Dat is namelijk een van de uitzonderingen in de voorwaarden van KPN in een lopende overeenkomst om die te beëindigen.


​​​​​​Waarom is de verhuizing doorgegeven als er al duidelijk was dat er door KPN niet geleverd kon worden op dit adres?

Wellicht het sein om vanaf die datum voortijdig de overeenkomst te beëindigen.
Juist omdat KPN op dat adres geen diensten kan leveren


Ja, precies… alleen zou ik dan zelf kiezen voor een opzegging kiezen (met bewijsstukken).

Op het moment dat er een verhuizing wordt doorgegeven, dan vinden er een aantal technische controles plaats: kan er geleverd worden op het nieuwe adres, wat wordt de nieuwe technisch maximaal haalbare snelheid, voldoet de huidige apparatuur etc etc etc. Als wij geen diensten kunnen leveren op een (nieuw) adres, dan komt dat in 99,9% van de gevallen al direct naar voren bij het doorgeven van een verhuizing.
Dit:

Het is een totaal gerenoveerd monumentaal pand. De aannemer/eigenaar heeft destijds contact gehad met de providers Ziggo en KPN.
KPN heeft (zwart op wit) doorgegeven dat zij op dit adres niet konden leveren, waarna er door Ziggo een aansluiting is gemaakt.

en dit:
 

Twee weken geleden mijn verhuizing doorgegeven en een afspraak gemaakt voor een bezoek van de monteur om het internet aan te sluiten in het nieuwe huis

rijmt dan niet met elkaar.

Inmiddels begrijp ik aan de hand van jouw klantgegevens @Jilt Wijnstra, dat de installatiemonteur de verbinding niet kon aansluiten omdat de aansluiting hersteld moest worden. Herstelwerkzaamheden aan het aansluitpunt kunnen uitsluitend uitgevoerd worden door een monteur van de netwerkbeheerder, KPN Netwerk. Dit is inmiddels uitgevoerd en de verbinding is actief! 

Heb een eigen internetbedrijf , kantoorhebbend aan huis, het is voor mij dan ook beslist geen optie om nogmaals twee weken zonder internet aansluiting te zitten. Gaat KPN dit betalen?
Zeker niet als dadelijk dan zou blijken dat een aansluiting door KPN niet mogelijk blijkt te zijn, me dan wel bij Ziggo dien aan te melden, waardoor er nog enkele weken bovenop komen.


Eind goed, al goed, toch? Werkt alles nu ook naar tevredenheid? 

Een andere opmerking/ tip: het mobiele abonnement staat nog op het oude adres geregistreerd. Je kunt via jouw MijnKPN account een adreswijziging doorgeven en je aanmelden voor de KPN Husselvoordelen.
Lukt dit niet, neem dan contact op met onze Kleinzakelijke klantenservice via 0800 0403.