Skip to main content

figure widget

Bovenstaand 2 afbeeldingen 1 van servicetool waarin staat probleem oplossen. En als ik daarop klik dan krijg ik een foutmelding. Waardoor ik niet verder geholpen kan worden. 

 

Feit blijft dat ik super traag internet heb.

 

Ik word hier graag mee geholpen.

Ik woon zelf in een buitengebied en heb diverse apparatuur aangesloten op het internet. 

 

Tv werkt prima, maar downloaden op een console duurt super lang (90gb in 10 uur) ook kan ik niet fijn thuis werken. 

 

Ik zou hier graag een oplossing in zien @Kpn 

Ik betaal maandelijks rond de €60 en wil graag goed internet voor. 

Wat kunnen we hieraan doen??


Hoi @Joshua0182, van harte welkom op ons forum. We denken hier graag met je mee. Ik begrijp dat je traag internet ervaart, en niet verder komt met de servicetool. Traag internet kan veel verschillende oorzaken hebben. Om je goed te kunnen helpen heb ik meer informatie nodig.

  • Is internet traag op 1 of meerdere apparaten?
  • Wat voor internetabonnement heb je?
  • Ben je via de koperverbinding of glasvezel aangesloten, en hoe is je modem in huis aangesloten?
  • Heb je naast de Experia Box nog andere apparatuur, zoals routers of wifi versterkers?
  • Hoe heb je de internetsnelheid gemeten? 

Om een goed beeld te krijgen van je internetverbinding, is het belangrijk dat je tijdelijk alle apparaten ontkoppelt of uitschakelt. Daarna sluit je 1 computer of laptop rechtstreeks met een internetkabel aan op jouw Experia Box. Doe nu een speedtest. Wat is daar de uitkomst van?


Hoi Alexandra, 

 

Dankjewel voor je reactie. 

 

1) Internet is traag op meerdere apparaten (telefoon, laptop) 

2) ik heb het volgende abonnement; Huissen internet 50mb's + sneller internet buitengebied. 

3) koper verbinding, helaas is hier geen glasvezel beschikbaar. Modem is aangesloten via utp kabel en alle ruimtes Inn voorzien van utp aansluitingen. 

4) naast de Experiabox beschik ik over een tv-modem en 2 of misschien wel 3 wifi versterkers. 

5) internet snelheid gemeten via de servicetool waarbij zoals te zien is op de foto's een foutmelding op wordt gegeven. 

 Ik zal via de Experiabox mijn internetsnelheid meten via speedtest en zal dit bericht tzt aanvullen. 

 


Hoi Alexandra, 

 

Dankjewel voor je reactie. 

 

1) Internet is traag op meerdere apparaten (telefoon, laptop) 

2) ik heb het volgende abonnement; Huissen internet 50mb's + sneller internet buitengebied. 

3) koper verbinding, helaas is hier geen glasvezel beschikbaar. Modem is aangesloten via utp kabel en alle ruimtes Inn voorzien van utp aansluitingen. 

4) naast de Experiabox beschik ik over een tv-modem en 2 of misschien wel 3 wifi versterkers. 

5) internet snelheid gemeten via de servicetool waarbij zoals te zien is op de foto's een foutmelding op wordt gegeven. 

 Ik zal via de Experiabox mijn internetsnelheid meten via speedtest en zal dit bericht tzt aanvullen. 

 

@Joshua0182 Dankjewel voor alle informatie! 

Gebruik je internet vooral via wifi? Zo ja, heb je onze Wifi Manager al eens gevolgd? Deze handige servicetool helpt je met zowel het nakijken van je verbinding, als het optimaal instellen van je wifi. Ik raad je aan om die ook te doorlopen. Er komt altijd een resultaat en advies uit rollen. En ik ben benieuwd naar de uitkomst van de speedtest 🙂 dan kijken we vanaf daar verder.


Hier een zeer tevreden sneller internet buitengebied gebruiker:wink: . En ook met v10. Welke snelheid heb je als je meet zonder aangesloten randapparatuur dus puur alleen het modem?


Ik heb hetzelfde probleem nu ook met die melding van mijn KPN tot modem bekabeling.. hoe los ik dit op


Plus het feit, ik kan nu ook geen extra hardware bestellen omdat de wifi manager hapert. Ik heb een wifi dip op een bepaalde plek in het huis. Overal tume voldoende snelheid, behalve op die bepaalde plek. Ik wil daar een extra wifi versterker neerzetten. 


Hi @DaveP  @eciraum, het kan op dit moment zijn dat de Wifi Manager niet helemaal lekker werkt. Je kunt hierdoor foutmelding 404 te zien krijgen. Dit is bij onze Technische Dienst bekend sinds 12 maart en er wordt aan gewerkt om het op te lossen. Excuus voor het ongemak! We verwachten dat het binnen een paar dagen verholpen is, probeer het in de komende dagen nog eens.

Lukt het daarna nog niet of heb je vragen, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we iedereen het beste helpen, en houden we het forum overzichtelijk.