Skip to main content

Ik heb precies het zelfde is het bij jouw al opgelost 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

Hi @Kees SC! Wat gek dat je deze melding te zien krijgt, terwijl alles netjes betaald is. Dat is zeker niet de bedoeling. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 

Ik hoor graag van je! :blush:


Lisa. Mijn profiel is aangevuld, het rare is alles werkt gewoon, maar ik kan geen wijzigingen in modem door voeren dan krijg ik het bericht modem geblokkeerd u heeft vermoedelijk niet betaald, vindt dat toch een beetje een nare op merking naar mij toe, hoop dat je dit kan herstellen. Kan het zijn dat er ook een modem aanhangt voor slecht buiten gebied?. 


Heel gek dat je dit te zien krijgt. In het andere topic is er een monteur langs geweest. Gezien de TS daar niet terug is gekomen, vermoed ik dat het is opgelost. @NHendriks Herken jij deze melding en heb je enig idee waar dit vandaan komt? 

Ik kan niet zien of het modem al een reset gehad heeft. Heb je dit al gedaan? Zo niet, zou je dat kunnen doen? Houdt het resetgaatje (achterkant) ingedrukt tot alle lampjes uitvallen. Koppel eventueel het 4G modem eerst los en sluit opnieuw aan. 

Hoor graag! 


Lisa.  Heb modem reset gegeven maar dit heeft niet geholpen, zegt nog steeds modem geblokkeerd, maar waarom werkt alles wel?,alleen ik wil op een beter wifi kanaal gaan maar door deze blokkade kom ik niet in modem. Gr.


@NHendriks Herken jij deze melding en heb je enig idee waar dit vandaan komt? 

Helaas heb ik een dergelijke melding nog nooit eerder gezien :(


Lisa. Lijkt mij een mooie uitdaging voor de heer N Hendriks om dit op te lossen, lijkt mij dat er iets software matig verkeerd staat. Gr


Ik ben nog even aan het denken maar het is vrij lastig met beperkte info. Goeie uitdaging inderdaad. Kan je wel gewoon inloggen op https://192.168.2.254? Lijkt me dat dat gewoon moet werken. Dan open je namelijk de lokale webinterface van het modem.

 

Komt de melding dat de verbinding geblokkeerd is naar voren in een servicetool? Dan zou je eens kunnen kijken of dat wel kan zonder dat de Sneller Internet Buitengebied LTE-router is aangesloten. Ik weet nooit precies hoe verbindingen zich daarop registreren, ik weet dat SIB enkel werkt met een vaste verbinding maar onder wel netwerk verkeer naar buiten treedt durf ik dan weer niet te zeggen. Als alles het IP van het mobiele abonnement (daarmee doel ik op de 4G-router) meekrijgt dan zou het kunnen dat daardoor de tool niet werkt. Zo'n tool werkt immers enkel op vaste aansluitingen. Zou je het volgende eens kunnen doen voor me?

  • Open een Command Prompt in Windows terwijl je verbonden bent met je eigen wifi/kabel
  • Vul het volgende in zonder aanhalingstekens: ‘tracert google.com’
  • Wacht een minuutje

De gegevens komen er dan als volgt uit te zien:

Je hoeft geen screenshot te plaatsen, ik ben vooral benieuwd of er ook ‘fixed.kpn.net’ komt te staan of ‘mobile.kpn.net’. Indien dat zo is dan zie ik het zo gebeuren dat dat het probleem is en dat je daardoor de servicetool niet kan doorlopen, zoals ik al aangaf werkt de tool alleen op ons ‘fixed’ netwerk. Het vaste netwerk dus.

 

De servicetool traag internet werkt bij mij in ieder geval wel, of nouja ik heb 'm even laten lopen tot ie vraagt om het modem te herstarten. Dat is voor nu even geen optie namelijk gezien het feit dat mijn huisgenoten hun verbinding op dit moment nodig hebben (trust me, ze zijn niet altijd blij met een KPN-monteur in huis 😅).

 

Eens even verder denken, over welk type modem praten we eigenlijk? Ik hoor SIB dus ik vermoed dan een Experiabox V10. Klopt dit? Hoe branden de lampjes hierop? @Lisa is deze ook gekoppeld in Motive? Ik weet dat de servicetools deels via Motive werken, als het modem niet gekoppeld is met Motive of hier geen contact mee heeft dan gaan servicetools sowieso niet werken.


N Hendriks.  Heb een Experiabox V10.   Via https://192.168.2.254/ kom ik wel in het modem heb nu kanaal kunnen veranderen.hier zie ik ook dat mijn 4g modem verbonden is met Experia Box

Als ik via opdracht promt tracert google.com in tik ben ik verbonden met fixed.kpn.net

Ik gebruik de servicetool traag internet en daar krijg ik dan op het eind de melding modem geblokkeerd met een rood kruis door modem.

Mijn probleem is hier mee opgelost maar blijft raar dat ik de melding krijg modem geblokkeerd maar kan toch alles gebruiken zonder blokkade.

Hartelijk dank voor deze reactie. Mvgr. A C


N Hendriks.  Heb een Experiabox V10.   Via https://192.168.2.254/ kom ik wel in het modem heb nu kanaal kunnen veranderen.hier zie ik ook dat mijn 4g modem verbonden is met Experia Box

Fijn dat het op deze manier in ieder geval gelukt is!

 

Als ik via opdracht promt tracert google.com in tik ben ik verbonden met fixed.kpn.net

Check, hoe SIB op technisch vlak naar buiten communiceert is voor mij nog steeds een raadsel maar dit is zou zo te zien geen problemen op moeten leveren. Dat is fijn!

 

Ik gebruik de servicetool traag internet en daar krijg ik dan op het eind de melding modem geblokkeerd met een rood kruis door modem.

Mijn probleem is hier mee opgelost maar blijft raar dat ik de melding krijg modem geblokkeerd maar kan toch alles gebruiken zonder blokkade.

Dat is denk ik meer iets voor een andere afdeling om zich over te buigen. Wat ik net typte over de servicetools dat is een beetje tot waar mijn kennis reikt daarover. Veel dieper kan ik er helaas niet op in gaan.

 

Hartelijk dank voor deze reactie. Mvgr. A C

 Graag gedaan!