Skip to main content

Beste,

 

Ik heb sinds gisteren de box 12 aangesloten aangezien mijn experiabox V10, al enkele weken, verbindingsproblemen had.

Aangezien mijn kijkbeleving van de interactieve TV minder was dan voorheen (haperingen van het beeld, live pauzeren was gisteren niet mogelijk, “kijk begin" ook niet) heb ik de speedtest van KPN uitgevoerd. Met deze speedtest kom ik (bekabeld) op zo'n 35 á 40 mb downloadsnelheid.

Als ik mijn postcode check op de site van KPN zou ik echter zo'n 85 mb download moeten kunnen halen over koper.

 

Heeft dit mogelijk iets te maken met de instellingen van de nieuwe modem? Zo nee, is er een methode om wel in de buurt van deze snelheid te komen?

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,

Hoi @HWI1 . Welkom op het forum

Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat jij een pairbonding lijn hebt. Dat kun je controleren door het kabeltje wat bij het aansluitpunt zit te controleren. Is dat een zogenaamd Y kabeltje? Zo ja, dan heb jij een verkeerd modem gekregen. De v12 ondersteunt geen pairbonding. Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 


Je haalt me de woorden uit de mond @Erwin_ , toch niet weer één?

Dan gaat er toch echt iets mis in het “omruil systeem".


@RBxx . Ik had hier, mede door jouw alertheid,  melding van gemaakt bij de procesmanagers. We zijn aan het uitzoeken bij wat voor interacties het misgaat. 


@HWI1 : Kun jij de context beschrijven waarbij jij het nieuwe modem hebt gekregen? Heb jij gebeld met de helpdesk? En hoe ging de analyse?


@Erwin_ 

Volgens mij heb ik geen pairbonding lijn. Ik kan het betreffende Y-kabeltje namelijk niet vinden.

Voor de zekerheid heb ik ook onderstaande foto bijgevoegd.

 

Voor de omruil van de experiabox v10 naar de box 12 heb ik contact gehad met de telefonische helpdesk.

De context deze melding was dat mijn (bekabeld en draadloos) internet maar bleef wegvallen. Ook na diverse manieren van resetten bleef het internet wegvallen. Problemen hebben zich zo'n 8 á 9 dagen voorgedaan. Telkens na een reset werkte het internet weer een uur of 3 a 4 en viel dan weer weg. De verbinding is toen ook gemeten, maar hier is niets in gevonden.

De oplossing was een nieuwe modem. Dat werkt naar behoren, maar de snelheid komt niet overeen met hetgeen haalbaar lijkt conform een postcodecheck.

 

Groeten Huub

 

 


Kans is wel degelijk aanwezig dat u pairbounding heeft. Ik zie dat er 4 adertjes netjes aangesloten zijn. Die lopen dan door het kabeltje zo direct naar het stekkertje. Zo is er geen y-kabeltje nodig.


@Nick83, dank voor de tip.

@Erwin_ is de conclusie dan dat de box 12 modem dan moet worden omgeruild? Zo ja,

- Kan ik dit via jou regelen?

- En welk type modem krijg ik dan?

 

Alvast bedankt,

Groeten Huub


Jij hebt met zekerheid bonding, @HWI1 . Ik heb mijn logistieke collega's gevraagd jou een v10 te sturen. Je kunt binnenkort een SMS verwachten. 

Verder heb ik jouw case als voorbeeld naar de implementatie mensen gestuurd. Ons systeem had dit moeten herkennen en jou een v10 moeten sturen. Daar gaat dus iets mis.


@Erwin_ dank voor de hulp.

Ik zie de sms graag tegemoet


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.