Skip to main content

Hallo,

 

ik heb de laatste tijd (weer) last van traag bekabeld internet op een van de verdiepingen. Mijn abonnement geeft recht op ongeveer 100 mb/sec op de verdieping max 50.3 mb/sec  volgens de web-test is de verbinding ok, en de router is een paar keer gereset, helaas geen verbetering. Is er bij de KPN misschien nog een technicus waar ik mee kan bellen / mailen. Die web applicaties zijn leuk maar lossen niets op

Oh ja ik vergat te vermelden dat de Experia 

box een V10 is


Is de verbinding bekabeld, direct op de v10 wel ok?

 


De v10 is mijn favoriet 😉.  Je zegt op één van de verdiepingen. Betekent dat het op de andere verdiepingen wel goed gaat?


Nee, het gaat om de 4e) verdieping , lagere verdiepingen spelen geen rol

 


Als ik goed begrijp heb je een kabel getrokken naar de 4de verdieping en is daar de snelheid lager dan de bekabelde aansluiting op de andere verdiepingen. Klopt dat?


Idd dat klopt


Dan is het duidelijk dat je het in je bekabeling en/of switches moet zoeken..


Ik vrees dat je gelijk hebt, bedankt voor het advies!


Hoi @Freddo, welkom op ons forum! Heb je de oorzaak nog kunnen vinden?


Ik heb inmiddels een V12 modem, maar de prestaties zijn nog niet erg toegenomen….

haal inmiddels ruim 50 md/s maar betaal voor 100 mb/ s  Volgens mij worden we gewoon Afgekepen om tzt de glasvezel  beter te kunnen promoten. Wat ik heb begrepen, biedt GV geen hogere snelheid, maar wel meer stabiliteit, ben benieuwd.


Of de v12 nu een vooruitgang is betwijfel ik. Wat is de snelheid als je meet met een bekabelde pc of laptop direct op het modem zonder verdere aangesloten appartuur? Dat is wat eerst boven tafel moet komen.