Skip to main content

Vandaag telefonisch contact gehad met de helpdesk vanwege regelmatig uitvallen van de verbinding. Bij het eerste contact werd de verbinding verbroken na enige minuten (vriendelijke en behulpzame dame) maar ik werd niet teruggebeld terwijl mijn gegevens en adres al doorgegeven waren.

Daarna mobiel gebeld want misschien was het wel de bekabelde verbinding, de ondersteuning die ik toen kreeg was echt slecht. Eerste voorstel was gelijk een fabriek reset en op mijn vraag of al mijn instellingen dan ook gereset werden kon zij mij geen antwoord geven dat moest gevraagd worden. Ik gebruik Toegang controle-Regel configuratie en er zijn aardig wat MAC-adressen ingevoerd ook de benaming MAC was niet bekend. Ook jitter en Ping waren onbekende woorden.

Op mijn vraag of er geen andere oplossing was bijvoorbeeld eerst de lijn doormeten kreeg ik als antwoord dat zij een stappenplan volgt. Misschien niet leuk maar toen heel netjes en niet onbeschoft gezegd dat ik weinig vertrouwen in haar technische kennis had,
Waarschijnlijk was deze dame beledigd en heeft zij de verbinding verbroken, ik kan garanderen dat ik niet boos met stemverheffing of kwaad ben geweest. Het gesprek is gestart om 18:55 en na 18 minuten verbroken op 29 april. Volgens mij worden deze gesprekken opgenomen en is dit terug te luisteren.

Maar al met al zit ik nog steeds met dit probleem ik ben best bereid om een fabriek reset te doen maar dan zou ik graag willen weten of deze gegevens opgeslagen zijn/worden..

Zie trouwens ook de bijlage wat regelmatig te zien is soms een jitter van 70, 90 101 en een ping variërend van 1 tot 6

Ik heb een Experiabox V10

 

Bij een fabrieksreset gaat de modem terug naar hoe je hem hebt ontvangen. Dus raak je instellingen kwijt.


Bij een fabrieksreset gaat de modem terug naar hoe je hem hebt ontvangen. Dus raak je instellingen kwijt.


Dat wist ik maar ik wil graag weten of je de instellingen kan bewaren en/of ze ergens worden opgeslagen. ook ben ik er nog niet van overtuigd dat een reset dit probleem oplost. Het is namelijk wisselend en niet constant


Ik heb in mijn router van KPN geen instellingen gevonden waarmee je een backup van zaken kan maken. Je kan hoogstens screenshots maken en die gebruiken bij alles invoeren.


Bedankt @Jeroen Ruiter Zal ik doen maar ben ook wel benieuwd naar een reactie van de moderators.

Wat ook raar is dat bij een KPN snelheidstest de upload niet werkt en als ik het via een Ziggo meting doe wel !!!!. En ik zit toch echt op het KPN netwerk

 


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? 


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? 


nog niet ga ik zeker doen


Glasvezelkastje en Experia V10 ruim 2 minuten spanningsloos geweest en mijn eerste indruk is dat het beter is nu, maar het was wisselend even afwachten

En to all bedankt voor de reactie's en het meedenken 


Wel jammer dat er door de beheerders geen enkele reactie is op het telefoongesprek dat afgebroken is 

#moderators


Hoi Koudhe! Het is erg druk op het moment, daardoor komen we later dan we zouden willen aan topics toe. We zien af en toe gebeuren dat het telefoonsysteem gesprekken verbreekt. Nu iedereen thuis werkt, en dus op de eigen verbinding zit icm VPN, kan het zijn dat dit wat vaker gebeurt dan voorheen.  Helaas is het in de meeste gevallen voor de telefonische collega's niet mogelijk om dan terug bellen.

 

Om nog even terug te komen op de fabrieksreset, je raakt dan inderdaad al je eigen instellingen kwijt. Heb je echter een V10A, dan kun je tegenwoordig een backup maken. Log hiervoor in op de Experia Box en ga naar Administration (links) en dan Restore/Save/Upload Setting. Daar kun je zowel de backup maken, als die terugzetten na de reset.Â