Goedemiddag,
Ik heb sinds kort last van traag en wegvallend internet. Vooral met gamen merk ik dat ik veel ‘lag’ heb en vaak van de server gegooid wordt. In huis heb ik niks veranderd en heb nog steeds dezelfde setup als voorheen (Xperiabox 10 + 4G modem i.v.m. buitengebied). Het modem heb ik al een aantal keer naar fabrieksinstellingen reset, maar zonder enige verbetering. Om te kijken of het alleen aan de wifiverbinding lag, heb ik de verbinding ook via kabel getest en ook hier was de verbinding niet goed.
Via speedtest.net kom ik tot de conclusie dat mijn uploadsnelheid heel laag is (<3mb/s). Ook zie ik een erg hoge upload latency heb (224ms). De downloadsnelheid is in principe gewoon prima (75mb/s en 60ms download latency).
Ik heb ook nog pingplotter gedownload om de verbinding eens in de gaten te houden en daar zie ik dat ik continue boven de 100ms latency zit met spikes boven de 700ms. Deze spikes zorgen er waarschijnlijk voor dat ik af en toe disconnect met het internet en de servers van mijn games die ik speel.
Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Ik heb afbeeldingen van speedtest.net en pingplotter toegevoegd om een indicatie te geven van het probleem.
m.v.g.
Pascal