Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds kort last van traag en wegvallend internet. Vooral met gamen merk ik dat ik veel ‘lag’ heb en vaak van de server gegooid wordt. In huis heb ik niks veranderd en heb nog steeds dezelfde setup als voorheen (Xperiabox 10 + 4G modem i.v.m. buitengebied). Het modem heb ik al een aantal keer naar fabrieksinstellingen reset, maar zonder enige verbetering. Om te kijken of het alleen aan de wifiverbinding lag, heb ik de verbinding ook via kabel getest en ook hier was de verbinding niet goed.

Via speedtest.net kom ik tot de conclusie dat mijn uploadsnelheid heel laag is (<3mb/s). Ook zie ik een erg hoge upload latency heb (224ms). De downloadsnelheid is in principe gewoon prima (75mb/s en 60ms download latency). 

Ik heb ook nog pingplotter gedownload om de verbinding eens in de gaten te houden en daar zie ik dat ik continue boven de 100ms latency zit met spikes boven de 700ms. Deze spikes zorgen er waarschijnlijk voor dat ik af en toe disconnect met het internet en de servers van mijn games die ik speel.

 

Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

 

Ik heb afbeeldingen van speedtest.net en pingplotter toegevoegd om een indicatie te geven van het probleem.

 

m.v.g.

 

Pascal

 

Beste @Peckenator, welkom! De uploadsnelheid moet ook verhoogd worden door Sneller Internet Buitengebied. Je zou dus eens kunnen proberen om het 4G-modem op een andere plek neer te zetten en kijken of het beter wordt. Voor wat betreft de lag: ervaar je dit alleen bij dit spel of ook bij andere? Als het alleen bij dit spel is, kan het ook een probleem van de game zijn. Wordt de lag ook niet beter als je bekabeld gamet? Dat is wel de beste manier natuurlijk.


Goedemiddag,

 

Ik heb het modem al op verschillende plekken geprobeerd, maar het blijft hetzelfde.

 

Deze pieken ervaar ik niet alleen bij gamen. De screenshots die ik stuur, heb ik niet gemaakt bij het gamen. Het is me alleen opgevallen met gamen, omdat ik toen van de server afgegooid werd. Deze zijn gemaakt met een laptop waar alleen de site van speedtest open stond en voor de zekerheid had ik ook mijn gsm van de wifi gekoppelt. Dus buiten mijn laptop was er geen ander apparaat met de wifi verbonden.

 

Zoals in mijn vorige post al aangegeven, heb ik ook bekabeld geprobeerd en daar had ik dezelfde problemen mee en ook deze lage uploadsnelheid.

 

M.v.g.

 

Pascal


In dat geval is het het makkelijkst als je even contact opneemt met mijn collega's via 0800-0402. Zij kunnen e.e.a. met je doornemen en, indien nodig, een monteur inplannen of een ticket aanmaken. Ik kan je hier ook mee van dienst zijn, maar via het forum gaat dit wat omslachtiger. Mocht je toch willen dat ik je verder help, vul je dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt.