Skip to main content

Sinds enige tijd is onze WiFi erg slecht geworden. We hebben 2 versterkers van KPN maar die helpen haast niet meer. Werkte altijd goed maar nu al een tijd helaas niet echt meer. Worden er gek van. Blijven maar testen en meten en worden dan naar service pagina geloodst maar kan dan geen contact krijgen met KPN. Telkens kom je weer terug op dezelfde pagina. 
200 mb abo en zitten gemiddeld op 34 mb en valt steeds weg. Mijn vertrouwen wordt steeds minder, dit  terwijl het altijd goed was. Kunnen niet normaal meer werken of een spel spelen. Valt telkens weg.

KPN los het op aub 

Hoe kan dat nou toch?! Heb je de zwarte Wi-Fi versterkers van KPN?


Deze zwarte ja. Had nooit problemen. 


En welk type modem heb je?


KPN Box 12 (Sagemcom )


Is de Wi-Fi op de box 12 wel uit?


Staat uit


Zijn er ook problemen met de bekabelde verbinding of is het alleen de Wi-Fi?


Voornamelijk WIFi. Kabel heel soms, maar dat lijkt me normaal


Laatste dagen is de verbeterslag van 30 mb naar 14 mb. Beetje raar naar beneden.
Daarvoor vaak van 30 mb naar 100 mb


Gebruik je dit soort dingen?

 


Ja 2, maar dan met 3 lampjes (DVS650).

die gebruik ik al jaren erbij


Ik was er al bang voor. Die geven nogal eens dit soort problemen. Ga morgen een keer testen om het zeker te weten. Verwijder de draadloze verbindingsets, reset eventueel het modem en de experia wifi's.  Ben benieuwd welke snelheid je dan haalt. Ik verwacht dat, als je gebruik maakt van de 5GHz band, je de 100 wel aantikt.


Ok, was ook al bang voor dit antwoord. We gaan het proberen. Ben benieuwd! Bedankt alvast


Hi @Bretojo, fijn om te zien dat @Joep1965 je al op weg geholpen heeft! Ik ben benieuwd hoe het gaat zo gauw je zijn tips hebt uitgeprobeerd. 

Daarnaast een tip van mij, probeer onze KPN Thuis app eens uit. Deze helpt je met het beheren en verbeteren van je WiFi verbinding. We horen graag hoe het verder is gegaan.


Vandaag konden we pas testen na vrijdag. Even paar dagen weggeweest. Voordat ik de draadloze verbindingsset wilde loskoppelen hebben we download en upload van 140-160 mb. Zal het even gaan volgen hoe lang dit nu goed gaat.


@Bretojo Hopelijk heb je fijne dagen gehad! We horen wel hoe het verder is gegaan, zo gauw je de kans hebt gehad.


Ook vandaag weer goede verbinding. Eindelijk weer stabiele en snelle Wifi verbinding. Hopelijk blijft het nu zo.


Vandaag helaas weer erg traag. Update vandaag van tv kastjes toevallig iets mee te maken? 
Na update weer erg traag.

 


WiFi verbeteraar gedaan en blijft nog steeds erg traag. Zal vast wel iets slims inzitten, maar bij ons werkt dat helaas nooit.

Vreselijk irritant is ook, nadat je alles gedaan hebt, op contact moet klikken als laatste mogelijkheid. Hiermee kom je weer in het vragen menu en kun je weer opnieuw beginnen. Contact voor echte hulp in deze flow lijkt hier onmogelijk.

 

 


De draadloze verbindingsets zijn inmiddels verwijderd??


Hoi Joep. Het probleem zit in de draadloze verbindingsets. Zonder deze hebben we perfecte Wifi, die hieronder:


Daarom probeerden we contact op te nemen om te kijken naar een oplossing. Nu moeten we draadloze verbindingsets eruit halen voor goede WiFi. Helaas kunnen we de tv’s niet eenvoudig blijvend bekabelen.
Enige oplossing die we nu zien is, om dit te omzeilen , maar wat verre van ideaal is:

  1. TV = provider A ( draadloze verbindingsets )
  2. Internet = provider B  

Fijn dat er duidelijkheid is. Jouw electriciteitsnetwerk is dus niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets om wat voor rede dan ook. Je zal dus echt aan bekabeling moeten gaan denken. Mochtje er niet uit komen dan roep je maar.


@Bretojo Ik ben met Joep eens dat 't fijn is dat de oorzaak nu boven water is! Dat geeft in ieder geval richting aan het zoeken naar de oplossing. Het blijkt 'm dus echt in de draadloze verbindingsset te zitten. Bekabeling is wel de beste manier van aansluiten, ook voor wat de kwaliteit van tv kijken betreft. Maar ik kan me voorstellen dat dit niet in ieder huis even ideaal is. 

Misschien nog een suggestie, ik las dat je de DVS 650 hebt op dit moment. We hebben intussen een nieuwere variant, de Draadloze Verbindingsset 1200. Je kunt overwegen om de nieuwe variant te kopen en te proberen, je hebt altijd een bedenktijd van 14 dagen. Als je in de tussentijd geen verschil merkt, kan je de set binnen 14 dagen gewoon terugsturen of terugbrengen naar de KPN winkel in je buurt, en krijg je het aankoopbedrag terug. 

En zoals Joep ook al zei, als je vragen hebt, kaart ze gerust aan.


Aangezien het probleem telkens in het electriciteitsnetwerk lijkt op te duiken, lijkt het me dat de DV1200 ook hiermee te maken zal hebben.

 

Enige mogelijkheden , wat ik met mijn beperkte kennis zie, zijn:

1.) Op het moment dat we tv willen kijken de draadloze verbindingsset even inschakelen. 

In de tijd dat deze uitgeschakeld zijn hebben we goed internet.

of

2.) Modem/Provider voor tv en andere Modem/Provider voor Internet

Vraag is of dan het probleem wel opgelost is.

 

Beide opties zijn niet ideaal. Tips zijn heel erg welkom!