Skip to main content

Hallo,

Heb een 1gb verbinding echter kom in laatste weken niet boven de 90 bmps uit.

Soms als je het stroom van de router/glasmodule er af haalt komt het weer terug naar de 900+ echter met regelmaat blijf ik onder de 100 zitten.
 

Het gaat om een Experia Box V12, alles bekabeld
de computers geven netjes 1000 aan met netwerk verbinding

Echter de speed test van kpn en de app, komen niet hoog genoeg.
alles heeft al een reset gehad, lost het probleem soms voor een uurje of wat op maar valt weer terug naar 100 mb.

alle kabels zijn al vervangen ondertussen maar probleem blijft.
Wifi wordt niet gebruikt omdat alles bekabled is,
Herstarten van alle apparatuur om de zover uur is niet echt een oplossing, moet kunnen vertouwen dat mijn verbinding stabiel blijft en met de juist snelheid.

Graag zou ik een oplossing willen gezien de dit nog geen 10% is van de snelheid aangegeven, en wel de volle mep betaal.

Groet.

H

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Herstarten van alle apparatuur om de zover uur is niet echt een oplossing

Als je niet herstart, maar gewoon ff de utp-kabel er uit haalt? Heeft dat resultaat? 


@Nick83 Nee helaas, ook geen resultaat.
het vervelende is dat het ook onregelmatig gebeurd, wel dagelijks, vanochten was het weer raak, alles weer uit en aan gezet, en was weer ok tot een uur op 11 toen ineens weer traag

en nu kan ik resetten wat ik wil maar blijft onder de 100mb

 


HI @hans-10, welkom op het forum. 

Ik lees dat je de test doet via apps? Wat gebeurt er als je op dat moment een speedtest doet via speedtest.net? Heb jij ook andere apparaten in het netwerk zoals switches of andere routers? Mocht dat zo zijn, koppel deze dan even af en voer een speedtest.net uit. Ben benieuwd wat je dan meet. 

Heb je overigens het glasvezelkastje ook 2 minuten stroomloos gemaakt? 

Ik hoor graag van je.