Skip to main content

Goedemorgen,

Mijn kpn bundel is 100 mb/s. Na het initieel testen kwam ik uit op +/- 35 mb/s. Hierop heb ik vervolgens mij snelheid proberen te verhogen middels de automatische tool "verbeter thuis jouw wifi”. Hierbij werd er voorgesteld een reset van het modum door te voeren. Helaas is de snelheid nu verlaagd tot 10 mb/s.

 

Wat kan ik doen de initiele snelheid terug te halen en/of hogere snelheden te bewerkstelligen?

 

Graag hoor ik van jullie

Hallo @Tom Stekelenburg , de abo snelheid van 100Mbit/s gaat uit van 1 bekabelde computer rechtstreeks aangesloten op het modem.

Voor wifi kan die snelheid nooit gegarandeerd worden.

Derhalve is 35Mbit/s via een wifiverbinding een keurige waarde.

Je modem even resetten en je hebt je 35Mbit/s hoogstwaarschijnlijk weer terug.

 


Dag @Tom Stekelenburg! Welkom op ons forum.

Zoals @JanD al aangeeft, garanderen we de internetsnelheid op een bekabelde verbinding, zonder tussenkomst van andere apparatuur. Ik begrijp dat jij de verbinding via wifi meet.

Je hebt daarbij onze Wifi Manager al gevonden. Met behulp van de Wifi Manager breng je de wifi snelheid op verschillende plekken in huis in kaart en worden er automatisch verbeteringen toegepast om de verbinding te verbeteren. Ik raad aan om hem twee keer achter elkaar te doorlopen. Dan meet je namelijk gelijk of de verbeteringen die de Wifi Manager heeft toegepast ook daadwerkelijk effect hebben gehad. Meet je na de tweede meting nog steeds een snelheid van onder 20 Mbps, dan krijg je gratis Experia Wifi aangeboden. 

Afgezien van de Wifi Manager hebben we een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Daarmee kom je vaak ook tot een betere snelheid. 

Mocht je nog vragen hebben, laat dan ook even weten wat je bevindingen zijn. Dan helpen we je graag verder. 


Omdat ik geen reactie meer heb gekregen, ga ik er vanuit dat je jouw wifi hebt kunnen verbeteren! Mocht je nog wel hulp nodig hebben, laat dan gerust nog een bericht achter. Dan helpen we je verder. 


Helaas is mijn wifi nog niet verbeterd. Wat zijn de mogelijke consequenties als ik het hele modum reset? Worden dan de namen van de wifipunten + wachtwoorden eveneens terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Hi Tom! Balen dat het nog niet verholpen is. Wil je je bevindingen delen? Wat was de uitkomst van de tweede test van de Wifi Manager, en welke tips heb je nog toegepast uit het topic waar ik naar verwees? 

Je kunt het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen via onze servicetool. Als je het op die manier doet, probeert de servicetool ook de namen van de netwerken en wifi punten samen met de wachtwoorden te onthouden. Ik kan niet garanderen dat ze blijven staan, maar in de meeste gevallen gaat dit gewoon goed. Zo niet, dan kun je alsnog handmatig via de KPN Thuis App alles weer eenvoudig aanpassen. 


Reageer