Skip to main content

Bij ons thuis wordt er betaald voor 200 Mbit/s, maar als ik een speed check doe terwijl ik aan de router met een kabel verbonden ben krijg ik maximaal 98 Mbit/s iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Heb de router al gerestart en een keer gereset.

Karel van der Laan

Hallo @Kjvanderlaan , heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien een glas-verbinding, heb je de glaskast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

 


Helaas is er nog geen glasvezel bij ons in de buurt dus gewoon een koperverbinding.

 


Hallo @Kjvanderlaan , kun je in je pc de netwerkkaart eens controleren.

Als het een Gigabitkaart is kan deze per abuis op 100Mbit gezet zijn.

Het kan ook zijn dat er een 100Mbit-kaart in zit en dan wordt het inderdaad nooit sneller.

 


Ik heb gechecked en mijn computer kon 216 mbits aan die ook op het maximale staat.-


Ik heb gechecked en mijn computer kon 216 mbits aan die ook op het maximale staat.-

Hallo @Kjvanderlaan , dat is de doorvoersnelheid van het moment bij je draadloze adapter.

Als je bij de adapter kijkt voor bekabeld internet moet daar staan 1Gigabit of 100Mbit.

 


Hey @Kjvanderlaan, welkom op het forum!

Vervelend dat je de verbinding niet sneller krijgt dan 98 Mbit/s, terwijl je betaalt voor 200 Mbit/s en dit op jouw adres ook mogelijk zou moeten zijn (via bekabeld internet). Ik lees wat goede tips van @JanD. Ben benieuwd naar je antwoord op zijn laatste vraag, ontvang je inmiddels de juiste snelheid?


Mijn laptop was inderdaad niet snel genoeg. Ik heb toen mijn pc naar beneden gehaald en aan de router zelf gekabeld die wel gigabit heeft en kreeg alsnog maar 98 mbits na de snelheid test.


@Kjvanderlaan Dat is vreemd! Heb je ook al een andere internetkabel getest, of de kabel aangesloten op een andere internetpoort van het modem? Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de kabel die je gebruikt beschadigingen heeft of dat de poort van het modem waar de kabel nu op aangesloten is, is beschadigd. Handig om dit even uit te sluiten! Ik hoor graag je bevindingen.


@Kjvanderlaan Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Excuses voor de late reactie, maar mijn computer heeft het erg lang niet gedaan waardoor ik het niet goed kon testen. Helaas lukt het ook met een andere internetkabel ook niet om de vereiste snelheid te behalen. Ook het verwisselen van de poort beinvloede de snelheid niet. Ik hoor graag andere mogelijkheden.

 


@Kjvanderlaan Geen probleem, dat kan gebeuren natuurlijk. Welke Experia Box heb je? En zou je eens de netwerkkaart in je computer willen controleren? Op deze pagina: Check je netwerkkaart vindt je een handig stappenplan voor zowel Windows als MAC OS. Wellicht beschikt jouw computer over een 100 Mbit/s netwerkkaart waardoor je niet de snelheid van 200 Mbit/s ontvangt.


De netwerkkaart heb ik eerder al gecontroleerd en hieruit bleek dat deze het wel kon hebben. Wij hebben experia box v10a.


Maar er zijn geen andere opties?


Goedemorgen @Kjvanderlaan, sorry dat ik nu pas op je topic reageer. Zou je eens willen controleren welke snelheid er maximaal mogelijk is op jouw adres? Dat kan via deze link: maximale snelheid testen.


Er is eindelijk een monteur langs gekomen. Deze heeft ons verteld dat wij een ander profiel hadden dan waar we voor betaalden. Dit betekent dat wij enkele maanden te veel hebben betaald voor wat we kregen mij is verteld dat ik met de klantenservice contact moest opnemen, maar elke manier die ik probeer kom ik weer hier uit. Dus vraag ik het nu maar hier. Hoe zouden wij ons geld terug kunnen krijgen voor het internet waar we afgelopen maanden voor hebben betaald, maar niet gekregen?


Goedemiddag @Kjvanderlaan! Wat fijn dat er een monteur langs geweest is en dat het eindelijk opgehelderd is. Over een vergoeding hiervoor kun je het beste even met ons bellen via 0800 0402 (gratis). Mijn collega kan dit dan direct samen met jou bespreken en bij akkoord de vergoeding inleggen. :blush:


Oke zal ik doen. Bedankt voor de hulp.