Skip to main content

goedemorgen,

 

ons internet van kpn, abonnement 50/mb voldoet al een tijdje niet aan de belofte.

vorig jaar ging het nog wel, maar nu we wat intensiever gebruik maken van internet, door o.a. thuiswerken, begint het steeds meer te haperen. Doe regelmatig een speedtest (van KPN zelf) en kwam vorig jaar nog wel eens op 30 mb/s, maar de laatste maanden is 18 a 19 Mb/s wel het maximum.  is dat op te lossen door een beter modem ? we hebben nu een V9 experiabox..

Maar het abbonnemenstgeld met 55% naar beneden bijstellen ook wel een alternatief…. 

Hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

 

A Lok.


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @A Lok, welkom bij ons op het forum. Hoe meet je de snelheid precies, doe je dat via Wifi of via de kabel? Op het moment dat je dit meet, wordt er dan meer gebruik van gemaakt (andere computer, downloaden, tv kijken) of dat niet? Als de verbinding wordt gebruikt heeft dat invloed op het resultaat van je meting. Abonnementen zijn altijd tot een bepaalde snelheid, in jouw geval zal dat tot 50 Mbit/s zijn. Wat je daadwerkelijk haalt is ook afhankelijk van wat er mogelijk is op jouw adres, als er bijvoorbeeld maximaal 30 mogelijk is zal het niet meer dan dat kunnen worden. 


Hallo, bedankt voor uw reactie. 
tijdens het testen, met een bekabelde laptop, zijn er nog 2 telefoons en 1 ipad stand-by (wifi). Ook 2 aangesloten kpn-tv-ontvangers zijn bekabeld aangesloten, maar die staan uit. Dat is alles.  Vind ik het maar een mager resultaat.. test op meerdere momenten / dagen /tijdstippen uitgevoerd. Vanochtend 19 mb....

 


Als ze niet gebruikt worden zullen ze niet veel verbruiken inderdaad. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen? Dan kan ik daarna kijken wat ik kan zien over de mogelijkheden op jouw adres.


Ik heb geen reactie van je gezien @A Lok, op je profiel zie ik ook nog geen gegevens staan. Als ik nog met je mee kan kijken hiernaar hoor ik het graag.


Heb net het profiel helemaal ingevuld...


Bedankt voor de gegevens @A Lok. Ik heb daarmee voor je gekeken, op jouw adres is de maximaal haalbare snelheid zo'n 22 Mbit/s. Het kan niet meer dan dat worden, en dat haal je ook bijna met de 18 en 19 die je noemde in je eerste bericht. Een nieuw modem zal daar geen verbetering in geven.


Ok, bedankt voor de reactie. Een ander abonnement helpt dus ook niet? Dan ziggo via de kabel ?


Een ander abonnement zal daar geen verschil in brengen inderdaad, dit zit 'm namelijk in het netwerk zelf. Het kan door de centrales, de kabels onder de grond of de combinatie van beide komen. Als je een hoger abonnement zou nemen betaal je (vermoedelijk) meer, maar technisch blijft het met hetzelfde maximum. Daarmee ga je niets vooruit. Of Ziggo andere opties heeft durf ik niet te zeggen, ik heb geen inzicht in hun netwerk.


Bedankt voor uw reactie. Duidelijk antwoord 👍