Skip to main content

Ik heb hier al ruim een jaar snel internet buitengebied. Ondanks dat heb ik maar maximaal 7mb. Dan moet ik wel mijn tv ontvanger uitzetten. Het lijkt of de 4g modem niks doet. En tijdje geleden is er weer een monteur geweest en die kwam tot dezelfde conclusie. Nieuw modem besteld en aangesloten. Geen verschil. Op mijn mobiel (ook kpn) haal ik soms 70 mb. Hoe kan dat dan? 

Ik woon hier op een vakantiepark. Sommige hengel wel redelijk snel internet en sommige hebben een buitenantenne gekregen van kpn omdat de snelheid te laag is. 

Ik heb het modem al buiten gezet om te kijken of het beheer werd maar ook dat hielp niet. Ik wordt er helemaal overspannen van. Vooral omdat ik bijna alles stream ipv reguliere tv. 

Kan het misschien in mijn lijn liggen ofzo? 

Hai @Ann-Louise, welkom tergug op ons forum!

7Mbit/s is wel ontzettend langzaam inderdaad. We denken graag even met je mee!

 

  • Wat voor snelheden haal je als je het 4G modem ontkoppelt van je experiabox?
  • Hoe branden de lampjes op je 4G modem?
  • Gebruik je ook een buitenantenne voor je 4G modem?
  • Had je al eens op de antennekaart gekeken om je antenne uit te richten? 
  • Welke experiabox heb je?

Ik haal dezelfde snelheid. Met en zonder 4g modem. 

Alle lampjes op het modem branden groen.

Nee ik heb geen buitenantenne.

Een paar maanden geleden heb ik samen met de monteur de ontvanger al op allerlei plaatsen geprobeerd. Zelfs buiten. Ook heeft hij die sprieten telkens anders gezet. Toen heeft hij een nieuw 4G modem besteld omdat hij tot dezelfde conclusie kwam. Dat het lijkt of die niks doet. Die heb ik daarna aangesloten en nog steeds hetzelfde. Toen heb weer geprobeerd om het nieuwe modem op verschillende plaatsen gezet. Nog steeds geen verbetering. Verschillende mensen op ons park hebben inderdaad ook een buiten antenne.

Ik heb de Expedia V10.


Als gebruiker van het 4g modem adviseer ik je de buitenantenne te kopen. Bij mij gaf dat een enorme verbetering.  Het uitrichten van de antenne is wel een klus. Ik gebruikte mijn mobiel om te kijken waar het signaal het beste was. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/?pageCount=1&pos=160


Ik vrees dat dat de enigste optie zal zijn. Toch best zuur dat het weer extra geld moet gaan kosten omdat de 4G modem niet doet wat het moet doen. Het is of dat of er is aan de lijn zelf iets niet goed want, volgens mij, hebben ze bijna alles al geprobeerd.


Campings liggen vaak op de mooiste plekken maar ook op de minst bevolkte gebieden. Vaak dus ver van zendmasten bijvoorbeeld.  De capaciteit is ook beperkt.  Als de camping helemaal vol staat dan zal de snelheid aanzienlijk lager zijn dan op een koude dag in november. Kijk ook even op marktplaats.  Ik vond de antenne daar.