Ik stel deze vraag namens mijn vader. Mijn vader had eerst Telfort en is (recent?) overgezet naar KPN. In de Telfort periode haalde hij jaren lang makkelijk 25Mb+ met zijn ADSL lijn. Toen de netco-fpi-info.fourstack.nl website nog publiek openstond hadden we gezien dat de afstand een paar honderd meter was.
De internet verbinding is de laatste tijd vanzelf trager geworden, soms zelfs maar 1Mb, soms 5Mb, soms 8Mb maar meer dan dit is het ook niet meer. Onder het niveau dat tv / netflix kijken nog goed werkt. Bellen met de KPN helpdesk helpt ook niet, het ligt overal aan maar niet aan KPN, tot het punt van onbeschoft gedrag, we komen hier helaas niet verder mee.
Een laptop rechtstreeks in de Experia box in de meterkast geeft geen verschil in snelheid. Als we kijken op het modem dan zien we maximale downstream van rond de 9780kbps, wat overeenkomt met de metingen van maximale meting van 8Mb met de KPN speedtest. Echter over de dag heen wisselt de snelheid van 1.8Mb tot 8Mb maar nooit meer de snelheid van 25Mb die hij jaren lang makkelijk haalden.
Hopelijk kan iemand van het Webcare team en kennis van zaken ons helpen?

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid