Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb relatief traag internet wat het soms al moeilijk maakt om thuis te werken, omdat ik werk doe waarbij ik veel video's moet downloaden om te bewerken en te controleren. Ik download ongeveer tussen de 2mb/s en 10mb/s (als ik geluk heb). Nou is dat het ergste niet en ik denk dat, dat iets is wat er bij hoort als je in het ‘buitengebied’ woont.

Waar ik me wel aan erger is dat ik erg veel last heb van ping spikes en eigenlijk bijna altijd wel hoge ping om de paar minuten. Soms duurt het 2 seconden en soms wel tot 10 seconden. Ik merkte het tijdens het online gamen en heb eens een pingtest naar Google gedaan op mijn PC. Ik zag dat er inderdaad hoge spikes tussen zaten en heb toen geprobeerd mijn laptop aan de Experiabox V10 te hangen met een soortgelijk resultaat:

 Dit is eigenlijk niet te doen op deze manier. Wat kan ik hier aan doen?

Hallo @Jessedv , je hebt dus een V10 lees ik en je werkt bekabeld neem ik aan?

Hev je een glasvezel- of koper-abo?

Wat is je contractsnelheid en haal je die ook bekabeld gemeten?

 


Hoi @JanD,

Ik werk bekabeld ja en heb een koper abonnement. Glasvezel hebben ze een tijdje geleden aangelegd tot 1 huis naast mij, maar ze hebben het helaas niet doorgetrokken tot mijn huis haha..

Mijn contractsnelheid is 100mb/s, maar ik haal 20mb/s. Ik heb een wel een 4g modem, maar dat heeft eigenlijk ook geen effect op de snelheid.


Je woont dus in een buitengebied, vandaar het 4G-modem.

Als je de 4G-modem eens beter uitricht naar de zendmast en/of eventueel een buitenantenne plaatst en goed richt?

Ik weet niet of jouw4G-router een buitenantenne aan kan, maar dan zou ik dat zeker overwegen.

Als je via www.kpnnetwerk.nl de status op jouw adres raadpleegt is er dan geen glasvezel in de naaste toekomst? @Jessedv 

 


Ja, het valt inderdaad onder buitengebied. Het probleem is echter dat ik het 4G modem niet zomaar overal kan neerzetten. Ik zit in een huurhuis en kan niet zomaar gaten boren om de kabel er langs te trekken. Kan ik ook ergens zien waar de zendmasten staan? @JanD 

 

Ik had inderdaad ook al op kpnnetwerk.nl gekeken, maar helaas niet nee. 


Hier kan je postcode en huisnummer invullen om te kijken hoe jouw positie is tov de zendmasten. 


Hier kan je postcode en huisnummer invullen om te kijken hoe jouw positie is tov de zendmasten. 

Er zit er dus 1 250m vanaf mijn huis, ik kan hem ook gewoon zien. Dan zou ik toch geen mast moeten hebben om het signaal op te vangen?


Hoeveel groene pijlen staan er op die site die ik aangaf?


@Joep1965 1 groene pijl: 

De rest rood of oranje


@Joep1965 1 groene pijl: 

De rest rood of oranje

Hallo @Jessedv staat die groen pijl ook jouw kant op?

Zo nee, dan een andere mast in de buurt zoeken, die wel groen geeft jouw kant op.

 


@Joep1965 1 groene pijl: 

De rest rood of oranje

Hallo @Jessedv staat die groen pijl ook jouw kant op?

Zo nee, dan een andere mast in de buurt zoeken, die wel groen geeft jouw kant op.

 

Ja de groene pijl staat mijn kant op en er zit eigenlijk alleen de muur van mijn voordeur tussen. Voor de rest zitten er geen obstakels tussen de mast en mijn router.


Dit is hoe het er nu bij staat. Zou het aan de verbinding met deze antenne kunnen liggen? Hij staat recht naar me toe en er zit alleen een paar cm glas tussen.

 


Hoi @Jessedv, welkom op ons forum! Heb je hierover ook al eens met ons gebeld op 0800-0402? Mijn collega's daar kunnen de lijn altijd even voor je uitlezen.
De plaatsing van je 4G modem en de mast zou haast niet beter kunnen als ik dit zo lees.