Skip to main content

Vorige week storing gehad in Harderwijk (verdeelkast) nu van de 200 mb nog maar 70 mb, vast en draadloos, alles is gereset, kabelmodem, modem in woonkamer, controle kabels, blijft traag.

welk modem heeft U?


 


Er is niets veranderd, alles werkte perfect, na de storing is dit ontstaan?


raar dan.Misschien kan @NHendriks dat verklaren?Kan je misschien nog een keer het glas kastje 2 minuten stroomloos maken?


Als ie terug zit op 70 dan acht ik de kans groot dat de lijn gekruist is geraakt met die van een ander die 50/50 van KPN afneemt. Redelijk makkelijk te ontdekken met één soort meting:

  • Signaal tussen wijkcentrale en NT meten
    • Is de lijn al down dan zit je sowieso gekruisd
  • Stroom van het NT afhalen
  • Nogmaals meten
    • Blijft de lijn ‘up’ dan zit je op de verkeerde poort aangesloten in de wijkcentrale
    • Is de lijn down, dan is er geen kruising

Dit gaat niet zo gemakkelijk via het forum en 

 

Nu zie ik ‘Phone’ ook branden. Heb je vaste telefonie in het pakket zitten? Zoja, geef het modem eens een reset. Als deze nu niet op komt dan laat dat ook zien dat er iets niet klopt. Heb je geen vaste telefoon in je pakket dan zit je zekerweten gekruisd. Het hangt echter ook af van het soort abonnement dat je hebt, bij Alles-in-1 heb je bijvoorbeeld sowieso vast bellen erbij of je dat wilt of niet.


@NHendriks ,En als @Dirk harderwijk wel telefoon heeft dan moet hij ook maar checken of hij het juiste nummer heeft toch?Voor als misschien een ander nummer uit motive gedownload is.


 


Spanning 2 minuten eraf geweest, zonder resultaat


Ik heb later telefoon genomen, voor een oud toestel, echter alles werte op basis van de 200 mb, zelfs draadloos  op de de telefoon gaf de speedtest nog 200 mb aan?


De telefoon werkt gewoon en modem had ik aantal malen opnieuw opgestart   kabelmodem 2vminuten zonder stroom, geen resultaat.


kan je het modem nog een complete reset geven i.p.v een reboot?En dan zoals Nicky aangeeft kijken of de vaste telefoon het nog doet met hetzelfde nummer?


kan je het modem nog een complete reset geven i.p.v een reboot?En dan zoals Nicky aangeeft kijken of de vaste telefoon het nog doet met hetzelfde nummer?

Dit zou inderdaad een goede manier zijn om het zelf te kunnen controleren. De snelheden die de Speedtest laten zien komen namelijk vrijwel overeen met de snelheden die bij een 50/50 abonnement horen.

 

Misschien ben ik verkeerde conclusies aan het trekken maar dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.


Als ik het modem volledig reset ben ik al m'n instellingen kwijt, thermostaat, camera's,  dat is nogal wat, thermostaat is nog best wel een gedoe geweest, heb zelf geen wijzigingen aangebracht, dit is echt ontstaan na een storing in de verdeelkasten, maar goed, als dat de laatste optie is?


Als ik het modem volledig reset ben ik al m'n instellingen kwijt, thermostaat, camera's,  dat is nogal wat, thermostaat is nog best wel een gedoe geweest, heb zelf geen wijzigingen aangebracht, dit is echt ontstaan na een storing in de verdeelkasten, maar goed, als dat de laatste optie is?

Dat kan inderdaad wel een gedoe zijn. Om wat voor instellingen gaat het precies? Als het enkel wifi is dan zou het voor het gros van de apparatuur enkel nodig zijn om de naam en wachtwoord van het netwerk terug te veranderen naar wat ie was. Sommige apparaten hebben dan enkel een herstart nodig. Zo heb ik een tijdje terug bij een klant de oude Ziggo-naam en wachtwoord ingesteld zodat alles mooi over ging.

Het is niet de laatste optie hoor, je zou ook kunnen bellen met 0800-0402, dat is onze klantenservice. Als je aangeeft dat een monteur heeft aangegeven dat het om een mogelijke kruising gaat dan kunnen ze iets gerichter metingen verrichten, eventueel volgens de stappen die ik in een eerder bericht al neerzette.


Videodeurbel resetten, van de muur etc , dat is nogal wat.


na een herstart raken die apparaten ook de verbinding kwijt.En als dat goed gaat moet het na een reset ook goed gaan(als je dezelfde netwerknaam weer insteld als dat al niet vanzelf gaat).Toch @NHendriks ?Of heb ik het fout?


 

Is die wifi uit omdat er versterker aanzit? Of omdat hij knipperde tijdens het foto maken?


na een herstart raken die apparaten ook de verbinding kwijt.En als dat goed gaat moet het na een reset ook goed gaan(als je dezelfde netwerknaam weer insteld als dat al niet vanzelf gaat).Toch @NHendriks ?Of heb ik het fout?

Veel apparaten wel maar om de een of andere reden doet niet alles dat netjes. Ik heb oprecht geen idee waar het gros van de smarthome-apparatuur mee bezig is af en toe maar ik heb het idee dat het vaker problemen geeft, ook met bijvoorbeeld bandsteering en het daardoor onmogelijk maken van het verbinden met een netwerk.


Heb inderdaad een wifi versterker van jullie, die heeft er altijd tussen gezeten, dus daarom kippert hij, heb inderdaad nogal wat smart dingetjes, wachtwoord is geen probleem, echter aantal apparaten moeten worden gereset om weer kenbaar gemaakt te worden bij het modem, de deurbel moet van de muur om bij de resetknop te komen, de 14 lampen is ook wel een gedoe, dat is nog te doen, de thermostaat is ook nog wel een dingetje, verder moet ik 4 camera's resetten, de buitencamera moet ook los voor reset, vandaar dat ik daar niet zo happy mee ben. Bij de overstap naar jullie heeft me dat een middag gekost. En denk dan, was allemaal perfect, niets veranderd, zou zeggen, denk dat het de aansluiting is.


 


Heb inderdaad een wifi versterker van jullie, die heeft er altijd tussen gezeten, dus daarom kippert hij, heb inderdaad nogal wat smart dingetjes, wachtwoord is geen probleem, echter aantal apparaten moeten worden gereset om weer kenbaar gemaakt te worden bij het modem, de deurbel moet van de muur om bij de resetknop te komen, de 14 lampen is ook wel een gedoe, dat is nog te doen, de thermostaat is ook nog wel een dingetje, verder moet ik 4 camera's resetten, de buitencamera moet ook los voor reset, vandaar dat ik daar niet zo happy mee ben. Bij de overstap naar jullie heeft me dat een middag gekost. En denk dan, was allemaal perfect, niets veranderd, zou zeggen, denk dat het de aansluiting is.

Vandaar ook nog mijn andere suggestie 😉

Het is niet de laatste optie hoor, je zou ook kunnen bellen met 0800-0402, dat is onze klantenservice. Als je aangeeft dat een monteur heeft aangegeven dat het om een mogelijke kruising gaat dan kunnen ze iets gerichter metingen verrichten, eventueel volgens de stappen die ik in een eerder bericht al neerzette.

 


Al die apparaten blijven toch verbonden met die superwifi’s? Dan kun je toch rustig je modem resetten? ( Als wifi connectie het probleem is)


Top, bedankt voor je hulp, zal maandag ff bellen, fijn weekend verder!


DennisA78 , dus hoeft niet weer alles in te stellen?


behalve als je poorten hebt geforward.Anders kan je gewoon gerust een reset doen zonder alles opnieuw in te stellen.