Skip to main content

We hebben sinds enkele weken last van glasvezel internet dat op sommige momenten erg traag is. Alles is bekabeld, maar het hapert erg vaak. Dat merk ik bijvoorbeeld bij het terugkijken van TV (veel haperingen) of bij het gamen op de PlayStation (hoge Ping, vertragingen in het spel). Dat laatste kan ook aan de servers van het spel liggen uiteraard. 
 

Nu moet de tvbox nieuwe software downloaden en dit duurt een eeuwigheid. Als ik vervolgens de WiFi check via de KPN Thuis app krijg ik de waarden die hierboven staan  

 

Ik weet niet waar het aan kan liggen. Wel weet ik dat als ik het zwarte kastje van de glasvezel aantik in de meterkast, soms het hele internet wegvalt. Het punt waarop de glasvezel binnenkomst dus, niet de Xperiabox.

Hoe kan ik de problemen oplossen?

 

 

Laat morgen even weten hoe het gaat ok?


Laat morgen even weten hoe het gaat ok?

Heb de hele dag zonder problemen kunnen werken. Teamsverbinding etc geen probleem. Nu zet ik de tv aan en het is allemaal weer drama. Haperende tv, geen vijf seconden goed beeld. WiFi valt weg etc.

 

En het modem bereiken lukt ook niet: gisteren wachtwoord aangepast zodat ik in het modem kon. Vandaag krijg ik de melding dat het wachtwoord niet goed is. Wat een drama dit met KPN.

 

Heb nu de Wifi van de Xperia box zelf aangezet (met die onmogelijke netwerknaam die je dan krijgt). En daarmee heb ik dan wel weer internet (met mn eigen Deco's niet). Alleen de snelheid is dramatisch: 60mb


Stekker van Xperiabox eruit gehaald, twintig seconden gewacht en weer aangezet: alles werkt weer. Ook inloggen op het modem met het wachtwoord dat ik gisteren had ingesteld.

Dat is toch bizar? Alles loopt mis, kan niet meer inloggen, wachtwoord wordt niet herkend en na aan en uitzetten doet alles het opeens weer


Ik denk dat je toch goed maar je netwerk moet kijken.  Omdat het misgaat als de tv aan gaat gok ik toch dat igmp snooping hier een rol speelt.  Waarschijnlijk is er een switch die daar niet mee om kan gaan.


Heb de nieuwe switches besteld, kijken of dat het gaat oplossen. Wel apart dat dit probleem pas sinds kort optreedt. 


Het lijkt sindsdien een stuk stabieler. Nog even afkloppen maar de nieuwe switches hebben de problemen verholpen.Â