Skip to main content

Ik krijg maar 5Mb ipv de betaalde 50 MB en nou begrijp ik wel dat als er wat verlies is in de kabel en krijg maar 40 MB Download dan ben ik tevreden maar zelfs dat is het niet  

Hierdoor heb ik problemen met de WiFi en als de tv overzet naar een ander kanaal dan dan duurt het soms even en een boel geknerp uit de boxen

vanmorgen alles gevolgd en gedaan wat de KPN helpdesk mij gevraagd heeft in een stappen plan maar die komt er ook niet uit en geeft mij het advies om een monteur te laten komen maar dat kost mij geld terwijl het probleem niet van mij is ? Ik krijg gewoon te weinig Download binnen 

wie kan mij helpen of heeft advies 

groetjes Robbie 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

Hoi @Robertus marinus . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het allemaal zo traag is.  Stap één is dat we gaan kijken hoeveel er daadwerkelijk op jouw lijn binnenkomt.

Hiervoor is het essentieel dat je met een bekabeld aangesloten pc/laptop een snelheidstest doet via:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

 

Laat je weten wat hier de uitkomst van is?


Hallo Erwin 

bedankt dat je antwoord geeft maar ik kan dit niet meten want ik heb alleen een iPhone telefoon en een iPad en een tablet 

groetjes Robbie 


Hoi @Robertus marinus ,

Kijk ook eens op Fourstack.

Ik betaal ook voor 50mb maar ik haal maar de helft doordat ik verder van de centrale af zit.

En welke experiabox heeft u?


V10 heb ik 


@martijn197108 Heb je een andere link. Die van Tele2 werkt niet meer.


In de V10 even IP6 uitzetten schijnt te werken.


In de V10 even IP6 uitzetten schijnt te werken.


Ik heb Ipv6 altijd uit:stuck_out_tongue_winking_eye:


@Robertus marinus  Dan wordt het wel lastig om een goede meting te doen.

Ik wil hier graag een poging doen. kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


 


Ik heb bepaalde dingen aangevuld bij mijn profiel en vanmorgen zelf nog even een speedtest gedaan maar het komt elke dag niet hoger 

zal de experiabox niet goed zijn ? 


Ik heb je lijn doorgemeten en helaas is er op jouw adres geen hoge snelheid  haalbaar. Het maximum zit rond de 13Mbit.

Bij wifi heb je altijd een beetje verlies maar je zou nog wel wat meer dan 5Mbit moeten kunnen halen. Heb je de wifi manager ook geprobeerd?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

Als de tv ontvanger uit staat. Hoeveel downloadsnelheid meet je dan?

 


Is Ziggo bij u beschikbaar? Of misschien glasvezel van Delta? Dan zou je het misschien daar eens een jaartje kunnen proberen. 


Ik heb bepaalde dingen aangevuld bij mijn profiel en vanmorgen zelf nog even een speedtest gedaan maar het komt elke dag niet hoger 

zal de experiabox niet goed zijn ? 

Log anders eens in op de V10 en kijk dan op de DSL status pagina wat daar aan snelheden wordt aangegeven en e.v.t. CRC waarde

 

Die Tele2 pagina werkt bij mij op IPv4 niet (meer).


Hallo @Nick83 

 ik heb alles bij De KPN maar overweeg om er mee te stoppen en alles over te doen naar Ziggo want daar krijg je de 50 of 100 MB die je betaald 

hallo @Erwin_ 

ik zal nog even afwachten wat KPN hier aan dit probleem gaat doen want dit is geen doen , ik heb nu weer gedaan wat Erwin gevraagd heeft maar ik kom niet verder dan 4,2 tot 5 MB en ik ben niet van plan om een WiFi versterker aan te schaffen die ik zelf moet betalen 

Robbie 

 


Het houdt helaas niet over, @Robertus marinus . En zo te zien zijn er ook geen plannen om binnenkort glasvezel te gaan aanleggen. 

Ik ben bang dat ik hier weinig aan kan veranderen. 


Oké @Erwin_ 

Ik vind wel dat het allemaal veel te gemakkelijk gaat om niks meer te doen voor mij , maar oké als dit jullie plan is dan vind ik het ook goed 

Ze hebben glasvezel bij ons in de plaats gelegd van Delta en daar zal ik mij in gaan verdiepen of dat wat voor ons is , wel jammer want bij het huidige abonnement zit tv internet digitenne en telefoons 

mvg Robbie 


Oké @Erwin_ 

Ik vind wel dat het allemaal veel te gemakkelijk gaat om niks meer te doen voor mij , maar oké als dit jullie plan is dan vind ik het ook goed 

Ze hebben glasvezel bij ons in de plaats gelegd van Delta en daar zal ik mij in gaan verdiepen of dat wat voor ons is , wel jammer want bij het huidige abonnement zit tv internet digitenne en telefoons 

mvg Robbie 

Dat begrijp ik heel goed. Ik kan alleen geen ijzer met handen breken.  Wij kunnen op jouw adres maar heel beperkte snelheid leveren. Als je vervolgens graag draadloos wilt werken gaat ook daar weer een deel vanaf.  Zo blijft er niet veel over.   Ik kan wel mooie berichtjes gaan typen over dat er misschien in de toekomst een snelheidsupgrade komt maar dat zie ik de komende jaren gewoon niet gebeuren. Ik wil je dus niet aan het lijntje houden. Dat lijkt me niet fair.