Skip to main content

Goede avond,

 

Al een aantal dagen waardeloos internet in de avond. Overdag valt het soms weg maar in de avond is het echt rampzalig. 
In de ochtend haal ik via de kabel 400-500 mbps maar in de avond is dit max 5 mbps.

Ik heb al meerdere kabels geprobeerd, direct aangesloten op modem of via een hub. Mijn wifi snelheid ligt momenteel hoger dan de kabel (12 mbps vs 5mbps)
Het gaat om KPN box 12.

Vandaag ook een uur met KPN gebeld en die hebben mij verteld dat het waarschijnlijk te maken heeft met de hoeveelheid mensen die op dezelfde frequentie zitten.
Verder is alles gecheckt en al meerdere keren gehoord dat aan KPN kant alles goed is maar dat het bij het klant domein ligt…  hier kan ik niet zoveel mee.

Aangeboden oplossing voor de situatie is dat ik zelf een extra router koop om dit op te lossen.

Hier ben ik best toe bereid maar nadat ik nog even op dit forum heb rondgestruind zie ik dat dit bij heel veel mensen voorkomt.

Als dit een veel voorkomend probleem is, dan vind ik het gek dat ik dit bij andere providers nog niet eerder heb gehad. Het lijkt mij dus voor de hand liggend dat het probleem bij KPN ligt en dat KPN het probleem moet oplossen.

Of is dit een hele vreemde gedachte?



 

Hallo @Pietervanderoest , ik begrijp dat je een glasvezelabo hebt, wat is je contractuele snelheid?

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de kpn router een fabrieksreset  gegeven?

Een eigen router lost het probleem niet op.

 


Hi @JanD dat klopt. Mijn contractuele snelheid is 500mbps.
Wel vreemd dat dit dan de door KPN geboden oplossing is. 
Ik heb de glaskast nog niet van de stroom gehaald en de KPN router ook geen fabrieksreset gegeven.
Ik heb heel eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat moet.


Maakt u in huis gebruik van een draadloze verbindingset? 

 


@Nick83 nee daar maak ik geen gebruik van.


Maar trekt die hub niet al je snelheid naar beneden? 

Als je die loskoppeld en direct op de Box12 test?


@DennisA78 ja dat heb ik ook al geprobeerd! 


@JanD ik heb dit overigens geprobeerd. Helaas ook geen oplossing voor het probleem.


Maar trekt die hub niet al je snelheid naar beneden? 

Als je die loskoppeld en direct op de Box12 test?

Alle andere apparaten los gekoppeld? Apparaten die via WiFi zijn ook uit? En dan meet u nog steeds een lage snelheid? 


Hi @JanD dat klopt. Mijn contractuele snelheid is 500mbps.
Wel vreemd dat dit dan de door KPN geboden oplossing is. 
Ik heb de glaskast nog niet van de stroom gehaald en de KPN router ook geen fabrieksreset gegeven.
Ik heb heel eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat moet.

Hallo @Pietervanderoest , de glaskast 2 minuten van de stroom halen en gewoon stekker er uittrekken.

De modem resetten met een paperclip in het resetgaatje gedrukt houden totdat 1 of meer lampjes uitgaan of knipperen 


Mijn wifi snelheid ligt momenteel hoger dan de kabel (12 mbps vs 5mbps)
Het gaat om KPN box 12.

Vandaag ook een uur met KPN gebeld en die hebben mij verteld dat het waarschijnlijk te maken heeft met de hoeveelheid mensen die op dezelfde frequentie zitten.

Wat een ongelooflijke onzin, hoe kunnen er nu te veel mensen op dezelfde frequentie zitten bij een bekabeld aangesloten apparaat.

Helaas hebben we dit fenomeen hier op het forum wel vaker gezien waarbij de oorzaak dan in de PoP bleek te zitten.

Heb je een G-PON aansluiting (klein zwart glasvezelmodem met tekst PON) of een AON aansluiting met veelal een wit glasvezelmodem?


Ik heb deze hangen.

@wjb 


Dat is een AON aansluiting.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om hier verder in te duiken en jouw signaal bij de juiste afdeling neer zal leggen.

Als je dat nog niet gedaan hebt, vul dan nog even jouw forum profiel (klik) aan zodat die moderator direct voor jou aan de slag kan.


Dat is een AON aansluiting.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om hier verder in te duiken en jouw signaal bij de juiste afdeling neer zal leggen.

Als je dat nog niet gedaan hebt, vul dan nog even jouw forum profiel (klik) aan zodat die moderator direct voor jou aan de slag kan.

Profiel aangevuld, thanks voor je hulp.


Dat is een AON aansluiting.

Hallo @wjb , of een XGS-PON-kast

 


Dat is een AON aansluiting.

Hallo @wjb , of een XGS-PON-kast

Nee, het betreft hier een Genexis Element TK01-P2110-EU-1.

Dit is een NTU voor AON glasvezelaansluitingen.


Dat is een AON aansluiting.

Hallo @wjb , of een XGS-PON-kast

Nee, het betreft hier een Genexis Element TK01-P2110-EU-1.

Dit is een NTU voor AON glasvezelaansluitingen.

Hallo @wjb , zie hieronder:

 


Dat is een AON aansluiting.

Hallo @wjb , of een XGS-PON-kast

Nee, het betreft hier een Genexis Element TK01-P2110-EU-1.

Dit is een NTU voor AON glasvezelaansluitingen.

Hallo @wjb , zie hieronder:

 

Maar gezien de tekst bij de ledjes op de NTU van @Pietervanderoest lijkt het toch echt een P2110 te zijn en niet een XGS2110.


Hoi @Pietervanderoest, welkom op ons forum!
Je hebt je profiel ingevuld dus ik heb meteen de ljin uitgelezen, daar lijkt iets niet helemaal goed te zitten. Daarom heb ik ook meteen een ticket voor je aangemaakt. Mijn collega's nemen nog contact met je op!


Goedemiddag @Pietervanderoest, ik lees dat je experiabox vervangen is.
Hoe is het nu?