Skip to main content

Ik ga over een maand of twee verhuizen naar een andere wijk in Rotterdam (Kralingen). Ik deed vorige week de KPN check op mijn toekomstige adres en… Wauw, 200 Mbit/s. Maar deze uitslag heb ik niet kunnen reproduceren, ik kom nu bij het zoeken op postcode en huisnummer steeds op 10 Mbit/s uit. Dat is niks vergeleken bij de snelheid die ik nu heb: 100 Mbit/s. KPN heeft op mijn toekomstige adres geen glasvezel en ik heb ook geen andere providers kunnen vinden die er glasvezel hebben liggen.

 

Dit zou dus betekenen dat ik gedwongen word over te stappen naar de Ziggo, wat ik helemaal niet wil. Ik zou graag bij de KPN willen blijven.

 

Mijn vraag is dus: kan ik ook een 4G modem van de KPN krijgen al is het geen 'buitengebied'?

@makzzz Via onderstaande link kunt u de soorten verbindingen en hun maximale snelheden opvragen.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl


Beste @HansaanZet , dank je wel voor de link. Ik kom nu op 12 Mbit/s, dat scheelt er 2 :wink: . Ik had niet verwacht dat er midden in de stad zo'n slechte KPN verbinding zou zijn.


@makzzz  Glasvezel komt eraan in Kralingen…….Glasvezel in Rotterdam Kralingen en IJsselmonde | T-Mobile Blog

Op het nieuwe glasvezelnetwerk in Rotterdam leveren we niet alleen onze eigen diensten. We stellen het netwerk ook open voor andere telecomaanbieders. Zo kan iederéén ervan profiteren. 


Dank je, @HansaanZet , dat biedt perspectieven, hoewel het onbekend is wanneer dat gaat gebeuren en of het ook aangelegd wordt in het appartementencomplex waar ik ga wonen. Maar het opent perspectieven, hopelijk kan ik dan KPN via die glasvezel krijgen.


Nog even opnieuw over dit onderwerp.
 

Een maand geleden zag ik bij de Postcodecheck een snelheid van 135 Mbit/sec. Dat was goed nieuws, ik heb geprobeerd een verhuizing vast te leggen maar dat lukte niet omdat mijn huidige abonnement verouderd was. Ik kreeg wel een medewerker op de chat, die de 135 Mbit bevestigde en mij een abonnement van 200 Mbit hussel abonnement adviseerde, maar dat moest ik telefonisch regelen.

Vandaag was dat zo ver, nog even de snelheid checken: 11 Mbit/sec. Toch maar opgebeld, de helpdesk heeft nog verder geïnformeerd. Er zou glasvezel worden aangelegd, maar dat is door vertraging weer niet doorgegaan. Vandaar die sprongen in aangeboden snelheid. Nu dus weer 11 met ooit een verhoging naar die 135.

Nou snap ik het niet erg meer. Hoe kun je een bepaalde snelheid aanbieden terwijl die er nog niet is?

Zo maak je wel iemand blij met een dooie mus. Nu moet ik toch weer overwegen om naar Ziggo te gaan, terwijl ik daar geen zin in heb.

T-Mobile is glasvezel aan het aanleggen in de straat, maar omdat ik in een oude flat ga wonen is het nog maar de vraag of ze die glasvezel door het gebouw gaan laten aanleggen. In mijn huidige flat beginnen ze daar gewoon niet aan.

Zucht.


Bij ons wel in buitengebied met al ruim 2 jaar glasvezel van DeltaFiber kwam in de postcode check ook de meest vreemde waarden. In de loop van grofweg afgelopen 3 jaar wel iets van 5 verschillende getalsets/mogelijkheden gezien. O.a. 183 down en 35 up, dat terwijl KPN niet over DeltaFiber levert en de telefoonlijn iets van 1,6 down en 0,7 up aankan. Misschien de 4G (voor SIB4G) snelheid of men heeft getallen van speedtest.net gekocht en zo een schatting in de regio gemaakt, maar nep dus.

Met het wegvallen van de FPI website kan KPN je van alles voorspiegelen in principe in de postcodecheck, als lokkertje of voortvloeiend uit slechte/riskante planning die ze niet waar kunnen maken. Maar goed, je kan naar Ziggo, 11Mbps is eigenlijk nauwelijks nog met goed fatsoen te verkopen of men moet een 10 euro per maand vragen of zo.


@tmoesel Nu je het zegt, ik kan mijn onbeperkt internet van Ben op mijn tablet gebruiken. 14 Mbps maar wel voor 10 Euro per maand. Mijn grootste probleem zijn mijn email adressen. Voor alle niet privé zaken gebruik ik mijn KPN mail, die moet ik dan helemaal gaan omzetten naar Gmail.

Het vervelende vind ik dat ik KPN een warm hart toedraag en Ziggo niet.

Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen...


Je kan bij KPN nog een email-only account aanhouden voor 7,50 euro per maand.


@tmoesel Dank je, ik dacht dat ze dat afgeschaft hadden.


Vul even je profiel aan mocht je dat nog niet hebben gedaan. Ik denk dat het waardevol is als een moderator met je mee kijkt.

 


Hi @makzzz, welkom hier. 

Ik zie de snelheid van 200 Mbps staan wanneer ik je postcode zonder toevoeging invul. 

Wanneer ik ook de toevoeging C invul kom ik uit op de snelheid hieronder, 108 Mbps. Ook de KPN website geeft dit aan. Ik kan het dus niet plaatsen hoe jij op 10 komt, misschien de postcode verkeerd ingevuld? 

Zou je het anders nogmaals willen proberen? :relaxed:

 


Beste @Alex_P ,

 

Het adres dat je uitprobeerde is mijn huidige adres en daar heb ik inderdaad een comfortabele 100 Mbit/s.

Het gaat om mijn toekomstige adres. Ik zal je een PB-tje sturen als dat lukt met mijn nieuwe adres.

 

Bedankt in ieder geval voor het reageren.


Duidelijk, zowel in onze interne systemen als op onze website zie ik 142 Mbps.  Ik heb het adres gebruikt uit je privébericht. 

 

 


Dank je wel, vind je het vreemd dat ik er helemaal niets meer van snap?

Vijf maanden geleden was het 200Mbps

Vier maanden geleden was het 12Mbps

Een maand geleden 135Mbps

Een week geleden 10Mbps

En nu weer 142Mbps

Wat is het nou? De servicemedewerker van een week geleden wist zeker dat het maar 10Mbps was.

Ik weet nu totaal niet meer waar ik aan toe ben.

Ik zie nu dat www.internetpostcodecheck.nl nu ook 142Mbp geeft, vorige week nog 10Mbps.

Ik zal daar dan maar op gokken want bij de KPN blijven is eenvoudiger en doe ik liever dan overschakelen naar Ziggo, maar een echt goed gevoel heb ik er niet bij.


Check de postcode eens met een aantal andere huisnummers. Als ik het huisnummer van twee huizen verder intik, krijg ik al 10 mbit minder te zien.


@Jeroen Ruiter Interessant, mijn toekomstige naaste buren hebben 109Mbps en die daarnaast weer 142Mbps. Allemaal in hetzelfde flatgebouw. Maar in mijn voorbeeld heb ik altijd dezelfde postcode en hetzelfde huisnummer ingevoerd, en de medewerkers van de servicedesk beaamden mijn bevindingen.


Het enige wat ik kan bedenken is dat er werkzaamheden zijn uitgevoerd in de centrales, waardoor dit heeft geschommeld. Ik verwacht echter niet dat jij teruggaat naar 10 Mbps of iets dergelijks. 


@Alex_P Dank je wel, dan ga ik de verhuizing regelen en maar hopen dat het nu blijft hangen op 142Mbps.


Helemaal goed! Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn. 


Het enige wat ik kan bedenken is dat er werkzaamheden zijn uitgevoerd in de centrales, waardoor dit heeft geschommeld. Ik verwacht echter niet dat jij teruggaat naar 10 Mbps of iets dergelijks. 

Ik verwacht dat de orderstraat op diverse momenten dicht is geweest voor orders naar de straatkast. Daardoor heeft de postcode checker automatisch de snelheid gegeven vanuit de telefooncentrale. En door de lange afstand is dat circa 10 Mbit.

Waar die 200 even vandaan kwam is me dan weer niet duidelijk.