Skip to main content

Beste KPN, wij hebben al lange tijd een abonnement bij jullie en eigenlijk nooit problemen gehad. Nu hebben wij sinds ongeveer een week erg traag internet via glasvezel (5 tot 15mbs) bedraad gemeten met jullie speed test op 2 verschillende laptops. Naar aanleiding hiervan jullie helpdesk gebeld en een aantal testen ensettings gewijzigd (oa. Glasvezel ontvanger 2 min spaningsloos, experia box v8 resetten en een heel aantal kabels vervangen), dit mocht allemaal niet helpen. Toen heb ik het advies gekregen een service monteur te laten komen, waar voor ik zelf een afspraak moest maken, want waarschijnlijk lag het aan de “verouderde experia box v8". Nu lees ik op het forum dat hier inderdaad veel problemen mee zijn en vind ik het erg raar dat ik daar een monteur voor langs moet laten komen voor €50,-. Kunnen jullie ons niet ook een vernieuwde experia box opsturen? Ik begrijp namelijk niet goed waarvoor ik een monteur nodig heb, die ik moet betalen, als dit het probleem is. Alvast bedankt voor je antwoord!

Hallo @r.brilman , als de monteur komt en het ligt inderdaad aan het modem dan hoef je daar uiteraard niets voor te betalen, alleen als het je eigen gebrek is gaat het geld kosten.

 


Hoi Jan, bedankt voor je antwoord.

Ik vind het wel vreemd dat in het forum en door het call center de modem als verouderd wordt omschreven en dat ik nu zelf een afspraak voor een monteur moet maken, waarbij ik expliciet moet accepteren dat er een start tarief van €50 geldt. Er staat nergens dat dit anders zou kunnen zijn. Daarnaast lees ik in het forum dat de modem opgestuurd wordt naar klanten.

Als laaste vind ik het vreemd dat kpn zelf niet reageert.


Hallo @r.brilman wacht s.v.p. de reactie van een moderator af, ze kunnen ook gewoon ern modem opsturen na diverse controles.

 


Hoi @r.brilman, welkom op het forum!
Even kort door de bocht, het moment dat mijn collega's uitkomen op de servicemonteur komt het er eigenlijk op neer dat we het vanaf deze kant niet op kunnen lossen maar de KPN lijn en apparatuur naar behoren lijkt te werken. Vandaar de mogelijke kosten als het niet aan de KPN kant ligt.


De V8 is niet het nieuwste modem meer maar is zeker nog een goed en bruikbaar modem en zou de snelheden uit jouw abonnement makkelijk aan moeten kunnen. Het kan natuurlijk zijn dat we ergens iets over het hoofd gezien hebben.
Ik begrijp uit de notities dat je met alleen een bekabelde computer ongeveer 7Mbit/s haalde. Klopt dit nog steeds? Wat voor snelheden meet je via WiFi?


@r.brilman, we hebben niets meer van je gehoord. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!