Skip to main content

Afgelopen week mijn 200 mb internet verhoogd naar 500.

Na de ontvangen bevestiging tot op heden nog niet gewenste verhoging.

Download ligt nog steeds rond 200 mb en upload is wel naar de gewenste snelheid gegaan n.l. 390 mb.

Telefonisch contact gehad en de instructies gevolgd die mij werden geadviseerd.

Afgesproken werd dat ik vandaag gebeld zou worden tussen 2 en 4 uur (zaterdag)

Niemand van KPN heeft gebeld.

Ik denk dat ik maar weer terug ga naar 200/200 mb want dat gaf geen problemen.

Die laatste zin is denk ik het verstandigst.

‘traag internet’ los je namelijk niet op door meer te gaan betalen voor de verbinding van jouw huis tot KPN. Het internet ligt verder weg en daar heb je geen of nauwelijks invloed op. Beetje als harder van je garage naar de oprit/afrit van de snelweg rijden om zo de files/drukte onderweg op te lossen. Of een grotere auto kopen met 300 i.p.v. 200 op de snelheidsmeter.


@AlexF60 heb je afgezien van de lager-dan-verw88 snelheid problemen met de internetverbinding? Het kan n.l. ff duren voordat zo'n wijziging door het KPN-systeem helemaal is uitgevoerd. Zolang dat nog niet helemaal (o.a. administratief) is afgerond, kun je ook niet terug naar 200/200, dat kan pas als je opdracht voor 500/500 bij KPN helemaal verwerkt is.

Dat de snelheid afhankelijk is van de afstand, dat is bij DSL het geval maar niet bij glasvezel. Als op jouw adres 500/500 mogelijk is dan heb je zondermeer glasvezel, voor DSL bestaan dat soort abo's niet.


Hallo Henk, 

 

Ik heb in het verleden het abonnement 500/500 gehad, toen geen problemen gehad. Nu lijkt het niet te werken en KPN best wel traag met de oplossing. Factuur inmiddels al ontvangen met het internet abonnement 500/500 dus het is verwerkt.


Maar kun je dan nu je abo alweer wijzigen? Zo nee, dan is de order toch nog niet helemaal verwerkt (de factuur aanpassen is slechts een onderdeel van het hele proces).


Vanaf 6 november kan ik het internet weer verlagen naar 200 mb

 


Welkom op ons KPN Forum @AlexF60! Fijn dat je ons gevonden. In verband met de drukte duurt het langer voordat we reageren. Excuses hiervoor. Als er 500/500 (glasvezel) bij jou beschikbaar is, dan zouden we dit moeten kunnen regelen:innocent: . Je hebt de wijziging terug naar 200/200 al doogevoerd, dus het heeft weinig zin om nu nog het een en ander door te meten. Die snelheid haal je immers prima. Wat is de reden dat je gebruik wilde maken van de 500/500 snelheid? Ik baal ervan dat mijn collega, die afgesproken had je terug te bellen, niet heeft gebeld:disappointed_relieved: . Kan ik nog iets betekenen voor je in deze kwestie? Laat het dan even weten! Ik help je graag:wink:


Dag Lisa,

Het terugbrengen naar 200/200 kan pas 6 november. De nieuwe factuur is nu afgeschreven, en de snelheid is nu met KPN speedtest 250 download en 390 upload.

Doe ik de test via Ookla dan is de snelheid 374 download en upload 405

Zojuist getest. Wat is als vervelend heb ervaren is de lange wachttijden met bellen en de nog al simpele voorgedragen oplossingen en natuurlijk het niet terugbellen op de zaterdag.

ik heb nog paar weken om te beslissen wat ik ga doen terug naar 200/200 of blijven met deze snelheid. Die Ookla snelheid is acceptabel.

 


Ik kan me voorstellen dat je de lange wachttijden vervelend vindt. Al helemaal wanneer men beloofd je terug te bellen:sweat_smile:. De snelheden die je meet laten zien dat de upgrade is doorgevoerd. Waar het nu precies op stuk loopt, kan ik nog niet zeggen. Zijn de speedtestresultaten gemeten met een bekabelde verbinding, of over de wifi? 
Heb je versterkers/repeaters aangesloten in het netwerk?  
Ik kijk graag even mee naar wat mijn collega(‘s) allemaal al hebben uitgemeten en geconcludeerd. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?:nerd:

 


Mijn profiel heb ik bijgewerkt.


Bedankt voor je gegevens. Kun je nog antwoord geven op de onderstaande vragen? Dan kan ik aan de slag! :smile:

… Zijn de speedtestresultaten gemeten met een bekabelde verbinding, of over de wifi? 
Heb je versterkers/repeaters aangesloten in het netwerk?  

 

 


Gemeten via Wifi verbinding

 


Geen versterkers of repeaters.


Snelheidstesten via Wi-Fi zijn absoluut onbetrouwbaar, net als Wi-Fi zelf trouwens, want onderhevig aan allerlei invloeden van buitenaf (Wi-Fi van buren, koelkasten, magnetrons, (beton)vloeren en -muren, Led-lampen, etc.) waarop KPN geen invloed heeft en dus ook niets aan kan doen. De snelheden die je noemt zijn alleszins acceptabel voor Wi-Fi, ik meet op m'n 200 Mb/s lijn soms niet meer dan 20 Mb/s via Wi-Fi op m'n slimfoon, maar haal wel ruim 200 Mb/s op m'n desktop PC via LAN-kabel.

De volgende vraag is of je de snelheid eens kunt meten met een laptop of zo die je via een LAN-kabel op je ExperiaBox aansluit. Zorg er bij zo'n meting dan ook even voor dat alle andere op je netwerk aangesloten apparaten (zoals tv-ontvangers) zijn uitgeschakeld, zodat je een "schone” meting krijgt. 


Henk heeft gelijk. Mijn volgende vraag is inderdaad of je de snelheid bekabeld wel haalt? Mijn collega heeft je (als het goed is) eerder uitgelegd waarom meten via de wifi geen goede maatstaf is. We kunnen geen snelheidsgarantie geven voor wifi. De wifisnelheid is afhankelijk van vele (omgevings)factoren en zal dan ook per locatie in het huis verschillen en fluctueren. Ook het apparaat waarmee je meet heeft invloed op de snelheid die gemeten wordt. bekabeld zou je rond de 500MB/s moeten meten.  


@AlexF60 dus als je bekabeld de snelheid van 500 Mbps up- and down wel haalt, dan lijkt het mij in orde. Ik snap dat je het via WiFi wilt hebben, maar dat haal je in de praktijk eigenlijk nooit. Je hebt altijd te maken met interferentie en de snelheids doorvoer op het accesspoint…. Zoals @Henk2304 ook omschreven heeft.


We hebben niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat het inmiddels gelukt is om de 500MB/s bekabeld te meten! Mocht je in de toekomst nog weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden.


Dag Lisa, snelheid is 300 max download en 480 upload. ga 6 november weer terug naar 200/200.

Bedankt voor alle advies die ik hier heb ontvangen, helaas niet geholpen.

 


Maar heb je nu bekabeld ook een snelheidsmeting gedaan? En zo ja, wat was daarvan dan de uitkomst.


Nee ik heb geen kabel. Het gemak van Wifi is voor mij belangrijker dan eventueel met kabel wel de 500mb. Henk2304 ook jij bedankt voor alle tips.


Reageer