Skip to main content

Vorige week heeft de KPN monteur bij ons een 4G modem geplaatst, speciaal voor het buitengebied. De monteur liet mij zien hoe de internetsnelheid verbeterde. De snelheid liep op tot 50 Mbps. Top!  Nu een aantal dagen later, lijkt er niks meer over te zijn van de extra snelheid. Een KPN speedtest levert een downloadsnelheid op van 3,4 Mbps en een uploadsnelheid van 0,5 Mbps. Alle lampjes op het modem branden blauw. Omdat het nog niet mogelijk is het nieuw afgesloten abonnement te koppelen aan mijn KPN ID, heb ik ook geen idee op welke manier ik iemand kan benaderen om te helpen dit probleem op te lossen.

Beide apparaten al eens opnieuw opgestart?


Hoi @Ingrid Veenstra, welkom op het forum! Hoe branden de lampjes op je 4G kastje?
Heeft het herstarten geholpen?
 


Dag Thomas, gelukkig is er een monteur langs geweest. De experiabox maakte niet goed verbinding met de 4G modem. Dat is verholpen en daarna branden er 5 blauwe lampjes (2 voor de signaalsterkte). Mocht het weer fout gaan, dan zou ik een nieuw 4G modem moeten aanvragen, aldus de monteur. Op dit moment branden er 4 blauwe lampjes; weer slechts 1 voor de signaalsterkte.


Dan zal je een betere plek moeten zoeken voor het 4g modem. Dat komt best nauwkeurig.  Ik spreek uit ervaring.


Het 4G modem is al zo gunstig mogelijk en hoog mogelijk in de woning geplaatst. Aanvankelijke gaf het modem op die plaats een heel goed signaal. Nu dus minder. 


Het wisselt bij mij ook behoorlijk.  Vaak ook met ander weer. Kijk even goed naar je positie  tov de zendmasten. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten als het modem nu hoog staat aan de achterkant van het huis en de mast staat aan de voorkant gaat het niet werken. Vul je postcode in op de link en je ziet het meteen.


hall ben nieuw en ja ik heb ook het probleem en zoek dus naar een oplossing maar wat precies. ik heb de 4G modem voor het raam staan en volgens kpn zit ik 90 mtr vanaf zo`n zendmast. ik heb deze buitengebied vanaf de 14 mei 21 om de dag heb ik maar de bekende 12 mb. ben vanadaag al de hele morgen bezig met kpn maar niks.