Skip to main content

beste kpn,

ik hen traag internet en heb de gebruikte tool online geprobeerd zonder resultaat.

wilt u mij aub helpen

met vriendelijke groet sonja:blush:

 

Hallo @Josses008K ,

Welk modem heb je?en heb je koper of glas?En welke snelheid zie je als je doet alsof je een abonnement besteld(dus alleen de postcode check en verder niks)?


 

Het trage internet is dit met een apparaat wat met een kabel zit aangesloten of zit op het wifi ? 
en is het alleen dit apparaat of zijn alle apparaten langzaam ?
En inderdaad net als martijn vraagt welk modem en type verbindding gaat het om ?

 


Mijn internet via een bekabelde naar mijn vaste pc. Mijn laptop en tablet via wifi. Vanmiddag de tool van kpn gebruikt en deze gaf aan dat ze het modem/router gingen resetten. Daarna had ik opeens helemaal geen wifi meer. Met de beveiligingscode mijn tablet weer met wifi gekrgen. Dankzij Martijn ook mijn laptop weer op wifi. Durf nu niets meer te doen, en kijk morgen wel of mijn vaste bekabelde aansluiting op mijn pc nog traag is. Heb niet zoveel verstand van dit alles. Ben allang blij dat mijn wifi het weer doet. Buiten dat alles heb ik mijn tv ook bekabeld omdat een half jaar geleden de wifi steeds uitviel. Sinds de tv bekabeld is gaat het vrij goed. Heel af en toe staat het beeld even stil. Maar niet problematisch.


Na modem reset is het logisch dat er even geen Wifi is en als ooit de naam en wachtwoord zijn veranderd wil dit nog wel eens teruggaan naar fabrieksinstellingen ( zou u de hoe wat en waarom dit kan besparen )

Traagheid kan veroorzaakt worden door b.v slecht Wifi bereik, ook is mijn advies het met verschillende apparaten te proberen ( Laptop en telefoon bijvoorbeeld ), Dit om uit te sluiten of het een probleem met dat specifieke apparaat is.
 


Dank voor je antwoord, maar wat bedoel je precies met verschillende apparaten uitproberen.


Dank voor je antwoord, maar wat bedoel je precies met verschillende apparaten uitproberen.

Probeer eens een snelheidsmeting te doen met bijvoorbeeld de laptop en met de tablet en of telefoon. 

Dit kunt u doen door met de laptop naar speedtest.net te gaan en dit kunt u ook met uw Tablet doen. 
Test deze dan even naast elkaar ( niet tegelijk eerste de ene dan de andere ) en laat even weten of hier een verschil uit de resultaten komt 


Ok, ik begrijp het nu. Ga ik morgen even doen en laat het je weten. Alvast dank voor de info


Goedenavond,

toch maar even reactie van mijn kant.

Laptop had weer geen wifi, zodat ik knopje zijkant de bovenste weer opnieuw ingedrukt heb.

Probleem dat derde knopje van links aan de voorkant rood bleef knipperen. Raakte een beetje in paniek, zodat ik maar even de router uitgezet heb 10 tellen en weer opnieuw opgestart.

nadeel is wel dat ik bij wifi moet aantikken automatisch. dan pas heb ik weer wifi. in het verleden was dat nooit een probleem.

speedtest gedaan laptop 23.34

tablet 38.30


en wat zijn de cijfers op de vaste pc?


Hallo @Josses008K ,

Dat rode lampje betekend dat je te laat de laptop hebt verbonden,Dat moet binnen 2 minuten.Maar na een tijdje gaat het lampje weer uit en kan je het opnieuw doen.


Dank Martijn, ik was al bang dat ik iets verkeerds had gedaan

 


ik heb de speedtest uitgevoerd op al mijn apparaten.

laptop wifi 23.34

tablet wifi 38.30

pc met vaste verbinding download 19.97 upload 9.27

ik beantwoord hiermee de vraag die me gesteld is.

ik weet alleen niet hoe belangrijk dit is.

ik hoor het graag.

 


De gemelde snelheden die u had heeft komen netjes bij de 50Mbit van uw abonnement in de buurt zeker bij de meting met uw tablet 38.30 gezien er over Wifi er altijd een verlies is van snelheid,

Laptop ligt wel wat lager 23.34 dit kan door wat beveiliging komen of wellicht wat andere dingen die nog draaide tijdens de test..

 

meest opvallende is de vaste PC met 19.97 terwijl zeker op de kabel je eerder richting die 40 moet gaan gezien als de kabel goed is je hier geen verlies op ervaart.

 

Hou er rekening mee dat de 50 die u totaal heeft altijd gedeeld word met alle apparaten, Dus Als u uw TV heeft aanstaan pakt dit al snel ong 10Mbit af dan hou je nog 40 over en ga zo maar door..

Zelfs als TV uitstaat blijft een deel hiervoor gereserveerd.

Zie het als een waterleiding die je deelt .. als je allemaal de kraan opendraait heb je allemaal een zacht straaltje

 

Nu geeft de postcode check bij u aan maximaal 46Mbit dus hij draait al iets boven verwachting dat is niet erg, maar helaas heeft u geen optie om voor een hogere snelheid te kiezen.

Ben bang dat veel optimalisatie hierin niet mogelijk is 


Wat een fijne uitleg, Ik begrijp het volkomen en dat wil wat zeggen:blush: