Skip to main content

Hallo,

 

sinds ik mijn abonnement opgezegd heb afgelopen maandag, heb ik een trage internetverbinding, officieel heb ik nog een maand internet, is dit toeval of doen ze dit expres of heeft dit iets te maken met het feit dat veel mensen nu thuis zitten en internetten?. Ik kan het ook niet controleren, omdat ze bij KPN aangeven dat er een technische storing is. Wie kan mij helpen en vooral wat kan ik er aan doen. groetjes lientje123

ps heb router en pc al een keer helemaal opnieuw opgestart


Jammer dat er niemand geantwoord heeft, heb inmiddels contact gehad met de KPN, zij beweren dat het niets te maken heeft met het opzeggen, maar hij kon ook niets voor me doen, nu ja, dan maar een maandje behelpen en in het nieuwe huis genieten van glasvezel/

groetjes lientje 123


Hoi @lientje123 . Het is druk op het forum. vandaar de late reactie.

De opzegging zal er niks mee te maken hebben, dat weet ik vrij zeker.Gaat dit over wifi of bedraad internet?

Heb je de wifi manager al doorlopen? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hoi Erwin,

 

dank voor je berichtje, het gaat om bekabeld internet. Ik zit op een camping in het buitengebied, daar was altijd al een niet al te goede verbinding, maar ik kon tot maandag altijd tv kijken via NPO start en ook you tube kijken. Nu heb ik en heel traag ladende websites en kan ik geen tv meer kijken. Ik heb dus contact gehad met de KPN, die zeggen dat ze niets voor me kunnen doen, omdat het aantal MB's of hoe dat ook heten mag 0.2 is. Dat geeft de speedtest nu ook aan. Maar voorheen kon het altijd wel en mijn ouders, die op de camping mijn buren zijn en ook via de KPN internet hebben, die hebben nergens last van. Wij hebben eigen internet, dus niet via de campingbaas, dan zou je nl kunnen zeggen dat er teveel tegelijk op het netwerk zitten.. Ik dacht eerst dat het kwam door corona, omdat nu veel meer mensen thuis op het internet zitten, maar dan zouden mijn ouders er ook last van hebben. Wat de speedtest voor de tijd zou aangeven weet ik niet, want ik heb dat nooit geprobeerd. Wifi naar mijn telefoon lukt overigens wel, maar ja daar kijk ik geen tv op, dus kan ik het ook niet vergelijken. Ik heb zelf geprobeerd de test van de KPN te doen, maar daar krijg ik al dagegn wegens een technische storing kan het niet uitgevoerd worden, probeer het later nog een keer.

Als het goed is, ga ik aan het eind van april verhuizen, dus dat hou ik dan nog wel even vol en dan krijg ik glasvezel, dat schijnt een enorm verschil te zijn, ik ben benieuwd.

Bedankt voor je reactie, fijn weekend, Jacqueline


Hoi @lientje123 . Eind april duurt nog wel even en misschien kan ik wat voor je doen.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Op die manier kan ik de lijn doormeten en misschien een oplossing bedenken.


Hoi Erwin, lief dat je me wilt helpen, ik heb mijn profiel bijgewerkt, ik neem aan dat ik alles goed ingevuld heb, anders hoor ik het nog wel, groetjes en nogmaals dank, Jacqueline


Oef. Die snelheid is wel dramatisch laag, @lientje123 .  Da's niet best.

Normaliter had ik hier een extra optie bij aangezet ( dan krijg je een apart modem erbij die je snelheid aanvult met 4G ). Helaas loopt er een opzegging en daarom kan dat nu niet.

Heb je ook een mobiel nummer bij KPN? Want dan kan ik proberen om je daar een bundel (gratis) op te geven. 


Hoi Erwin,

 

nee helaas, dat hadden we ooit wel, maar omdat we hier aan de grens zitten was er niet of nauwelijks bereik, daarom zijn we een aantal jaren overgestapt op t mobile. Nu ga ik bij mijn ouders inwonen en die hebben alles van t mobile, vandaar dat ik de KPN opgezegd heb. Het gekke is dat ik voor de tijd die problemen niet had en vrijwel meteen na de opzegging dus wel. Maar ja zoals ik al zei ik doe het er nog maar even mee. Ik vind het erg lief dat je met me mee wilde denken, dat waardeer ik enorm. groetjes Jacqueline


Vanzelfsprekend, @lientje123 . Ik ben blij dat je het kan waarderen. Succes met de verhuizing en blijf gezond!


Het is toch heel gek twee dagen geleden reactie geplaatst dat ik  niet betaal voor wat ik niet krijg en mijn abonnement  beëindig al moet het via de consumentenbond en Tros-radar, direct was mijn internet goed dus het zat bij hun, maar vandaag kan ik weer niks krijg online kranten niet open, video loopt vast kan geen afbeelding laden, Ik roep mensen op heeft u ook traag glasvezel internet meld het bij de consumentenbond en Tros-radar samen staan we sterk en het abonnement beëindigingen dit kan KPN niet maken.

En stuur me geen mail over slechte wifi dat gebruik ik niet.

En laat deze staan er zijn veel met klachten.


Je hebt snelheidsgarantie bij glasvezel dus kpn is aan zet. Zorg er voor dat je zeker weet dat het probleem bij kpn ligt en niet aan je eigen netwerk want dan zijn de kosten voor jou.


Nou snelheidsgarantie bij glasvezel die heb ik niet, een speedtest is een momentopname ik download grote bestanden 2 a 3 GB en dan  loopt alles vast hij begint heel snel maar na 200 a 300 mb staat alles stop om later haperend veder te gaan. 

Een probleemloos netwerk bestaat uit een modem, een  bekabelde PC nieuw en  een bekabelde tv-ontvanger meer gebruik ik niet, dus wel problemen.

Ik wacht niet op reacties, maar op mensen met problemen die zijn er veel en houden hun stil bij KPN, maar niet op de social media mijn laatste reactie wel een oproep. 


Hallo @Ikke. , waarom reageer je niet in je bestaande topic met dezelfde vraag en open je steeds een nieuw topic? Dat is verwarrend, tegen de huisregels en je wordt er niet sneller mee geholpen.

In je andere topic vraagt een KPN-moderator je wat en daar reageer je niet op.


Je zoekt dus geen oplossing begrijp ik. Gemiste kans. Voor "klachtenbundeling" zit je hier verkeerd.  Hier worden alle problemen namelijk opgelost. 


In je andere topic vraagt een KPN-moderator daar heb ik op gereageerd ook contact met KPN online Modem opnieuw opstarten resetten nieuwe kabel en dat blijft doorgaan weer opnieuw opstarten resetten, maar deze week kon het wel goed oproep hier die is verwijderd ik was en ben heel kwaad even later was alles 100%, maar vandaag kan ik weer niks daar wil je niet voor betalen.

Ik zit in een buiten gebied en daar is veel mis. Echt de laatste.