Skip to main content

Diverse keren heb ik resets uitgevoerd via de site, stekker eruit, knopjes indrukken, enz, enz, enz. Het internet is verschrikkelijk traag sinds ik overgestapt ben naar glasvezel, het oude signaal nooit last gehad maar sinds glasvezel is het ronduit waardeloos. 

Via de site word aangegeven dat de verbinding goed is en de snelheid is ook goed, dus allemaal positief maar de praktijk is anders. 

 

WiFi signaal is volle bak daar ligt het niet aan.......... Wat kan ik nog doen om het te redden? 

Wat haal je op speedtest.net? En doe je die test bedraad (bij voorkeur rechtstreeks op je router zonder andere apparatuur)? Testen via wifi is onbetrouwbaar.

 


 

Heb je, je snelheid al eens gemeten met één of meerdere testservers met de Speedtest.net App? De website zelf biedt eigenlijk minder betrouwbare meting vandaar de verwijzing naar de app!

De app is beschikbaar in meerdere smaken, namelijk voor Windows en MacOS. Na installeren dien je akkoord te gaan met de voorwaarden en kan je de snelheid van je internetverbinding testen via allerlei verschillende servers.

Het voordeel van de App is dat deze niet beïnvloed wordt door allerlei browser settings/beperkingen, browser extensies etc.


Speedtest net even een paar keer laten lopen en die komt op 120 mbps download en 145 mbps upload......... Zegt mij niets maar jullie zullen het weten. 


Beste @Keur75, welkom! 120 Mbit/s en 145 Mbit/s zijn mooie cijfers! In ieder geval genoeg om als ‘niet traag’ bestempeld te worden. Had je dit bekabeld of via de wifi gemeten? Je kunt het beste even bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen je lijn doormeten en evt. actie ondernemen. Via het forum helpen we je ook graag, hier heb je contact met de community, bestaande uit andere klanten en moderators, en kan het even duren voordat je reactie krijgt. Mocht je willen dat ik met je meekijk, vul je dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer? En kan je specificeren wat je precies ervaart qua traagheid?