Skip to main content

Goedendag, we hebben alles in 1 van KPN . Verbinding was altijd al traag en nu de tv onvangst ook meer blokjes dan strak beeld is , waarbij het beeld soms gewoon blijft hangen, toch eens wat speedtests gedaan. Ook die KPN aanbiedt. Ik kom bekabeld niet verder dan 9Mbps...zowel up als down. Ik heb tevens wat forums gelezen en informatie ingewonnen, volgens mij wordt het tijd dat er een nieuw FT komt en het openbare isra-verdeelkast wordt aangepast.? Nu we met zijn allen thuiswerken wordt dus bewezen dat 100 om 100 nog geen 10 om 10 is...of te wel: put your speed where your mouth is.. Ben zeer benieuwd naar een positieve reactie. 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Heeft u überhaupt glasvezel? 


Al verbind KPN met postduiven of rooksignalen, als 100Mbps verkocht wordt dan moet je geen 9Mbps leveren. Dat noemen we verkopen onder valse voorwendselen..


Dag @Hildadejong. Van harte welkom hier. 9Mbit/s downloadsnelheid is inderdaad wel beneden peil als je een pakketsnelheid van 100/10Mbit/s hebt. Wat wel goed is om te vermelden: als je verbinding via de koperlijn wordt geleverd, dan heb je altijd te maken met een tót-snelheid. Dit betekent dat er wordt geleverd tót maximaal 100/10Mbit/s. De werkelijke snelheid is afhankelijk van de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Bij een koperverbinding zijn er verschillende factoren die invloed hebben op die maximale snelheid, zoals de afstand tot de wijkcentrale. 

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je slechts 9Mbit/s in huis krijgt. Dan moet er meer aan de hand zijn. Eerst wil ik je vragen om de servicetool voor traag internet te doorlopen. Als het niet is gelukt om de problemen op te lossen, kun je dan toelichten wat je precies hebt geprobeerd? 

En zou je verder nogmaals een speedtest willen doen op een bekabeld aangesloten laptop of PC en de resultaten hier delen? Zet overige apparaten die gebruikmaken van internet uit en sluit openstaande downloadprogramma's af. Op die manier krijg je een zo betrouwbaar mogelijk resultaat.

Vul ten slotte je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder en geef me een seintje zodra je dit hebt gedaan. Dan kan ik je verbinding doormeten.


Hallo @Hildadejong. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.


Direct op de experiabox (ethernet) kabel van max 1 meter. Schande..

 


Dit zijn inderdaad geen goede resultaten. Wil je eens inloggen in je Experia Box en de statuspagina hier delen? Je logt als volgt in: 

  1. Start een browser en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN). Deze kun je niet veranderen.
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer? Laat dan het wachtwoordveld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Ga vervolgens naar de onderstaande statuspagina en deel hier een schermafdruk. Op die manier kunnen we checken wat de snelheden zijn die bij je modem binnenkomen. 
 

 


Reageer