Skip to main content

Mijn internet is heel erg traag, het laden van pagina's en apps duurt ongeveer 30 seconden tot 2 minuten. Zelfs op de kpn website duurt het heel lang om pagina's te laden. Ook op apps op mijn telefoon duurt het heel erg lang om te laden zoals Disocrd en Snapchat. Hopelijk is dit op te lossen want ik ben net overgestapt naar KPN en dit is een slechte eerste ervaring. Het ligt niet aan de snelheid want met een speedtest haal ik 200mbps of meer. Sommige websites zoals Gmail laden helemaal niet. Erg jammer dat dit zo gaat, Alvast bedankt!

Hallo @Richard Ruthles werk je bekabeld of draadloos?

Indien draadloos, probeer hetzelfde eens bekabeld?

 


 

Hallo @Richard Ruthles werk je bekabeld of draadloos?

Indien draadloos, probeer hetzelfde eens bekabeld?

 

Hallo,

Ik werk via mijn computer bekabeld, het zelfde probleem met traag ladende pagina's treed op als draadloos gebruik op bijvoorbeeld mijn telefoon. Wel is het dan een stukje sneller (10 tot 40 seconden)

 


Hallo @Richard Ruthles je zou het volgende eens kunnen proberen:

alles van de stroom halen, bij glas, de glaskast, de modem en de pc.

Daarna 1 voor een weer opstarten.

Eerst de glaskast totdat deze volledig operationeel is, dan de modem/router tot deze volledig operationeel id en als laatste de pc.

Als de pc Windows 10/11 heeft zou je als laatste ook nog de netwerkinstellingen kunnen herstellen, dan staat het Windows-netwerk weer in de uitgangspositie als nieuw uit de doos.

Succes.

 


Hallo @Richard Ruthles je zou het volgende eens kunnen proberen:

alles van de stroom halen, bij glas, de glaskast, de modem en de pc.

Daarna 1 voor een weer opstarten.

Eerst de glaskast totdat deze volledig operationeel is, dan de modem/router tot deze volledig operationeel id en als laatste de pc.

Als de pc Windows 10/11 heeft zou je als laatste ook nog de netwerkinstellingen kunnen herstellen, dan staat het Windows-netwerk weer in de uitgangspositie als nieuw uit de doos.

Succes.

 

Heb ik zojuist geprobeerd maar helaas geen succes. Ik heb geen glasvezel, heb de router ontkoppeld en mijn pc ook. Daarna opgestart maar het zelfde probleem treed op. Mijn pc is verbonden met een ethernet kabel die in een router gaat. Die router is verbonden met de router van kpn in mijn meterkast. Ik hoop dat er een oplossing is want het is erg vervelend om elke keer een minuut te moeten wachten tot pagina's geladen zijn. 


Hallo @Richard Ruthles haal die extra router er eens tussen uit en verbindt de pc bekabeld rechtstreeks met de KPN modem.

Hoe is die extra router aangesloten als router achter router of als accesspoint achter de KPN modem?

 


Hoi @Richard Ruthles, welkom op ons forum! Dat is wel érg langzaam inderdaad, met deze snelheden moet dat geen bottleneck zijn. Kan het zijn dat er een programma op de PC staat die veel internet gebruikt? Denk aan downloadprogramma's of (meerdere) virusscanners


Hoi @Richard Ruthles, welkom op ons forum! Dat is wel érg langzaam inderdaad, met deze snelheden moet dat geen bottleneck zijn. Kan het zijn dat er een programma op de PC staat die veel internet gebruikt? Denk aan downloadprogramma's of (meerdere) virusscanners

Hallo, ben er achter gekomen dat het door de router komt die tussen mijn kpn router en mijn pc in zit. Dit gaat om een ASUS GT-AC2900 router. Deze zit in de eerste ethernet port op mn KPN router aangesloten. Kan het komen door de instellingen van mijn router of de kpn router? Ik had hiervoor namelijk ziggo en daar had ik geen problemen mee met een extra router. Ik hoor graag!


Als het zonder je router goed werkt lijkt er ergens iets niet goed te staan inderdaad. Inhoudelijk kan ik je daar vanuit KPN niet echt mee helpen maar we hebben hier wel een paar handige topics over en de community weet hier ook aardig wat van.

Â