Skip to main content

Sinds lange tijd heb ik een belabberde verbinding. Monteur is geweest, leek even goed. Nu weer drama en kom ik in de knoei met thuiswerken. Heb internet buitengebied (extra 4G kastje) en kpn wifi versterkers. Ben er nu klaar mee en overweeg van aanbieder te wisselen. Na 20 keer de tool gebruikt te hebben die steeds niet afrondt vanwege de slechte verbinding. Ik kom nooit bij de chat uit om iemand te spreken. Bellen lukt ook niet want het is te druk... 

Heb onlangs op aanraden van de laatste kpn monteur een switch aangeschaft en de boel zo aangesloten als geadviseerd. Heeft niet geholpen. 

Net nogmaals de tool gebruikt, uitgekomen op het maken van een afspraak welke weer niet lukt vanwegen een "storing" 

Nu wil ik een expert spreken, want ik heb alles gedaan wat mogelijk is. (WiFi signaal is sterk, gemeten met de wifi analyser) HELP!!!!

Dat is wel balen. En dan zakt de snelheid tegelijkertijd via de WiFi en de kabel in een keer weg?


Inderdaad, zowel op m'n laptop (bekabeld) en de wifi hebben dan trage verbinding. 

 


Duidelijk. Ik wil nog wel weer een analyse in gaan. Ik zie wel dat de 4G niet ideaal jouw huis binnenkomt. Als we gaan analyseren, dan vermoed ik wel dat ik dan weer op een monteur uit kom. Mogelijk dat hij dan het 4G modem op een juiste pek kan zetten. Kun je daarvoor vertellen welke lampjes er in welke kleur op het 4G modem branden/knipperen?

 


Hoi Bart,

Alle lampjes aan de voorkant zijn blauw. Heb 2 (soms 1) streepjes voor de ontvangst. 

Aan de achterkant knipperen de rode en groene lampjes simultaan (dataoverdracht) bij de ethernet kabels aansluiting. 

Heb de 4G modem tijdelijk in de woonkamer gehad (via de switch) en daar was de beste ontvangst. Maar het werd afgeraden om deze opstelling te gebruiken en de modem weer direct op de route aan te sluiten. 

Het verplaatsen van de modem heeft overigens niet heel veel effect gehad. Ik weet waar de toren staat en het 4G modem is daar zo goed mogelijk op gericht. 

Mvg,

Guido 


Alles alles blauw is, dan is het goed. Dan krijg het modem een goed signaal. Verder meet ik niets bijzonders, maar het is niet zoals het moet zijn. Ik heb heb wel het modem nog even weer herstart? Zorgt dat nog voor verbetering? Al ben ik daar bang voor. 


Hoi Bart, die dips in snelheid blijven. Iedere keer na alles resetten en opnieuw installeren/configureren blijft het even (redelijk) goed gaan, maar daarna begint het weer. Ook nu heb ik m'n Wi-Fi van mn telefoon uitgezet om wat te kunnen doen en heb ik een dip op m'n laptop (bekabeld) 

Ik denk dat er mogelijk toch een beschadiging is in de isdn kabel. Kan me herinneren dat deze bij graafwerkzaamheden (ruim een jaar terug) doorgehaald was en wellicht niet goed gelast is. Valt me op dat bij extreem nat weer zoals nu, het probleem vaker voorkomt.Maar goed, bij metingen van de monteur zijn geen gebreken geconstateerd. Daarnaast zou de 4G modem voldoende boost moeten geven (de snelheden van 1Mbit/s of het compleet wegvallen van verbinding kan ik zo niet verklaren.

Meer kan ik niet bedenken. 

 

 


Lijkt mij dan toch goed dat er een monteur komt kijken. Dat is het laatste wat ik nog kan doen. Hij komt morgen tussen 0800-1000 uur. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. 


Hoi Bart, monteur is geweest. Kabel is in orde. Doen nog een laatste check om te kijken of de Devolo (extender via stopcontact) netwerkproblemen geeft. Deze blijft voorlopig afgekoppeld, dan heb ik even geen tv, maar hopelijk wordt dan wel duidelijk wat het probleem oplevert. Heb de 4G modem nog een andere plek gegeven, zodat deze (mogelijk) nog beter ontvangst heeft. 

Mvg, 

Guido 


Ik ben heel benieuwd of je verbetering merkt. Hoe lang zou je het testen? En je kunt dan toch wel online tv kijken? 


Bart, de test loopt nog... Eerst een dag met losgekoppelde access point en daarna weer aansluiten. Vooralsnog heb ik geen rare hickups gehad met losgekoppelde access point, maar ben een halve dag niet vanuit huis aan het werk geweest. 😊


Ik ben heel benieuwd. Ik hoop op een positieve ervaring. :)


Hoi Bart, na nog een tijdje observeren kom ik toch tot de conclusie dat het niet goed werkt. Wellicht is het een netwerk probleem, maar het lukt niet om dit op te lossen. Het loopt allemaal redelijk momenteel, maar met nog steeds regelmatig verbinding en snelheid issues. Tevens werkt het casten naar de tv niet meer, dat terwijl de chromecast en de wifi versterker zich in dezelfde ruimte bevinden. Gezien het feit dat we nog wel "even" thuis zullen moeten werken is een stabiel en relatief snel internet belangrijk. 

Jullie hebben ook volop je best gedaan om de problemen te verhelpen en daarvoor dank 😊

Ik ga de glasvezel optie proberen (500Mbit) Helaas moet ik daarvoor overstappen, omdat er vooralsnog maar 1 aanbieder op zit.

Nogmaals dank voor de inzet en fijne dagen, stay safe 😊


Dat is jammer om te lezen, probleem blijkt dus hardnekkig. 😞 Er zijn inderdaad meerdere monteurs geweest, maar nog geen oplossing. Waar zit het dan? Ik durf het niet te zeggen. Ik snap je besluit dan ook. Wellicht zien we elkaar ooit weer. Jij ook fijne dagen gewenst!

Â