Skip to main content

Hallo,

 

Ik wil mijn beklag doen over trage wifi in ons huis. Ik heb er al een keer telefonische mijn beklag gedaan maar men kon niets vinden. Ik kon de hele vriendelijke dame er niet van overtuigen dat de televisie beeld soms bevriend, laptop pagina’s laden is zoals in de jaren 90, wachten tot het hele balkje blauw is om de pagina te openen, Vandaag geprobeerd om de snelheid op te peppen maar helaas blijft het wifi erg traag. Snelheden gemiddeld van de afgelopen week is 34mbp. Ik kan dit tonen door de speedtest resultaten. 

De ene keer is de snelheid na een oppepper 85 mbp maar dat is vaak maar even gemiddeld komt de wifi snelheid rond de 55mbp. Dat is te weinig.

Wat gaan we hier mee doen, de oppepper van KPN is vaak na 1 dag teniet gedaan.
Ik vraag u om een wifi versterker of een nieuwere experiabox, dit gaat namelijk wel heel erg vervelend worden. 

 

vriendelijke groet

E.B

De grote vraag is natuurlijk wat is slecht wifi? Alles boven de 20Mbit/s is gewoon goed. Pas daaronder kan je spreken van slecht wifi. Dus wat dat betreft heb je prima wifi. Wifi is enorm gevoelig voor omgevingsfactoren vandaar dat de snelheid nogal kan wisselen. Met alleen een modem ga je het vaak niet meer redden om wifi goed het hele huis te hebben. vandaar dat kpn je vaak bij slecht wifi, dus onder de 20Mbits, gratis versterkers aanbied die bekabeld moeten worden aangesloten. Je kunt de wifimanager proberen om de juiste instellingen te maken https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login En wat hangt er allemaal in aan je modem? Gebruik je een switch of draadloze verbindingsets. Wil je een optimaal netwerk hebben dat gebruik je geen draadloze verbindingsets en gebruik je een switch die igmp snooping ondersteunt. Uiteraard werk je waar het kan bekabeld.


Goedemiddag @Bassy en welkom hier op het KPN forum :)

Mooi om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden! Je geeft aan dat een pagina openen op een laptop erg lang duurt en dat zou met de snelheden die je haalt (zowel de 34 Mbit/s als de 85 Mbit/s) niet zo zou moeten zijn; beide zijn echt meer dan prima waardes voor de snelheid van draadloos internet. @Joep1965 legt eigenlijk al perfect uit hoe de vork in de steel zit met betrekking tot de Wi-Fi en hier kan ik eigenlijk heel weinig aan toevoegen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik er alles aan wil doen om er voor te zorgen dat jij blijer wordt van de Wi-Fi dan dat je nu bent. Mijn eerste advies is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Probeer een plek in huis te zoeken waar je nog net een klein beetje Wi-Fi hebt en doorloop vervolgens deze tool (2x volledig). Wanneer deze dan een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden (zie bericht van Joep). Laat je ons weten wat hier is uitgekomen?


Ik werk nu weer thuis en nu pas zie je hoe traag internet van KPN is. Ben de laatste tijd helemaal niet tevreden met KPN, de kastje van de TV reageren heel langzaam, blijft vaak hangen, kortom het is wel eens beter geweest. De skin is wel mooi maar zou verbeterd kunnen worden.

 

Nu we er toch zijn is/ zijn er ook KPN klanten die sinds 1.5 maand weer gigantische spam krijgen???

Een jaar geleden ernstig last van gehad, na ongeveer een week of 6 was het plots afgelopen en nu wederom elke dag vele mailtjes met belachelijke reclame. Volgens mij doet de spamfilter van KPN zij n werk niet.

Ik gebruik mijn KPN email echt heel erg weinig, voor alle webwinkels en die andere onzin website heb ik een Gmailaccount daar kan het niet aan liggen. 

Ik ben al 30 jaar fan/ lid van KPN omdat het toch wel een zeer betrouwbare provider is. Ik heb ook 4 mobile abonnementen en daar is nooit iets mis mee alleen jammer dat de wifi nu gewoon traag is.

Ik had het ook graag anders gezien en heb mijn beklag gedaan maar de snelheid wat in het gesprek opgemeten met KPN en toen was er volgens hun niet aan de hand, ik kreeg het ge Oel dat men mij niet geloofde. Overigens word je altijd zeer netjes bij KPN geholpen. Ook overstappen naar bv Ziggo of andere providers heeft geen zin denk ik omdat die niet beter scoren.

Zo dat ben ik even kwijt


oja nog vergeten, de snelheid komt NIET onder de 20 Mbit/s


Dan kijk ik graag eens met je mee @Bassy , zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen (en een seintje willen geven zodra je dit hebt gedaan)?

 

Wat betreft de spam; ik kan je hier heel veel over vertellen maar wil je in eerste instantie verwijzen naar dit topic. Hier vind je eigenlijk alle informatie omtrent dit onderwerp terug en ook heel veel tips & trucs. Hopelijk heb je hier iets aan :) 


Goede dag Jan, ik had enkele problemen met een TV kastje. Het TV kastje gaat avonds plotseling uit om daarna gelijk weer op te starten. Dit duurt een minuut of 3.  De ene keer is dat 2x op een avond, de andere keer 2 x in de week. Heel vreemd. Aangezien wij 2 kastjes hebben heb ik het kastje 1 omgewisseld met kastje 2 en het opstarten is niet meer voor gekomen op beide kastjes.

De wifi is al naar gekeken door jullie en de snelheid is prima en dat is vaak ook zo. Ik werk nu thuis en de wifi hapert geregeld en duurt het ongeveer toch een seconde of 2 voordat een nieuwe pagina is geopend of een mail bericht is verstuurd. Het beeld van de TV bevriest wel eens en dan is dat een bedraadde verbinding.

VWB de spam is ook contact geweest met KPN en vanaf het moment dat ik contact heb gehad met KPN is er niet 1 spam mail meer binnen gekomen, dus waarschijnlijk toch de spamfilter die niet aan stond.

 

 


Goedemiddag @Bassy en bedankt voor de terugkoppeling :)

 

Fijn om te zien dat het probleem met de tv ontvanger niet meer speelt sinds je ze van plek hebt gewisseld maar houd dit wel even goed in de gaten. In principe is dit (omwisselen van ontvangers) geen structurele oplossing, al ben ik natuurlijk blij dat het nu goed gaat. 

 

Wat betreft de Wi-Fi; ik zie dat je op 6 oktober de Wi-Fi Manager hebt doorlopen en deze heeft toen prima snelheden gemeten. Met die snelheden zou het geen 2 seconden moeten duren voordat een pagina is geopend. Ervaar je dat probleem op elk apparaat dat verbonden is met de Wi-Fi? 


Hoi @Bassy , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd naar de huidige stand van zaken en of ik je nog ergens mee kan helpen!


Hallo Jan_Z,

 

Ik hem afgelopen dinsdag een KPN monteur op bezoek gehad en die heeft de expariabox bij de meterkast gehangen, een zwart kastje aangesloten waar eerder de experiabox stond en een ander

zwart kastje(wifi versterker) staat nu naast een tv kastje en de wifi is veel beter. Het kostte wel de manuren van de monteur. De wifi was ongeveer 18mbpm.

 

De spam is met 90% afgenomen dus weer een tevreden klant


Goedemiddag @Bassy en bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te lezen dat de monteur de problemen heeft weten te verhelpen en dat ook de spam is afgenomen 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag. Voor nu een hele fijne zondag toegewenst!


Hier ben ik helaas weer,

 

Ik heb al eerder mijn klacht beschreven over het TV kastje maar nu wordt het echt vervelend. Ik heb nl het kastje van boven weer beneden omgezet omdat ik

een dolby surround set heb en die kan met de optische kabel alleen maar op dit kastje, het kastje dat nu boven staat past de optische kabel niet in

Kastje gaat nu eigenlijk wel 3 x in de week spontaan uit, opstarten enz. 

laatst zelfs weer 2 keer op een zaterdag avond, de laatste keer was vandaag om ongeveer 09.22 uur.

Het kastje reageert heel laat, 5,5 seconde om bv op de gids te komen

als je op menu drukt duurt het 4,5 sec om bij mijn opnames te komen.

Wat is er tegen te doen, (opnieuw de firmware erop zette ga ik nu doen 

dus dat is even een weekje afwachten)

Wat ik hoop is dat het probleem, langzame heel langzame en uit zichzelf opstartende kastje weer goed gaat functioneren.

Type ontvanger: ARRIS  VIP 2952

 

iemand anders een tip ??

 

Het internet is nog steeds heul goe ha!!!!!

 


NIEMAND???


Ha @Bassy, sorry voor de late reactie! Heb jij inmiddels de nieuwe firmware geïnstalleerd? Hoe staat het er nu voor?


Hallo Marca,

 

Het kastje is nog steeds heel erg langzaam.

Tot nu toe is het kastje niet uitgevallen maar.

maar het is ook nog maar even geleden dat 

de nieuwe software erop zit.

gr

 


Hallo, 

 

Helaas heeft het opnieuw downloaden van de nieuwe software niet geholpen.

Vanavond is het kastje wederom spontaan uit zijn eigen uit gegaan

om daarna heel langzaam weer op de starten.


Heel rot! Ik heb begrepen dat de software teruggedraaid is, omdat er toch onvoorziene problemen waren. Je maakt nu dus weer gebruik van de software waar je de traagheid in kan ervaren. Mijn excuses daarvoor. Je kunt in het topic over het nieuwe menu zien hoe het ervoor staat. 


Hallo Marcia,

 

Zoals u kunt lezen werkt het kastje niet naar behoren, wordt hier nog wat aan gedaan. De traagheid vind ik het rottigste. Het duurt 5 sec om de tv gids te zien, en als je dan weer naar tv wilt gaan duurt dit ook weer 5 seconde .

Wat kan de oplossing zijn?

 


Ja, het gaat om herstarten en traagheid toch? Dat zijn precies de problemen waar aan gewerkt wordt. Ik vind het heel spijtig, maar kan daar momenteel niets aan veranderen. Het is echt afwachten tot een nieuwe firmware.


Oke dan wachten we daar op en hopen dat het opgelost

 gaat worden. `bedankt


Maar begrijp ik dan dat het vastlopen van het kastje, bevriezende beelden en het spontaan opstarten van het kastje voorlopig niet verholpen worden??

 

:disappointed:


Nou daar durf ik eigenlijk geen antwoord op te geven.. We meenden vorige week de oplossing te hebben, maar die firmware update bleek toch teveel op het netwerk te ‘drukken’, met weer andere problemen als gevolg. Die hebben we terug moeten draaien. Als we daarop voort kunnen bouwen, zou het sneller dan verwacht tot een daadwerkelijke oplossing kunnen leiden. Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.. Je kunt altijd nog eens proberen om de tv-ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos te maken en/of via het menu te kiezen voor een ‘frisse start'. Wellicht biedt dat al enige verbetering. 


Ik hoop ook dat met de nieuwe update het vastlopen van de skin verholpen wordt. Gebeurd weer regelmatig waardoor ik het kastje uit moet doen, weer aan doen en dat helpt alleen. 

 


Daar ben ik weer, sinds vrijdag is de vertraging belachelijk lang,

had ik het eerst over 4-5 seconde, nu is dat al 7-8 seconde:rage:

*Ben je een opgenomen item aan het bekijken, wil je vooruit spoelen loopt kastje  vast, enige wat je dan nog kan doen is kastje uitzetten, weer aanzetten en terug  naar het opgenomen item, maar die begint weer van voor af aan.

Dit is echt bijzonder vervelend. Ik weet dat jullie hier erg druk mee zijn maar 

het gaat nu wel heel lang duren. Misschien een ander kasje kopen?

 

Ben ik nu de enige hier die er last van heeft//

 


Ha @Bassy, je bent zeker niet de enige.. Neem maar eens een kijkje in het topic over het nieuwe itv menu, waar ik eerder al naar linkte. Neem van mij aan dat er écht met man en macht gewerkt wordt aan een oplossing voor dit vreselijk irritante probleem. 


Hallo Marcia,

Ik heb nu veel topics gelezen en nu blijkt dat KPN leden er al maanden last van hebben. Zo lang ?? Eigenlijk onbegrijpelijk.

Ik lees dat veel boze mensen KPN gaan verlaten om deze slechte firmware/ service. Ik wil gewoon niet weg bij KPN want bij ZIGGO heb je veel meer Storing en is het echt niet beter. Ik vind KPN echt betrouwbaar en wil niet weg, maar als ik wel weg wil dan is het naar SX4ALL, ook van KPN.

Het is nu maandag morgen en het lijkt letterlijk met de dag broerder te worden.

Telde zojuist 11 seconde voor het gaan naar je opname. Een week geleden was dan nog 4-5 sec, afgelopen vrijdag 7-8 en nu 11 seconde. Ik wil je ook geloven dat er met man en macht aan wordt gewekt maar al die maanden??

Geduld is een schone zaak maar…………….