Skip to main content

Ik ben zo ontzettend klaar met de wifi van KPN. Recentelijk een versterker ontvangen en na installatie prima ontvangst overal(schiet zelfs over de 100mb). Recentelijk weer slechte wifi ontvangst in huis. Ik naar de verbetertool en na het doorlopen van de tool heb ik weer prima ontvangst overal(over de 100mb). De volgende dag gewoon weer ruk ontvangst overal. Weer de tool gedaan en daar kwam uit een monteur. Dit niet gedaan want die is al geweest. Nu de versterker weer verplaatst wat de nodige aanpassingen met zich meebrengt. Langere patch en stroomkabel. Nog steeds ruk. Wat ik mij afvraag waarom heb ik de ene keer prima wifi en daarna gewoon waardeloos. Ze moeten niet komen met het verhaal de versterker te verplaatsen want waarom heb ik de ene keer prima ontvangst en de andere keren (meeste) niet.

Ik ben er ondertussen wel klaar mee. Ik betaal voor 100mb maar krijg maar 30 en in sommige gevallen zelfs 10.

 

Gebruikt u misschien een draadloze verbindingset? Heeft u maar 1 versterker? Geen andere WiFi toegangspunten? Extenders ofzo? Welke Experiabox heeft u? 


Wij hebben maar 1 versterker en experiabox V10. In mijn ogen is het zelfs slechter geworden met de versterker :-(


Stel voor ik wil een 500mb abonnement wie garandeert mij dat ik daadwerkelijk 500mb krijg. Het lijkt er wel  op dat er af en toe geknepen wordt.


Welke versterker heb je? Vierkant wit kpn of vierkant zwart kpn?


Ik heb een zwarte mvg Frans


Stel voor ik wil een 500mb abonnement wie garandeert mij dat ik daadwerkelijk 500mb krijg. Het lijkt er wel  op dat er af en toe geknepen wordt.

Als u glasvezel heeft, dan krijgt u gegarandeerd 500 mbit. Op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Niet via WiFi. Via WiFi word niets gegarandeerd. 


Wij hebben maar 1 versterker en experiabox V10. In mijn ogen is het zelfs slechter geworden met de versterker :-(

Als u de v10 heeft, deze dus …

... dan word WiFi hierop uitgezet zodra u een versterker aansluit. U bent hier bekend mee?

Kijk maar naar het ledje boven "Wireless", dat is uit.

 


Nu weer de versterker verplaatst :frowning2:  . Ik had beneden geen ontvangst bij de vorige positie van de versterker. Gaf aan kan geen verbinding maken met de server. Nu heb ik versterker 3 meter verplaatst en ik heb opeens weer 70 mb beneden. Ik word ondertussen een beetje gestoord van wifi. Zo instabiel. 

We kunnen er gewoon niet van op aan. We willen graag een stabiele omgeving zonder verplaatsen en de verbetertool van KPN.

 


Je hebt minimaal 2 versterkers nodig. 


Ja, dat wist ik en inderdaad daar is de wifi uit en loopt het via de versterker. Het zou mooi zijn als de V10 ook nog wifi uit zou kunnen zenden. Nu moet ik een dusdanige plek opzoeken waar de versterker het meest effect heeft. Gezien het feit dat je moet werken met een patchkabel/stroompunt is dan niet overal mogelijk. Daarnaast werken wij ook met bedraad verbindingen op 1e etage en zolder. Nu loopt er een patchkabel van zo'n meter of 3 van het vaste patchpunt(1e etage) over de verwarming naar een plek waar ik meer profijt heb van de versterker.

Best wel knutselen om een beetje goede wifi te in huis te krijgen op elk niveau. 

 

 


Als er medewerkers in het forum zitten van KPN ontvang ik heel graag advies hoe om te gaan met slechte wifi in ons huis. Wat mij nog steeds enorm verbaasd dat je als bestaande klant in het nadeel bent t.o.v. een nieuwe klant. Als nieuwe klant krijg je gratis 2 superwifi punten en ik moet betalen. 

Het is volgens mij niet voor niets dat nieuwe klanten 2 superwifipunten krijgen, waarschijnlijk zijn er heel veel problemen met bestaande klanten die slechte wifi hebben in huis.

Nu zeker met steeds meer thuiswerken kun je niet eens een goede teamsoverleg plegen zonder dat beeld en verbinding wegvalt op het WiFi signaal. Je kunt dan wel zeggen dat je het beter via UTP kunt doen maar als KPN een goede wifi verbinding aanbied(op papier) dan ga ik er vanuit dat het gewoon via wifi goed moet werken. 

Wij denk nu echt serieus na over een andere provider. Zelfs in de winkel van KPN in Almere werd al gezegd : u heeft inderdaad slechte wifi”. In mijn ogen wordt je als vaste klant bijna nooit beloont over het abonnement wat wij al jaren hebben bij KPN.

Mvg

Frans Klaver


Als je thuis werkt, met veel video gesprekken, dan kun je dat het beste bekabeld doen. U wilde advies, hier heeft u het.

En wat betreft de actie voor nieuwe klanten: KPN geeft klanten al vele jaren een welkomstkorting. Nu kunnen nieuwe klanten kiezen voor SuperWiFi's, maar dan krijgen ze de welkomstkorting niet. Eigenlijk is er dus niets nieuws, aangezien de SuperWiFi's ongeveer dezelfde waarde hebben als de welkomstkorting. Wel beetje afhankelijk van welke snelheid de nieuwe klant afsluit en of deze ook voor tv kiest.

Het is gewoon een actie, daar is niets bijzonders aan. WiFi problemen zijn er altijd al geweest, bij alle providers. Niet speciaal bij KPN.

In mijn ogen wordt je als vaste klant bijna nooit beloont over het abonnement wat wij al jaren hebben bij KPN.

Nee, moet dat dan? Waarom zou dat moeten dan? Word u wel eens beloond door uw energieleverancier? Of door uw water leverancier? Waar zou dat voor nodig zijn?


Bedankt voor uw antwoord.

Uw reactie zegt mij al voldoende.

“WiFi problemen zijn er altijd al geweest, bij alle providers. Niet speciaal bij KPN”.

En ja belonen “Nee, moet dat dan?” Waarom niet ??

N.a.v. het gesprek met uw collega van de winkel werd mij wel een oplossing aangeboden die ik nu zeker in overweging neem. 

Ik wens u nog een fijne dag

mvg Frans Klaver

 

 


Ik hoop dat u voor de beste oplossing gaat.  Dat is dus naar iedere etage een kabel trekken en daar een wifi versterker neer zetten. Mocht u het advies gekregen hebben om draadloze oplossing te nemen dan zal het een grote teleurstelling worden. Overigens zijn Nick83 en ik geen medewerkers van kpn maar klanten die graag mensen helpen om iedereen een goed Wi-Fi netwerk te geven. Bij ons spelen geen commerciële rollen. 


Hoi @fransie64, als uit de WiFi manager een monteur naar voren kwam, dan wil ik je toch aanraden om die nogmaals eens in te plannen zodat hij samen met jou de Wifi thuis kan doorlopen en hopelijk verbeteren. Het is wel zo dat het een draadloos signaal is wat door de lucht gaat en dus beïnvloed kan worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben, maar gelukkig valt het vaak goed te verbeteren.