Skip to main content

Mijn internetverbinding is twee weken geleden uitgevallen door een kabelbreuk. Inmiddels gerepareerd, maar de snelheid is dramatisch na de reparatie t.o.v. ervoor. De verbinding in het buitengebied is maximaal 15Mbps (overigens blijkt dit volgens jullie website en testfunctie bij de buren respectievelijk 21 en 23 te zijn, vreemd). De verbinding is over koper terwijl al jaren glasvezel in de tuin ligt. Daarover al 4x een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd, maar communicatie naar een consument is zeer bedroevend. Voor het zoeken naar andere oplossingen blijk je ineens twee keer zoveel te moeten betalen voor een verbinding met Hussel en buitengebied, want de oude lijn blijft bestaan. Dat dus weer opgezegd, wat overigens niet tijdig is verwerkt. Afijn, blijft nu een feit dat ik slechts 6,7 Mbps maximaal meet als ik aan de binnenzijde van het netwerk geen data heb. In coronatijd kan je niet werken met twee schoolgaande kinderen en acties vanuit KPN zijn er nagenoeg niet. Voor de kabelbreuk (overigens ver van ons vandaan) kon dat nog wel. KPN komt niet met een oplossing. Wat te doen zodat er weer thuisonderwijs mogelijk is?

 

Hoi @Rotterdam1. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik kan mij voorstellen dat 6,7 Mbps niet voldoende is en zal voor jou uitzoeken of het mogelijk is om deze snelheid te verhogen. Daarvoor heb ik wel een aantal gegevens van jou nodig. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik voor jou aan de slag! Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Beste Vikash,

 

De gegevens zijn aangevuld. 

 

MVG

 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat er inderdaad maximaal 15 Mbit/s mogelijk is op jouw adres. Je geeft aan dat je op dit moment 6,7 Mbps haalt. Is dit met een bekabelde verbinding of Wifi? Heb je op verschillende apparaten een speedtest uitgevoerd?

Je hebt op dit moment een Internet+TV instap abonnement. Wanneer je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement heb je de mogelijkheid om Sneller Internet Buitengebied (gratis) toe te voegen aan het abonnement. Het is helaas niet mogelijk om dit toe te voegen aan het bestaande abonnement. 

 


Beste Vikash,

 

Met alle respect, maar dit symboliseert de problematiek bij en met KPN: veel betrokkenen van evenzovele afdelingen met tegenstrijdige informatie. In mijn mail staat dat Hussel kon, maar dat ik dan een dubbel abo kreeg (bleek achteraf toen de mensen van koperwerken belden) voor een beetje extra snelheid. Dat was dus niet de optie en is, zoals geschreven, weer afgezegd om die reden. Daarnaast is 10 jaar geleden bij de bouw glasvezel aangevraagd. Dat kon, maar de graafploeg vond geen kabel dus kregen we koper. Blijkt al die jaren glasvezel in de voortuin te lopen, en nu zou het complex zijn om dit aan te sluiten (?). KPN netwerk reageert niet of nauwelijks en verschuilt zich achter drukte van corona en de complexiteit. Dit alles laat nog onverlet dat de huidige snelheid 6,7 Mbps is, gemeten met een bekabelde verbinding (met laptop direct dichtbij de experiabox en een vaste pc op ca 10 meter) aan de experiabox als alle andere kabels eruit zijn (en ‘s ochtend vroeg). Voor de kabelbreuk konden we met 2 itv kastjes redelijk internetten en tv kijken. Nu kan dat niet meer. 10 jaar terug was er iets van Pair bonding. Mogelijk na de reparatie niet meer. Ook gaf een monteur aan de de Experiabox de snelheid krimpt bij storing. Dit kon overigens niet centraal gereset worden, want er was iets van een blokkering door de Hussel aanvraag die al was opgezegd. 

 


Ik heb gekeken naar de mogelijkheden op dit moment op jouw adres. Als je op dit moment een (bekabelde) snelheid haalt van 6,7 Mbps terwijl er 15 Mbps mogelijk is op jouw adres zal ik hiervoor een monteur aan te sturen. Hij kan dan op locatie bekijken of hij dit probleem kan verhelpen.


Hoi @Rotterdam1. Hoe bevalt Sneller Internet Buitengebied?


Beste Vikash,

 

SIB bevalt heel goed; de snelheid is prima. Wel dien ik zelf te werken aan een betere wifi dekking op de verdiepingen.

 

Dank voor je belangstelling en alle ondersteuning om het probleem te helpen op te lossen.


Heel graag gedaan! Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!