Skip to main content

Gisteren heb ik mijn internet snelheid verhoogd van 200/200 Mbit naar 500/500 Mbit. De upload snelheid is nu tussen 410 Mbit en 500 Mbit maar de download snelheid komt niet hoger dan 200 Mbit. Sterker nog: haalt vaak nog niet eens de 100 Mbit.

Ik gebruik bedraad internet via de glasvezel.

Ik heb al gechat en gebeld met de KPN servicedesk maar die zeggen dat alles juist is ingesteld. Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

 

In een ander topic wordt gesproken over een defecte las tussen huis en centrale. Zie hieronder:

Hoe moet ik eea in werking stellen dat dit bij mij bekeken of uitgesloten wordt?

Hallo @RalfS1976 , je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en na herstart de router eens een fabrieks-reset kunnen geven.

Gaat het nu goed, bekabeld gemeten?

 


Koppel alle randapparatuur los van het modem.  Haal het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom en meet dan met een bekabelde pc of laptop opnieuw .  Gebruik den nieuwe andere kabel. Vaak wordt dit probleem veroorzaakt door een sluiting in één van de stekkertjes. 


Dank, @JanD  en @Joep1965!

 

Ik heb alles uitgevoerd zoals jullie omschreven hebben. Het euvel is idd een kabel.

Met een andere kabel haal ik met gemak 400+ Mbit.

 

Dank nogmaals!


Ter volledigheid:

Kabel was niet het probleem.

Op de desktop (merk: Dell) draaide een app, afkomstig van Dell, met als naam Smartbyte.

Deze ge-deïnstalleerd en mijn downloadsnelheid ging fors omhoog (nu rond de 400 Mb).

Bleek een bekend probleem te zijn.