Skip to main content

Ik heb een abo met 100 mbt download snelheid. Ik haalde dit ook makkelijk bekabeld en zelfs op wifi ruim tegen de 80. 
Nu zit ik bekabeld ineens rond de 20, en wifi hoger rond de 21.. 

Modem al een reset gegeven maar dit mocht niks baten. 

Iemand een idee /tip alvorens in met de klantenservice moet bellen? 

Ik heb een v12 modem. 

Hi @Arjensteensma Welkom hier op ons Forum! Excuses voor de late reactie. Het is hier momenteel erg druk. 
Wat gek dat je bekabelde internetsnelheid ineens met 75% is gekelderd. Dit kan niet de bedoeling zijn. Zit je op glasvezel of koper en is het apparaat direct op de v12 Box aangesloten? 

Ik hoor graag van je! 
Om alvast wat tijd te winnen, wil ik je vragen om alvast je gegevens in te vullen in je profiel. Dan kan ik eventueel meteen met je meekijken. 


Hoi Arjen! Helaas heb ik geen reactie meer van je ontvangen, dus ik ga ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders weet je ons te vinden!


Hey! Sorry voor late reactie .

Ik heb adsl, en een v12 modem. Ik zal mijn gegevens aanvullen in mijn profiel!

 

Gr Arjen  


Bedankt voor je gegevens. Je hebt op dit moment een 50MB/s abonnement bij ons. Desalniettemin is 20 MB/s bekabeld erg laag. Heb je de V12 Box al eens gereset
Ik heb even gekeken. Je zit momenteel op de VVDSL(…) verbinding. Je zou bekabeld gewoon rond de 50MB/s moeten halen. 


Hey Lisa,

 

klopt., ik heb deze reeds een aantal dagen aangepast. Omdat ik immers de snelheid toch niet behaal., en er wel voor betaal. Als ik hem nu (bekabeld) meet kom ik op 18.4 down. overigens is dit wel een lange kabel die door de woning loopt naar boven , kan dit invloed hebben?

Ik heb de modem al eens helemaal een harde reset gegeven, ik zou dit nog wel eens kunnen doen. 


@Arjensteensma De lengte van de kabel gaat pas uitmaken als de kabel 100+meter is. Ik neem aan dat dit niet het geval is bij jou:yum: ? Het type UTP kabel en de staat waarin de kabel verkeerd wel degelijk uitmaakt.
Kun je eens testen met een andere kabel of op een ander apparaat? Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Je zou trouwens de 100MB/s gewoon moeten kunnen halen op jou adres. Laat het maar weten als je dit gedaan hebt. Ik duik anders even de systemen voor je in. 

 


Reageer