Skip to main content

Mijn zoon heeft ook last van een trage internetverbinding op zijn slaapkamer met de ps5. Inmiddels is er al een wifi versterker geplaatst, maar deze geeft ook wisselend effect. Bedraad werkt ook niet. Alleen op de begane grond is er sprake van een snelle internetverbinding. We hebben ook geprobeerd om de ps5 op de 1e etage aan te sluiten op een internetkabel, maar daar word de ps5 niet sneller van. Iemand nog tips? De ps4 deed het overigens wel goed op dezelfde kabel.

admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor jou vraag aangemaakt.

 

Beste @Jolanda Alberts, welkom! Leuk dat je je vraag hier stelt! Ik begrijp dat je zoon op zijn slaapkamer een PS5 heeft staan. Deze heb je ook al eens bekabeld rechtstreeks op de Experia Box aangesloten? En daar wordt het ook niet beter van? Dat zou namelijk zeker wel het geval moeten zijn. Een aantal vragen:

  • welke Experia Box hebben jullie?
  • welke wifi versterkers gebruiken jullie?
  • wat voor kabel gebruik je van de PS naar de Experia Box? 
  • heb je de mogelijkheid een andere kabel te testen?

De snelheid op begane grond en verdiepingen zou hetzelfde moeten zijn. Of zit er een brakke switch, router of repeater tussen?


  • welke Experia Box hebben jullie?

We hebben een kpn box 12

  • welke wifi versterkers gebruiken jullie?

ZO' n witte. 1 in bij de experiabox, de ander op zijn kamer.

  • wat voor kabel gebruik je van de PS naar de Experia Box?

Er zit een cat 5. Naar zijn kamer is getest. Is niet kapot.

We hebben ook geprobeerd of de kabel rechtstreeks in experiabox moet of in de netwerk switch...geen verschil.

  • heb je de mogelijkheid een andere kabel te testen?

Ja hebben we geprobeerd  maar werkt ook niet.


Hallo @Jolanda Alberts een CAT5-kabel is niet meer toereikend, de minimum kwaliteit van de kabel moet CAT5e, beter nog CAT6 zijn.

Succes.


Hallo @Jolanda Alberts een CAT5-kabel is niet meer toereikend, de minimum kwaliteit van de kabel moet CAT5e, beter nog CAT6 zijn.

Succes.

Ik zou inderdaad een CAT5e willen adviseren. Je geeft aan dat de kabel niet kapot is, maar als het beneden wel goed werkt en boven niet, dan zou ik het toch met een nieuwe CAT5e proberen!