Skip to main content

Na meerdere malen de online verbetertools en geen mogelijkheid om telefonische mijn hulp/klacht neer te leggen dit forum bericht:

Sinds ik glasvezel heb zijn er al twijfels of dit sneller is geworden na de overstap. 

De laatste weken is mijn internet (glasvezel) extreem traag (trager dan mijn mobiele 4g internet) en valt mijn Wifi regelmatig uit. Een speedtest app geeft de volgende snelheid aan:

1] 1,42 Mbps download 0,51 Mbps Upload

2] 10,9 Mbps download 0,49 Mbps upload (na reset modem)

3] 8,56 Mbps download 0,05 Mbps upload (na Wifi manager tool)

(opm. de speedtest van de Wifi manager geeft hogere snelheden aan)

Verder valt de Wifi regelmatig uit en haperen beiden TV’s. Bieden TV-ontvangers zich bedraad (CAT6e) aangesloten op mijn modem. Mijn modem staat op de begane grond en op elke verdieping heb ik een Mesh router staan.

Op de begane grond is mijn signaal sterkte van mijn experia box 10A is -58dBm en van mijn mesh router -54dBm.

 (...) 

 

Tenslotte wil ik aangeven dat ik het betreur dat bij telefonische contact de keuzemenu’s van de stemrobot elke keer leiden tot een onmogelijkheid om mijn probleem op te lossen. 

 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Staat de wifi van je v10a wel uit? Linkerknop 15 sec ingedrukt houden. Lampje daarop moet uit gaan.

 

En hoeveel haal je bij een bekabelde speedtest?


Via speedtest.net is de snelheid 90,2 mbps download en 94,6 upload.

Via dezelfde website is de wifi snelheid 117 Mbps download en 146,71 upload.

Echte via mijn app is deze wifi snelheid van de experiabox 34,5Mbps /18,1 Mbps.

 

Bij het aansluiten van mijn laptop aan mijn router merkte ik op dat de netwerknaam gelijk is dan mijn  netwerknaam van mijn oude router. Beginnend met ARV ipv VRV. 

 

Verder is het haperen en stilstaan van het TV beeld vaak ‘s avonds (vanaf 19:00 uur).


Wat is er allemaal aangesloten op jouw V10a?

Toevallig ook een SMA omvormer voor de zonnepanelen?

Welk merk en type mesh router heb je in gebruik?


Wat verstaat u onder "mesh router"? Wat is het merk en type?


Via speedtest.net is de snelheid 90,2 mbps download en 94,6 upload.

Via dezelfde website is de wifi snelheid 117 Mbps download en 146,71 upload.

Echte via mijn app is deze wifi snelheid van de experiabox 34,5Mbps /18,1 Mbps.

Welke app? Die app niet meer gebruiken lijkt me een simpele oplossing. 


 

Hoeveel snelheid heb je eigenlijk volgens je abonnement? 

 

 

Via speedtest.net is de snelheid 90,2 mbps download en 94,6 upload.

 

Is dit bekabeld op een pc/laptop? Cat5 kabel? 100mb switch?

 

Via dezelfde website is de wifi snelheid 117 Mbps download en 146,71 upload.

 

 

Op welke apparaat meet je dit?

 

Echte via mijn app is deze wifi snelheid van de experiabox 34,5Mbps /18,1 Mbps.

 

Op welke apparaat meet je dit?

 

 

Bij het aansluiten van mijn laptop aan mijn router merkte ik op dat de netwerknaam gelijk is dan mijn  netwerknaam van mijn oude router. Beginnend met ARV ipv VRV. 

 

 

Heb je helder waar je mee verbind? Je v10a, je Mesh routers. wat Mesh routers, Superwifi’s?

 


Op mijn Experiabox V10A is bedraad (min. CAT5e kabels) aangesloten:

1x  WAN /glasvezelaansluiting

1x  kabel (CAT6e) naar wanddoos huiskamer (niet gebruikt) 

1x telefoonaansluiting (Gigaset) 

1x TP-link TL-SF1008D switch

 

Op de switch zit bedraad (min. CAT5e kabels) aangesloten:

1x  TP-link Deco M5 V2 mesh router (totaal 3 stuks)

2x  TV ontvangers

1x Smart TV (later bedraad om concerten te kunnen streamen)

1x HDD beveiligingssysteem met 4 camera’s

 

Apparaten op de Wifi(niet gelijktijdig):

Wifi printer

Mobiele telefoons

Laptop

Playstation 

Sonos speaker

 

Ik heb een Hussel internet 100Mbit/s abonnement wat met mijn ISDN ruim voldoende was.

Echter sinds ik over ben op glasvezel mijn wifi netwerk onstabiel is kwa snelheid en signaal (uitval).

De ene keer snel genoeg en andere keer erg traag. Opnieuw opstarten van Experiabox helpt niet altijd. 

Ook het wifi kanaal aanpassen helpt niet. 

 

De werkelijkheid is dat ik naar een happerend TV beeld zit te kijken (geen wifi probleem!!).

De wifi regelmatig uitvalt waardoor mijn kind het level op zijn Playstation of tablet “kwijt”is.

En dat soms de opbouw van website of apps (bv afbeeldingen marktplaatsapp) op mijn telefoon zo lang duurt dat ik de Wifi uitzet en mijn 4G gebruik (stabieler). 

Concerten streamen via WIfi of online vergadering via de Wifi is al helemaal geen optie (met of zonder gebruik van mesh router systeem). Hiervoor moet ik altijd een kabel in mijn laptop aansluiten.

Terwijl met mijn ISDN verbinding mijn kinderen beiden hun online klassikale lessen konden volgens tijdens de lock down. En ik kon online vergadering met mijn collega’s.

 

Wat heb ik al gedaan:

Experiabox en/of TV ontvangers opnieuw opstarten

Wifi kanaal aanpassen

Deco M5 Mesh routers afkoppelen

Aantal wifi gebruikers afsluiten / beperken (aantal heeft volgens mij geen directe invloed)

 

Wat kon de oorzaak zijn van de sterk wisselende wifi snelheid en het uitvallen van de Wifi?

En wat kan ik doen aan het happerende TV beeld?

 

 


Ondersteunt de switch igmp snooping?https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


 

Neen dus..

 

 

 

@G_Rosier Heb je die switch al uitgesloten, alsin getest zonder?