Skip to main content

Recent zijn wij verhuisd. Hierbij ontvingen we ook Superwifi punten (2stuks).

Echter hapert de TV met grote regelmaat, en sinds ik de Superwifi heb aangesloten hapert de wifi ook geregeld (echter weer wel overal in huis uitstekend bereik), of hij stopt er gewoon mee. 

Aanvankelijk werkte ik met een Telfort adapterset voor de TV, en omdat het zo haperde heb ik een bedrade (Cat 5e) verbinding aangelegd vanaf de meterkast naar de woonkamer, tot vlak bij het TV-kastje. Dit lost het probleem echter niet op.

Heb alles al tig x opnieuw opgestart, maar het verbetert helaas niet. Duurt wel elke keer ca 10 minuten voordat we weer wat kunnen doen...

We gebruiken al jarenlang (kan het al 10 jaar zijn…?) de Experiabox V8. Kan het zijn dat deze aan vervanging toe is?

Hoor het graag!

Hallo @PeterK77 ,

De V8 heeft vaker tv problemen als er superwifi gekoppeld is.

Koppel de superwifi eens los en zet de wifi van de V8 zelf weer aan.

Doe dan de Wifi-manager en vul 60m2 en 1 verdieping in dan krijg je een v10(a) of box 12.

Welke tv ontvanger(s) heb je eigenlijk?

Als dat Motorola ontvangers zijn kan je die het beste omruilen via Deze tool.

Edit:aanpassen wifimanager link.


@martijn197108 , dank voor je snelle reactie! Ik heb inderdaad een Motorola, ik heb via je link direct een andere besteld. 

De link naar de wifi manager krijg ik een foutmelding op, maar die ga ik wel vinden.

Hopelijk hiermee de narigheid opgelost!


Dit is de juiste link @PeterK77 :Wifi-manager


@martijn197108 , ik had hem gevonden inderdaad. Echter met 60m2 en 1 verdieping was ik er nog niet. Ik kreeg geen wifisignaal meer op de Experiabox V8, als ik de superwifi uitschakelde. Heb (met superwifi  weer aan) ingelogd op modem, en bij wlan het vinkje op aan gezet, maar als ik daarna de superwifi weer uitzette, gaf de experiabox nog geen wifisignaal. Heb de boel maar weer aangezet, en we zijn weer verder gehapert.

 


@martijn197108 , ik had hem gevonden inderdaad. Echter met 60m2 en 1 verdieping was ik er nog niet. Ik kreeg geen wifisignaal meer op de Experiabox V8, als ik de superwifi uitschakelde. Heb (met superwifi  weer aan) ingelogd op modem, en bij wlan het vinkje op aan gezet, maar als ik daarna de superwifi weer uitzette, gaf de experiabox nog geen wifisignaal. Heb de boel maar weer aangezet, en we zijn weer verder gehapert.

 

Oke,

Dan is het misschien het handigste om via 0800-0402(gratis tel.nr) de experia box om te ruilen.


@Hanna_ , ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Lukasz. De V8 heb ik al heel lang. Onlangs Superwifi punten ontvangen. Bereik is daardoor uitstekend, maar de wifi wel haperende, en ook de TV stoort veel (zie ook mijn bericht van gisteren). Heb al een nieuw TV-kastje besteld, maar daarmee is de haperende wifi nog niet opgelost. Kan ik aub ook een nieuwe krijgen? 

 

*Admin: reactie afgesplitst en toegevoegd aan eigen topic

 


@PeterK77 Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent door Martijn! Je hebt al een nieuwe tv-ontvanger aangevraagd lees ik, super. Hoe staat het er nu voor met jouw modem, en heb je nog contact gehad met de klantenservice? We lezen graag hoe het afgelopen is, laat het ook gerust weten als je vragen hebt of als ik iets voor je kan betekenen.


@Alexandra , klopt, ik krijg een nieuwe tv-ontvanger en een nieuwe experiabox (na gesprek en doormeting klantenservice). Zaterdag hoop ik de boel om te wisselen en weer te plaatsen. Ik hoop/ga ervan uit dat het daarmee opgelost is. 


@Alexandra , klopt, ik krijg een nieuwe tv-ontvanger en een nieuwe experiabox (na gesprek en doormeting klantenservice). Zaterdag hoop ik de boel om te wisselen en weer te plaatsen. Ik hoop/ga ervan uit dat het daarmee opgelost is. 

Super, daar ga ik ook vanuit! Jouw apparatuur was aan vervanging toe. Mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt, laat het gerust weten.


@Alexandra , afgelopen zaterdag alles geinstalleerd, en het lijkt tot nu toe erg goed te werken. Ik kwam erachter dat op de V12 nog niet de “448” update zit, maar de “312”, dus ik heb de wifi functie op het modem nog even uitgezet, en alles loopt nu via de superwifipunten.

Ook zag ik dat ik m’n chromecast kastje (aan de tv) niet meer nodig heb, want streamen vanaf je telefoon kan nu ook via het televisiekastje!

Ben er tot nu toe erg blij mee, bedankt!!


@Alexandra , afgelopen zaterdag alles geinstalleerd, en het lijkt tot nu toe erg goed te werken. Ik kwam erachter dat op de V12 nog niet de “448” update zit, maar de “312”, dus ik heb de wifi functie op het modem nog even uitgezet, en alles loopt nu via de superwifipunten.

 

Dat komt omdat de 448 nog wat problemen heeft,Maar je zal die wel alsnog krijgen wanneer de problemen opgelost zijn.

Fijn dat je er blij mee bent!!


@Alexandra , afgelopen zaterdag alles geinstalleerd, en het lijkt tot nu toe erg goed te werken. Ik kwam erachter dat op de V12 nog niet de “448” update zit, maar de “312”, dus ik heb de wifi functie op het modem nog even uitgezet, en alles loopt nu via de superwifipunten.

Ook zag ik dat ik m’n chromecast kastje (aan de tv) niet meer nodig heb, want streamen vanaf je telefoon kan nu ook via het televisiekastje!

Ben er tot nu toe erg blij mee, bedankt!!

Super, fijn om te horen! Wat Martijn ook al aangeeft klopt, er wordt nog gewerkt aan de mesh update voor de KPN Box 12. Je kunt dat topic volgen voor het laatste nieuws, maar lang verhaal kort is dat je de update vanzelf krijgt.