Skip to main content

Goededag, 

sinds een paar weken nu last van dat mijn internet snelheid bij lange na niet wordt gehaald. 

zowel op de Wifi als op de kabel. 

 

mijn abbo is 200/200 glasvezel en ik kom nu tijdens testen niet hoger dan 9,8/0,2

 

ik heb harde reset gedaan en al het hele verhaaltje gevold wat de website zegt te doen maar niets helpt. ook heb ik inmiddels meerdere keren gebeld, wat ook niks oplevert( iemand aan de lijn met absoluut geen verstand van het hele gebeuren) en die vertelt mij precies hetzelfde als wat de website doet. 

 

ben erachter gekomen dat wanneer ik de kabel in de router verander van poort dat ik dan enige tijd weer de volledige snelheid heb en daarna, lees +/- 30 mins knijpt hij hem weer. 

 

ik heb de experia box V10. 

 

hopelijk snel een oplossing aangezien ik met thuiswerk zit en regelmatig iets moet uploaden wat dus gewoon niet gaat met 0,2 Mbp/s….

 

vr. gr van leeuwen

 

 

 

Hallo @Gerrie87 , heb je de glasvezelkast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem gereset?

Test je wel bekabeld? Draadloos testen is zinloos.

Succes.

 


Hoi @Gerrie87 . Welkom op het forum.

Dat zijn inderdaad wel dramatisch lage snelheden voor glasvezel. Je meet bekabeld, lees ik. Doe je dat met een laptop/pc die rechtstreeks op de experiabox is aangesloten?

Kun je verder je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven?


Hoi @Gerrie87 . Welkom op het forum.

Dat zijn inderdaad wel dramatisch lage snelheden voor glasvezel. Je meet bekabeld, lees ik. Doe je dat met een laptop/pc die rechtstreeks op de experiabox is aangesloten?

Kun je verder je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven?

 

goededag Erwin_,

 

idd is mijn pc direct gelinkt aan de box. 

profiel is ingevuld. 

 

bij voorbaat dank!


Ik kan aan onze kant niets zien dat op een storing lijkt.

Heb jij meerdere apparaten in huis die je bekabeld kunt aansluiten? (laptop, vaste pc).. Ik vraag dit om uit te sluiten of het misschien met de pc/laptop in kwestie te maken heeft, die je nu gebruikt hebt. Zijn de drivers daarvan helemaal up-to-date? En staat er niet per ongeluk een VPN of iets dergelijks aan?

Heb je ook geprobeerd om een andere ethernetkabel te gebruiken? Dat ‘knijpen’ suggereert dat er iets op de laptop/pc niet lekker gaat. Zeker weten doen ik dat niet vandaar de wens om het op 2 verschillende apparaten bedraad te testen. 

 


dit is de enige pc die op bekabeld zit. rest zit op wifi.  kabel zelf is doorgemeten en geeft de juiste weerstand dus kabel is goed nog. 

heb inmiddels mijn ExpressVPN eraf gegooid. 

moet zeggen dat laatste 2 dagen het internet weer de juiste snelheden had.

 


Hmm. Dan blijft het vreemd dat je het ook op wifi had.  Anders zou ik zeggen dat het die VPN is geweest. Hopelijk blijft het nu stabiel. Mocht je (bekabeld) toch weer een dip zien, laat het weten.


het is weer terug. 1 dag redelijk internet gehad en het is weer ruk. 

ben er eerlijk gezegd nu wel klaar mee. er valt gewoon niet mee te werken. kan niks downloaden of uberhaupt normale pagina’s laden en al helemaal niks uploaden met 0,2Mb/s

 

1, kabel is goed

2 alleen deze pc is bedraad aangesloten

3 geen VPN meer

 

wat kan ik nog meer doen? ik krijg meer het idee dat er iets is met de box en daar mag ik kennelijk geen nieuwe van ontvangen volgens jullie telefonisch medewerker. dus dan houd het al gauw op. mocht dat idd het geval zijn dan zal ik toch genoodzaakt zijn ergens anders mijn internet vandaan te halen want nu krijg ik bij lange na niet waar 1 voor betaal en 2 waar ik wat mee kan (werk)

 

mvg,

 

van leeuwen


Hoi @Gerrie87 . Als jij bekabeld kunt testen op 2 verschillende apparaten, kan ik meer voor je doen.

Voorlopig is namelijk jouw pc/laptop nog niet als boosdoener uitgesloten. Het kan aan de netwerkkaart liggen of dat er iets softwarematigs de boel ontregelt. 

Als je deze storing ook ervaart op een andere pc/laptop die bekabeld is aangesloten heb ik een stok om mee te slaan en kan ik wellicht een vervangend modem regelen. 


goededag, 

sorry van de vertraging maar had het erg druk. het is idd ook het geval op de laptop van mijn vrouw.

verbinding start gewoon goed en na 5 a 10 min zakt het in. 

ben het momenteel wel echt heel erg beu. ook de wifi is gewoon drama.

dus spijt me zeer maar zit al rond te kijken voor wat anders. ik heb namelijk al meerdere keren aangeven ook telfonisch dat ik een andere modem zou willen en telkens kan er niks terwijl ik al jaren klant ben.


Dus als ik het goed begrijp heb je de laptop van je vrouw ook even bekabeld aangesloten? En daar haal je ook veel te lage snelheden op?

 


ja dat is correct.

 

verbinding is telkens tijdje goed en daarna ruk.


@Gerrie87  Is het goed dat ik jou morgen even bel?


ja prima


Leuk je even gesproken te hebben. Alles is correct aangesloten en toch ervaar je die dips in snelheid. Wat er precies aan de hand is, is voor mij ook gokken.

Voorlopig advies is om het glasvezelkastje 1 minuut van het stroom te halen.  Het kan zijn dat daar de bottleneck zit. Mocht dit geen positief effect hebben, laat het mij weten!


hij leekt het idd beter te doen maar helaas. 

 

we zijn weer terug bij af en dit zijn de huidige snelheden zojuist gemeten om 10:08

 

 


@Gerrie87 : ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?


goededag,

 

na ongeveer een week redelijk internet te hebben gehad zijn we weer terug bij af. 

en nog erger dan eerst, nu heeft ook de wifi problemen en paar dagen gewoonweg wel signaal maar geen internet gehad.

mijn geduld is op en heb inmiddels al een overstap naar andere provider besteld. 

bedankt voor de hulp in het verleden maar ben dit zat en betaal veel te veel voor niks eigenlijk. 

 

fijne dag


Jammer om te lezen, @Gerrie87 . Ik had je graag nog verder geholpen maar ik kan me ook voorstellen dat je je heil ergens anders zoekt. Ik hoop dat de diensten bij de andere provider stabiel gaan werken.