Skip to main content

Mijn internetsnelheid (wifi) is erg traag als ik een speedtest uitvoer haal ik een downloadsnelheid van 10Mbs en uploadsnelheid van 0.9Mbs. Terwijl ik een abo heb van 50Mbs. Graag hoor ik van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen. Alvast bedankt.

 

Hallo @Selim69 , welk merk en type modem heb je van KPN?

Heb je een koper- of een glasverbinding?

Als je de speedtest bekabeld doet met 1 computer rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, hoe kom je dan uit?

 


Hoi @Selim69, welkom hier op het forum!

Onhandig dat de wifi-verbinding niet goed werkt. Het is wel goed om te weten dat je betaalt voor tot 50 Mbit/s voor de bekabelde verbinding. Wij kunnen als provider namelijk geen snelheden garanderen over de wifi-verbinding. De reden hiervan is dat wifi draadloos is, hierdoor is het ontzettend gevoelig voor storingsbronnen en die heb je helaas overal. Denk bijvoorbeeld aan de isolatie van je woning of de wifi-verbindingen van je buren. Aangezien dit bij elke woning weer anders is, kunnen we daar dus geen garanties voor geven. Wel willen we natuurlijk meedenken met het verbeteren van je wifi-verbinding.

Daar hebben we de Wifi Manager voor. Deze online tool gaat samen met jou de verbinding bij jou thuis testen en zal met deze informatie proberen om de verbinding bij jou te verbeteren aan de hand van de instellingen. Lukt dit niet en blijft de verbinding onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van twee gratis Experia Wifi's t.w.v. € 98,-. Het is belangrijk om de Wifi Manager twee keer achter elkaar aan te doorlopen. Ook vindt je op hier op het Forum meerdere topics met tips voor het verbeteren van je wifi-verbinding, bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Daarnaast staan hier ook altijd andere forumgebruikers voor je klaar met handige tips en informatie voor het verbeteren van je verbinding. Ik hoop dat je zo een stuk verder komt!