Skip to main content

Sinds een paar weken mijn Hussel abonnement omgezet van 500Mbit naar 1Gbit maar dit is niet terug te zien/merken in de activiteiten, zeker met het thuiswerken waarbij met regelmaat grote bestanden gesynchoniseerd worden is een goed download/upload wel wenselijk.

Ik heb een Experiabox V12 en heb mijn laptop direct aangesloten met een nieuwe CAT6 kabel op de Experiabox en via speedtest.net of elke andere speed test tool schommelt de download snelheid rond de 350Mbps en upload komt uit op rond 400Mbps.

Mijn laptop is een Lenovo Thinkpad P15 Gen1

Enig idee waarom ik in de 1Gbit niet benader?

Hallo @Gerbert_68 , heb je van KPN per mail of SMS al bericht gehad wanneer de lijn opgewaardeerd is?

Heb je wel een mail gehad met de aanpassing van je contract van 500Mbit naar 1Gbit?

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef je modem eens een fabrieks-reset.

Als je een W10/11-computer hebt downloadt dan via de MSStore de Ookla speedtest app, de geeft de nauwkeurigste waarden weer.

Succes.

 


@JanD , bedankt voor de reactie.

 

Op 16 december heb ik een mail gehad dat mij abonnement al is ingegaan.

Ik heb de glaskast 3 minuten van de stroom gehaald en de Experiabox naar fabrieksinstellingen gezet.

Daarna Ookla app gedownload en bedraad (rechtstreeks op de Experiabox met CAT6) uitgevoerd.

Download gemiddeld 550Mbps en upload gemiddeld 450 Mbps.

Nog meer suggesties?

 

Dank


Hallo @Gerbert_68 , helaas niet, dan lijkt het er op dat jouw snelheidsaanpassing nog niet doorgevoerd is, om wat voor reden dan ook.

Bel na het weekend met KPN, 0800 0402, of wacht de reactie hier van een moderator af.

Vul daartoe in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer, laatste 4 cijfers van je IBAN in en wacht zijn/haar reactie af.

Succes en goed weekend gewenst.

 


Hoi @JanD bedankt zover, ik heb mijn profiel gecomplementeerd en wacht af op een reactie van een moderator ander ga ik idd bellen

 

dank


Hoi @JanD, KPN gebeld en contract is ingegaan en de lijn is verder in orde. Alles nog eens spanningsloos (5min) gemaakt en de V12 nogmnaals naar fabriekinstellingen gezet.

 

Voor mijn macbook een thunderbolt3 netwerk adapter aangeschaft en nogmaals gemeten en de download schommelt nu rond de 850Mbit-900Mbit  en upload heeft soortgelijke waarden.

 

Mijn probleem is opgelost, dank voor het meedenken.

 


Hoi @Gerbert_68 . Fijn dat mijn hulp niet meer nodig is. Zo te lezen zat het dus in de adapter. Dat is vaak de bottleneck bij die hoge snelheden. De hardware moet er inderdaad geschikt voor zijn. Soms zit er ook een VPN in de weg.

Verder zijn de zaken die @JanD  benoemt heel belangrijk.

Hallo @Gerbert_68 , heb je van KPN per mail of SMS al bericht gehad wanneer de lijn opgewaardeerd is?

Heb je wel een mail gehad met de aanpassing van je contract van 500Mbit naar 1Gbit?

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef je modem eens een fabrieks-reset.

Als je een W10/11-computer hebt downloadt dan via de MSStore de Ookla speedtest app, de geeft de nauwkeurigste waarden weer.

Succes.

 

Mooi dat het nu is opgelost. Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.Â