Skip to main content
Beantwoord

Trage internet, up en down load spoed

  • January 10, 2021
  • 14 reacties
  • 127 keer bekeken

ik heb de laatste paar dagen heel trage internet spoed, ipv 50 mbps heb ik maar 1.7 up en 0.7 down spoed. Heb al de modem ge-restart, pc ge-restart. Ik heb een DSL lijn. Ligt de fout bij KPN ? 

 

Beste antwoord door Marcia van KPN

Ha @AndreHo, welkom! Ik zie dat je op jouw adres inderdaad maar 3 Mbit/s kunt halen. Dat is echt weinig. Er is wel een verbetering mogelijk in de vorm van Sneller Internet Buitengebied. Dit is een gratis dienst waarbij je een 4G-modem krijgt om extra snelheid te halen. Dit heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt binnen een paar werkdagen een andere Experia Box en het betreffende 4G-modem. Aansluiten is heel gemakkelijk en je kunt vervolgens tot 50 Mbit/s extra snelheid halen. Wil je je ervaringen over ongeveer een weekje delen met ons?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 10, 2021

Dat is wel erg traag he. Dat heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2021

Met een kabel aan de modem. Modem en pc opnieuw opgestart, geen verbetering


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 10, 2021

Welk modem heb je?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2021

Experia


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 10, 2021

Maar welk type?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 11, 2021

Hoi joep

Ik heb een box 12


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 11, 2021

Heb je al getest zonder randapparatuur aan de box 12 om uit te sluiten dat er een probleem is met je netwerk? Je kan nog even het kabeltje tussen het modem en israpunt controleren.  Meer kan je niet doen. Een medewerker gaat dit oppakken over een paar dagen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 11, 2021

Ok, ik zal dat doen. Mijn profiel bij KPN heb ik geupdate, zal weer nagaan of ik iets vergeten ben. 

Ik kan dus een medewerker verwachten binnekort.?

De speedtest van vanavond is beetje beter, zo rond 3 mbps. 

Dank je

Andre


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 11, 2021

Het gaat om je profiel van dit forum. Je zou ook nog kunnen bellen 0800-0402. Tegen de computer zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.  Dring vooral aan op het meten van de verbinding anders gaan ze een nieuw modem sturen maar dat lijkt me niet de oplossing. 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 18, 2021

Ha @AndreHo, welkom! Ik zie dat je op jouw adres inderdaad maar 3 Mbit/s kunt halen. Dat is echt weinig. Er is wel een verbetering mogelijk in de vorm van Sneller Internet Buitengebied. Dit is een gratis dienst waarbij je een 4G-modem krijgt om extra snelheid te halen. Dit heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt binnen een paar werkdagen een andere Experia Box en het betreffende 4G-modem. Aansluiten is heel gemakkelijk en je kunt vervolgens tot 50 Mbit/s extra snelheid halen. Wil je je ervaringen over ongeveer een weekje delen met ons?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Ik krijg overal in mijn huis maar een streepje bereik met de 4g versterker. Sal het beter zijn met een buiten antenna.? 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

Je kan het eerst proberen of het werkt. Hier kan je zien hoe jouw positie is tov de zendmasten. Hier kan je eventueel de bijbehorende buitenantenne bestellen.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoe staat het er nu voor, @AndreHo? Heb je een buitenantenne besteld?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2021

Ja, ik heb kpn opgebelt en ze sturen een antenna op naar mij