Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sonos. Sonos staat in dezelfde ruimte als de experiabox. Hiervoor had ik Ziggo nooit heb ik hier nooit problemen mee gehad. Download snelheid is 31 mbps. Netflix via mediabox moet ook altijd opnieuw bufferen. 

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch ?


Max 45mbps (aanleg glasvezel zou binnenkort gaan plaatsvinden), direct aangesloten. 


Hoi @rikvandinteren . Welkom op het forum.

Heb je de wifi manager al doorlopen: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Kun je tevens aangeven wat voor experiabox je thuis hebt staan? En heb je er ook wifi versterkers bij?


Wifi verbetering heb ik al eens gedaan. Ik heb een v10a , geen wifi versterkers maar dat lijkt me niet nodig aangezien de sonos 3 meter van de experia box vandaan staat. 


Volgens mij kan je bij de v10a de 2,4 en 5GHz een aparte naam geven. Dat kan met deze tool: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-naam-wachtwoord-wijzigen.htm

Misschien dat je sonos wat kritischer is qua welke frequentie. Op deze manier kun kiezen met welk netwerk hij verbind.

Laat je weten of dit werkt?


Sonos verbind alleen met 2.4. 5gHz staat uit. 


Dan weet ik het ook niet, @rikvandinteren . De haalt een prima snelheid en ik neem aan dat je draadloze verbinding op andere apparaten goed is? 

Kan het zijn dat er op een andere plek in het huis véél gebruik van de verbinding wordt gemaakt? Of gebeurt het ook als je zeker weet dat jij de enige bent die gebruik maakt van het draadloze internet.


Hetgebeurt ook als ik de enige actieve gebruiker ben. Sonos en de v10a lijken niet lekker te werken met elkaar. Een snelle zoekactie op google laat zien dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik ga ervan uit dat het issue dus bij jullie bekend is. 


Niet als dusdanig, @rikvandinteren . Er is natuurlijk veel verschillende sonos apparatuur in de handel. En veel klanten ondervinden helemaal geen problemen. 

Toch zien we wel de nodige issues en de oplossingen zijn niet pasklaar. Als je op het forum zoekt op sonos kom allerlei topics tegen met allerlei verschillende oplossingen.
Wat voor sonos apparatuur heb jij eigenlijk ? En zijn er ook praktische tips via sonos te vinden? 


In de Sonos diagnostiek is interferentie te zien die na lang contact met sonos niet verklaard kan worden. Het is een play 5 (gen 1).


Hou me ten goede, ik ben absoluut geen sonos expert. Ik heb een beetje gegoogl'd. Als ik het goed begrijp accepteert veel sonos apparatuur alleen 2,4Ghz. 

Sommige frequentie zijn dan érg druk. Zeker als er veel buren in de buurt zijn of er staan andere apparaten in de buurt van modem/sonos (dect toestellen, pc's )

Heb je geprobeerd om het kanaal waarop de experiabox uitzend te veranderen? 


Dit heb ik al geprobeerd. Ik denk zelf dat het probleem echt zit in of de experia of in te traag internet.

Dit omdat ik met Ziggo dit probleem niet had (snelheid was iets hoger via kabel).

Ik hoop maar dat het wegens traag internet is want dan is het opgelost zodra glasvezel is aangelegd.