Skip to main content
Antwoord

Trage internetverbinding (22 Mbit/s)

• March 31, 2025
  • 20 reacties
  • 141 keer bekeken

Goedeavond

Ik heb maar 22 mbps snelheid, en we leven in 2025!! Een jaar geleden eindigde het glasvezelproces en nu bieden veel internetproviders zeer snelle glasvezelverbindingen op mijn adres..behalve KPN natuurlijk. Mijn probleem is dat ik een contract van twee jaar heb en om het te beĆ«indigen moet ik bijna 800€ terugbetalen. Is er iets wat ik kan doen zodat ik niet al dit geld hoef te betalen als ik van provider verander?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Ed.Mou. Welkom op de community!Ā Ik begrijp je frustratie, en het is jammer dat Sneller internet buitengebiedĀ niet mogelijk is op jouw adres. We willen natuurlijk dat iedereen toegang heeft tot een snelle en stabiele verbinding, maar in sommige gebieden is dat nog een uitdaging.Ā Wat betreft je contract: als je het voor de einddatum wilt beĆ«indigen, kunnen daar inderdaad kosten aan verbonden zijn. Je zou nog kunnen proberenĀ om contact op te nemen met de KPN-klantenservice om te kijken of er toch iets mogelijk is.Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

• March 31, 2025

Een jaar geleden eindigde het glasvezelproces ...

Wat bedoel je hiermee?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Het straatwerk bedoel ik. De glasvezel is in het hele dorp ondergronds gelegd totĀ 2024

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 31, 2025

Wat zegt dezeĀ siteĀ over de status van jouw adres?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Nog even geduld!

We leggen in rap tempo glasvezel aan door heel Nederland. Jouw buurt is nu nog niet aan de beurt. Op de hoogte blijven van de plannen? Meld je aan voor de Glasvezelwekker en je weet het als eerste.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 31, 2025

Toen je een abonnement nam kreeg je een orderbevestiging waar de maximaal haalbare snelheid op staat. Is die hetzelfde ongeveer als wat jij nu haalt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Ja, het was hetzelfde toen ik opnieuw verlengde, maar ik wachtte tot de glasvezelwerkzaamheden binnen een paar maanden klaar waren. Toen het werk klaar was, veranderde KPN van gedachten en zei dat ze vanaf het begin haar glasvezel zou bouwen en niet zou doorverbinden met de bestaande!!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 31, 2025

Tsja dan gaat het helaas nog lang duren. Helaas is er geen mogelijkheid om zonder kosten te annuleren.Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Ja ik snap het. Ik hoop dat KPN tot die tijd overgaat op glasvezel. Anders vertrek ik zodra mijn contract afloopt en gebruik ik KPN nooit meer.
Bedankt voor je reactie

• April 1, 2025

Het straatwerk bedoel ik. De glasvezel is in het hele dorp ondergronds gelegd totĀ 2024

Heb jij ook een glasvezelaansluiting in huis gekregen?Ā 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 1, 2025

Heb jij ook een glasvezelaansluiting in huis gekregen?Ā 

Maar waarschijnlijk niet van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Nee, ik heb in het gebouw geen glasvezel gezien. Ziggo, Delta en Caiway bieden dit alleen aan.
Dus als ik via hen verbinding maak, sturen ze een technicus om de installatie uit te voeren. Als ik ongeveer 40-60 mbps had, zou ik blij zijn, maar 22 is erg traag 😢

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 1, 2025

Ziggo kent eigenlijk geen glasvezel maar noemt het glasvezel. Zie ook:Ā https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-glasvezelkabel-netwerk-bestaat-uit-meer-coax-dan-glasvezel/

Ā 

Delta en Caiway wel. Eventueel biedt dochteronderneming van KPN Solcon daar diensten over.Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Het maakt me niet uit of het coax of goud of gewoon koper is.
Ik heb gewoon een normale internetsnelheid nodig šŸ˜› Solcon biedt tot 1Gbps, maar hoe kan ik verbinding maken met Solcon als ik nog een contract heb met KPN tot mei 2026?!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 1, 2025

Het maakt me niet uit of het coax of goud of gewoon koper is.
Ik heb gewoon een normale internetsnelheid nodig šŸ˜› Solcon biedt tot 1Gbps, maar hoe kan ik verbinding maken met Solcon als ik nog een contract heb met KPN tot mei 2026?!

Beste ​@Ed.MouĀ niet, of je huidige contract afkopen, maar dat is niet aan de orde schreef je eerder.

Wat je nog wel aan KPN kunt vragen of je in aanmerking kunt komen voor internet buitengebied, dan krijg je een aanvullende 4G-router die je snelheid kan oppeppen tot maximnaalĀ ongeveer 50/5Mbit/s.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/dongel/sagemcom-fast-4360-air

en

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Ik zal ze vragen of ik dit soort installatie kan doen. Bedankt voor de infoĀ 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 1, 2025

Je zal dan echt in een buitengebied moeten wonen. Overigens zou je het al gehad hebben want sinds een paar jaar wordt het standaard aangeboden als de haalbare snelheid onder de 30 is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Ik had Telfort als internetprovider en na een aantal jaar werd het KPN.
Als zij mij niet aanbieden kan ik dan ergens zelf kopen?

• April 1, 2025

Ik had Telfort als internetprovider en na een aantal jaar werd het KPN.
Als zij mij niet aanbieden kan ik dan ergens zelf kopen?

Nee. Je kan het niet zelf kopen. Het moet echt bij KPN vandaan komen.Ā 

Heb jij nu nog steeds dat Telfort abonnement? Of heb je nu wel een KPN abonnement?Ā 

Als je nu nog steeds dat Telfort abonnement hebt, dan denk ik dat je geen 4G router krijgt. Want dat had Telfort niet voor zover ik weet. KPN heeft Telfort overgenomen met behoud van dezelfde voorwaarden voor de klanten. Dus dat betekent ook geen 4G router denk ik. Maar misschien ben ik te pessimistisch...

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Nee ik heb de laatste 2-3 jaar KPN.
Ik woon in Vaals Limburg dus ik weet nog niet of ik recht heb op.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 3, 2025

Hoi ​@Ed.Mou. Welkom op de community!Ā Ik begrijp je frustratie, en het is jammer dat Sneller internet buitengebiedĀ niet mogelijk is op jouw adres. We willen natuurlijk dat iedereen toegang heeft tot een snelle en stabiele verbinding, maar in sommige gebieden is dat nog een uitdaging.Ā Wat betreft je contract: als je het voor de einddatum wilt beĆ«indigen, kunnen daar inderdaad kosten aan verbonden zijn. Je zou nog kunnen proberenĀ om contact op te nemen met de KPN-klantenservice om te kijken of er toch iets mogelijk is.Ā