Skip to main content

Ik heb best wel veel problemen gehad met internet. Monteur langs geweest en leek opgelost, maar na korte tijd weer ellende. Soms pagina's die niet laden, of bijvoorbeeld plaatjes die lang duren om te laden. Dan wel weer heel snel internet. Alles is nagekeken. nu heb ik sinds kort een Fritzbox van KPN.  Maar de storingen blijven hetzelfde. Ik heb nu 1 gig internet. Ik heb een repeater. (experia) Op mijn vraag of deze volledig werkte op de fritzbox heeft men helaas niet verteld dat deze wel werkte maar is men vergeten te vertellen dat ik nu 2 wif netwerken heb. Dit is wel heel erg jammer. Ik heb eigenlijk geen zin om nu weer een repater voor fritz te kopen. voel me hier toch een beetje.. jammer. Maar ik wil nu wel eens gewoon kunnen internetten zonder problemen. Wat kan ik nog doen. Alles is cat5 aangesloten. Wifi manager geeft geen oplossing. help  Tv hapert ook soms , 

U weet zeker cat5 en niet cat5e ?


Nee alles is cat5. ik weet dat ik niet de maximale snelheid haal . speedtest is meestal boven de 300Mb. Het probleem is dat het soms helemaal niet werkt. TV hapert iets. Internet pagina laden duurt erg lang , dan gaat het weer een tijd goed(dag) en dan weer problemen .


Begin bij het begin. Sluit het modem van kpn aan en daar sluit je een bekabelde pc of laptop op aan. Download dan de app van Ookla speedtest.  Ga daar eens mee meten. Kunnen we zien of de goeie snelheid binnenkort. Als we dat weten kunnen we verder zoeken.


Deze stappen heb ik inderdaad gedaan. Bekabeld kom ik aan de 900mb. Speedtest gaat eigenlijk altijd goed. Als ik op de wifi 300Mb haal ben ik tevreden. Het gaat om de onderbrekingen die ik heb. Op de wifi maar ook soms op de Tv 


Goed bezig geweest al. Wat is er zoal aangesloten op het modem? Heeft u dit soort dingen in huis?

 


die dingen heb ik inderdaad maar liggen in de la ongebruikt. verder alles vast bekabeld. Wel een switch omdat ik wat poorten tekort kom. Maar die zijn in gebruik voor vaste internet verbindingen boven.Is wel 100 Mb, maar had ik gemaakt omdat ik die wifi problemen had. Fritz en wifi zitten rechtstreeks. Heb nu 2 wifi netwerken, op beide zelfde problemen


Maar waarom heb je een 1GB verbinding als je er niks mee doet? Het moet echt anders. Goeie kabels en een switch die  hoge snelheden aan kan. En de switch moet ook igmp snooping ondersteunen als er een tv ontvanger op zit. Het lijkt me echt een probleem wat veroorzaakt wordt door de verkeerde randapparatuur. 


Nu alles losgehaald. Dus alles rechtstreeks, geen hub. Nu even niet genoeg aansluiting , maar om uit te testen. Resultaat helaas hetzelfde, bij een pingtest krijg ik dit.

Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=19ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=17ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=15ms
Request timed out.
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=12ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=17ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=8ms
Request timed out.
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=11ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=8ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=9ms
Reply from 2a00:1450:400e:801::2004: time=10ms

En dat is precies op het moment dat bijvoorbeeld een webpagina traag is. Zoom begint te haperen. Tv ook heel even een hapering. Deze is trouwens vast bekabeld.


Ik krijg nu ook heel soms dit.

Nu ook getest met de desktop en hetzelfde.


Is dit met experiabox of met de Fritzbox?


Dit is met de fritzbox

 


Heb je geen modem van kpn meer? Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


glasvezelkast is al van de stroom geweest. langer dan 2 minuten. Ik heb de oude experia nog wel in huis. nog niet teruggestuurd vanwege de problemen. Maar ik heb eigenlijk exact dezelfde problemen met de experia als met de fritzbox. Ik heb mede op advies van KPN de fritzbox genomen. Zou beter zijn als de experia. Was me alleen niet verteld dat ik nu 2 wifi netwerken heb. Vind statement wel passen over een probleemloos netwerk. Ik heb een modem en wifi versterker en de tv bekabeld maar helaas wel problemen. ik weet het even niet meer nu.


Wacht maar even op een moderater. Die kijkt dan de verbinding even na. Due zal binnen 2 dagen wel reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan ze meteen voor je aan de slag. 


Hallo @abaa, ik zie dat onze superuser @Joep1965 geprobeerd heeft je zo goed mogelijk verder te helpen, maar samen zijn jullie er nog niet uitgekomen. Ik heb even naar jouw verbinding gekeken en zie zo geen gekke dingen. Ik denk dat het daarom beter is om even telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. We kunnen dan samen op zoek naar een oplossing. Nu geef je in jouw bericht aan dat je een FRITZ!Box hebt. Als je deze via KPN in bruikleen hebt, dan heb je ook KPN Service Plus. Dit is een aanvullende helpdesk waarbij ervaren experts met een passie voor gadgets, techniek en telecom je te woord staan. Je krijgt altijd hulp van een ervaren expert bij al je vragen over je internet en alle apparaten die daarmee verbonden zijn. Als je onze klantenservice belt, dan zal je automatisch naar hen doorverbonden worden zodat jij de beste hulp krijgt.