Skip to main content

Hoi!

Mijn internetverbinding is eigenlijk sinds de oplevering dermate beroerd (zowel bekabeld als via wifi) dat ik met heel veel pijn in mijn groene hart overweeg de overstap te gaan maken naar een andere provider met mijn compleet pakket. Heb de abonnementsvorm tot 40 mb meen ik. Op slechte dagen is de wifi compleet onbruikbaar wanneer een van mijn dochtertjes Netflix of YouTube aan het streamen is. Werken vanuit huis is hierdoor nagenoeg onmogelijk. Het is intussen een redelijk lange tijd terug sinds hier een servicemonteur is geweest om te kijken of er eea te verbeteren valt. De servicetool geeft overigens nu aan dat er een storing zou zijn toen ik even aan het testen was. Kan er iemand kijken of het nog de moeite is om hier een monteur naar te laten kijken, of dat ik qua geografische ligging ten opzichte van de hvd/kvd gewoon vette pech heb?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sergio den Heijer 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Sergio81 , wat is je contractuele abo-snelheid en wat haal je in de praktijk via een speedtest, bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Zie onderstaande link wat er via KPN op jouw adres mogelijk is qua snelheid:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 


Dag @Sergio81 Zo te lezen heb je al het nodige laten checken. Ik wil met alle plezier kijken hoe het er aan onze kant van de lijn uitziet en wat er qua snelheid überhaupt mogelijk is. Een monteur heeft in principe alleen zin als er iets echt kapot is: als er simpelweg niet meer snelheid mogelijk is dan zal een monteur er ook niet veel aan kunnen doen. Ik ben erg benieuwd naar wat er bij jou mogelijk is . Heb je al op de link gekeken waar Jan je naar verwees? 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Goedemiddag @Bart_ ,

 

Afgelopen dinsdag hebben we een monteur over de vloer gehad. Die is begonnen met testen in de HVD en concludeerde dat iemand een van mijn twee poorten had losgetrokken. Ik heb dus het overgrote deel van mijn contract pair bonding gehad over 1 poort, met als gevolg dat ik met geen mogelijkheid in de buurt kon komen van mijn contract bandbreedte.

De monteur heeft ader twee weer op mijn tweede poort aangesloten. Nu haal ik ruim 50MB down en lijkt de verbinding tot dusverre ook stabiel. Wat mij verbaasd is dat voor dit probleem twee keer eerder een monteur over de vloer is geweest die het niet op konden lossen, evenals een aantal belletjes wat ik heb gehad met storingen consumentenmarkt. (zal vast allemaal terug te vinden zijn in de gesprekshistorie)

Heb ik nu recht op enige vorm van restitutie, gezien ik mijns inziens buiten mijn eigen schuld een zeer lange tijd geen optimaal gebruik heb kunnen maken van mijn verbinding?

Ps. Ik werk nu mijn KPN Forum profiel bij.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sergio den Heijer

 

 


Dank @Sergio81 en goed om te horen dat het probleem is opgelost. Ik kan zien dat je in april contact hebt gehad en daarna, heel recentelijk, op 29 augustus. Naar aanleiding van dat laatste gesprek is een monteur ingepland, die het probleem dus heeft kunnen herleiden tot die losse poort. Enige vorm van restitutie vind ik lastig: ik raad je om hier een klacht voor in te dienen. Dat kun je doen via de klantenservice. 


Reageer