Skip to main content

 

Zoals je ziet is mijn downloadsnelheid prima met het 4g buitgebied modem. Maar uploadsnelheid blijft ver achter. Kunnen jullie iets aan de masten doen. In het verleden heb ik wel verbinding gemaakt met een andere band, zoals band 20, hierbij had ik een lagere downloadsnelheid maar wel een hogere upload snelheid. Op dit moment maakt mijn modem verbinding met de volgende bands in de cell:

Hierbij wordt Carrier Aggregation actief voor download, maar lijkt niet actief te worden voor upload. Maar dit is slechts een vermoeden.

Mijn vraag is eigenlijk, kan KPN kijken naar de zendmast bij mij in de buurt of hierbij alle instellingen goed staan voor de uploadsnelheid?

 

Welkom op het forum! Dat is inderdaad aan de lage kant, bedankt voor de uitgebreide analyse. Kun je aangeven hoelang deze problemen al spelen? Is dit iets van de laatste tijd of speelt dit sinds kort? Zou je ook jouw profiel kunnen aanvullen met de relevante gegevens? Dan kijk ik even mee. 


Hallo Remco,

Profiel is aangevuld. Dit speelt opzich al langere tijd. Echter in het verleden had ik verbinding met een andere frequentie. Nu krijg ik deze band helaas niet meer geforceerd in de modem. De band selectie gebeurt automatisch. Nu heb ik wel een veel betere download gekregen maar slechtere upload. Voorheen was het max 35 mbps download en max 15 mbps upload.

Ik heb al veel geëxperimenteerd met antennes en posities. Maar dat is het helaas niet.

 


Bedankt voor de toelichting. Ik vrees dat dit dan inderdaad dan geen kwestie is van het uitrichten van de antennes of een aanpassing in de instellingen in het 4G modem. Ik ga dit doorzetten naar onze Technische Dienst.. Ik kan niet beloven dat er een aanpassing gedaan kan worden maar dan kan dit nagekeken worden voor je. 


Goedenavond Remco,

Vandaag nog even wat verder geprutst. Uiteindelijk lijkt het nu een stuk beter te gaan, rond de 15 Mbps upload snelheid.

Ik ben toch nog weer wat gaan experimenteren met de positie van de modem. Het ontvangst bleef hetzelfde maar de ECIO/SINR lijkt nu stabieler en bijna niet meer negatief te worden. Of de technische dienst is gelijktijdig bezig geweest, dat kan natuurlijk ook. 😉

Wat mij betreft kan deze topic voor nu gesloten worden.

Hartelijke groet.


@Arfau Fijn dat je een oplossing hebt weten te vinden. Ik hoop dat alles stabiel blijft 🙂 . Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een bericht als we iets kunnen doen!