Skip to main content

Goedenavond,

Sinds de updates die zijn uitgevoerd is het internet/Wifi belachelijk traag en valt deze ook regelmatig weg. We hebben vanaf het begin een Experiabox v8. Nu met het online tijdperk zijn we afhankelijk van de wifi 2.4ghz terwijl nieuwe apparatuur 5ghz ondersteund wat geen storingen oplevert met andere apparatuur. Ik vindt het belachelijk dat er voor de draadloze super wifi ontvanger moet worden betaald als de rest verouderd is.

Ik heb de wifi manager geprobeerd en daarbij gebeurde het zelfs dat ik na de nieuwe instellingen helemaal geen internet meer op mijn 1 jaar oude laptop had.

Toen met mijn mobiel de wifimanager opnieuw toegepast en gelukkig na nieuwe installatie weer aan de praat gekregen.

We zijn al meer dan 10 jaar klant mag dan wel verwachten dat er iets tegenover mag staan. Graag zou ik willen vragen om contact op te nemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Ton

 

Goedemiddag @TonSt en welkom hier op het forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je je probleem kenbaar maakt. Ik denk dat hier een prima oplossing voor is en daar zou de Wifi Manager je bij moeten kunnen helpen. Voor wifi hanteert KPN qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s en als de Wifi Manager een snelheid meet die lager ligt, krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wifi (versterkers). Deze apparatuur neemt het signaal van de V8 over (het signaal van de V8 wordt dus uitgeschakeld) en werkt via zowel 2.4 als 5 GHz. Let wel: je dient deze versterkers bekabeld aan te sluiten op je Experia Box en in de regel zorgt dit voor de gewenste verbetering.

De draadloze versie (Superwifi) kan ik je helaas niet gratis aanbieden. Je geeft aan dat je dit belachelijk vindt maar hier kan ik het niet mee eens zijn omdat we al een gratis oplossing aanbieden in de vorm van KPN Experia Wifi. Wanneer iemand geen kabels kan of wil trekken dan is dat niet iets waar we als provider invloed op hebben. In zo'n situatie zou je kunnen overwegen de Superwifi aan te schaffen omdat je bij dit systeem alleen het eerste punt bekabeld hoeft aan te sluiten, de overige punten kunnen in het stopcontact. Mocht je belang hebben bij KPN Experia Wifi, dan is mijn advies om de Wifi Manager te doorlopen op een plek in huis waar je nog net een beetje wifi hebt. Laat je me weten of dit iets heeft opgeleverd?


Hoi @TonSt , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd of je nog iets aan mijn vorige bericht hebt gehad!