Skip to main content

Beste kpn

Mijn welkomst kadootje, nadat Telfort is overgenomen door KPN, was een onmogelijke wifivertraging. Abbo van 50mbp werkte prima op experia 8V. Op bovenverdieping  meerdere draadloze apparaten film en tv, was allemaal mogelijk. Nu met KPN is bovenverdieping zelf niet mogelijk om op 1 apparaat film te kijken en of  draadloos studeren via teams normaal te laten verlopen. Wifi via meerdere apparaten gemeten. Superslechte snelheden. Alle oplossingen thuis al gedaan, wifimanager, modemreset, kanalen van buren gemeden. Toen eens kijken op forum, zie ik daar soortgelijke reacties, dezelfde problemen. Dus probeert jullie WIFImanager mij een dure WIFIversterker aan te laten kopen. Wat ik niet correct vind. Ik verwacht dat de oplossing van KPN gaat komen. Bij Telfort was de snelheid prima. Misschien zelf een draadloze wifiversterker aanbieden aan gedupeerde klanten. Anders mijn snelheid terug zetten. Graag een oplossing! https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f4323c90-15e1-11eb-9d78-7bfc12439312

 

Admin: van berichten eigen topic gemaakt

 

Beste kpn

Mijn welkomst kadootje, nadat Telfort is overgenomen door KPN, was een onmogelijke wifivertraging. Abbo van 50mbp werkte prima op experia 8V. Op bovenverdieping  meerdere draadloze apparaten film en tv, was allemaal mogelijk. Nu met KPN is bovenverdieping zelf niet mogelijk om op 1 apparaat film te kijken en of  draadloos studeren via teams normaal te laten verlopen. Wifi via meerdere apparaten gemeten. Superslechte snelheden. Alle oplossingen thuis al gedaan, wifimanager, modemreset, kanalen van buren gemeden. Toen eens kijken op forum, zie ik daar soortgelijke reacties, dezelfde problemen. Dus probeert jullie WIFImanager mij een dure WIFIversterker aan te laten kopen. Wat ik niet correct vind. Ik verwacht dat de oplossing van KPN gaat komen. Bij Telfort was de snelheid prima. Misschien zelf een draadloze wifiversterker aanbieden aan gedupeerde klanten. Anders mijn snelheid terug zetten. Graag een oplossing! https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f4323c90-15e1-11eb-9d78-7bfc12439312


Beste KPN

Deze speedtest meting laad bijna de pagina niet eens…..

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/5a8489c0-15ed-11eb-b5e5-378505cfb412


De snelheid is helaas nog steeds niet voldoende op mijn bovenverdieping, er wordt op geen enkele manier door KPN hierover met mij gecommuniceerd. Terwijl ik al steeds een aantal berichten, ook naar moderator, gestuurd heb over mijn klacht. Jammer KPN, maar bij ziggo krijg ik 3 wifi mesh apparaten gratis en qua prijs hetzelfde. Dus ik den aan een overstap, want ik hoef hier geen genoegen mee te nemen……

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f09587f0-170c-11eb-bcac-c75f9a7f748f

 


Dat mijn uploadsnelheid hoger is dan mijn download? Bizar, 1e keer dat ik dát beleef. Ik heb het liever andersom! 
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/c3764b30-170f-11eb-8a01-9b7226005025


Dat mijn uploadsnelheid hoger is dan mijn download? Bizar, 1e keer dat ik dát beleef. Ik heb het liever andersom! 
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/c3764b30-170f-11eb-8a01-9b7226005025

O en wel nadat ik net eerst de WIFImanager had los gelaten op het geheel. Dus daarna pas gemeten. KPN dit wordt hem niet!


Om1900 helemaal geen internet meer……..dus modem maar eens herstart. Nu weer wel internet. Nu de Beneden snelheid 53 ,1 mbps.


 

Dat lijkt er meer op KPN👌🏻 Maar boven was nog niet helemaal snel genoeg vanmorgen. Ik meet straks nog eens, ben benieuwd maar lijkt erop dat jullie er mee bezig zijn😃


Boven is het wifi signaal abominabel slecht, met Telfort had ik daar écht geen last van. Wat mij zo tegenvalt is dat er echt helemaal in deze hele week niemand maar dan ook niemand van KPN op deze plek communiceert. Terwijl ik ook nog een moderator een pb erover heb gestuurd. Denk dat KPN het lekker zo gaat laten, dan moet ik de KPN maar verlaten. Jammer, was Telfort maar gebleven, die reageerden tenminste. En losten het probleem gewoon op als er iets was…..

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9a607c70-1b6a-11eb-a0a4-672122394b3e


Welke snelheid haalt u bekabeld? 


Beste Nick83,

Er is hier alleen bekabelde tv. Rest is geheel draadloos. Maar het gaat mij om het verschil. Met Telfort had ik boven prima signaal(om de netwerken van buren heen) en nu KPN het overneemt, ineens boven geen voldoende wifi. Daarbij kan ik geen kabel trekken helaas. Die heb ik niet eens geloof ik. Maar reset en wifi manager helpen ook niet. Beneden is de snelheid van de draadloze verbinding wel iets verbeterd inmiddels. Maar met student en thuiswerken, heb ik de wifi gewoon nodig. Groet,


@Wifisnelheidterug Welkom op het forum. Het is momenteel erg druk, vandaar dat het even kan duren voor je een reactie krijgt. We doen ons best maar op dit moment is de gemiddelde reactietijd 6 dagen. 

Heel vreemd dat je na de overgang een mindere verbinding ervaart. Technisch is er in de aansluiting namelijk niets verandert.

Ik begrijp dus dat de verbinding beneden in principe in orde is, maar boven is het signaal een stuk slechter. Werd er bij Telfort al gebruik gemaakt van een wifi versterker of wordt alleen de Experiabox gebruikt? 

Als ik overigens kijk naar het resultaat van de Wifi Manager dan zie ik dat het aanbod eigenlijk was om 2 Experia wifi's op te sturen. Dit zijn versterkers die bekabeld aangesloten kunnen worden.

Het andere aanbod voor betaalde versterkers is voor 2 Superwifi punten, hiervan hoeft alleen de eerste bekabeld aangesloten te worden, de tweede kan dan draadloos aangesloten worden.


U zegt dat u het vreemd vind dat ik boven een trage wifi ervaar. Maar de metingen zeggen dat dat zo is. Ik heb nu geen WiFi versterkers maar heb deze nooit nodig gehad toen de naam Telfort was. Ik wil best de gratis WiFi versterkers ontvangen, als dat een oplossing is, mits ik naar boven toe geen kabel hoef. Ik heb geen idee hoe ik die dan moet trekken. Die van de tv boven hangt al hier in de weg. Ik wil er nog niet één bij. Dus het aanbod van de dure draadloze WiFi versterker blijft dan de optie die KPN bied. Waarom niet terug naar het punt dat ik (al járen bij Telfort) een tevreden klant was? Er zijn hier geen verplaatsingen geweest van modem, meubels of andere obstacles die deze issues kunnen veroorzaken. Dus zou je zeggen dat ineens boven geen WiFi een andere oorzaak heeft. Dan wil ik als klant die graag opgelost zien door degene vanwaar ik deze dienst van afneem. Maar als een WiFi versterker “ineens” noodzaak is en een oplossing dan wil ik dat wel uitproberen mits zonder kabel eraan. Behalve dat bij het modem zelf.


@Wifisnelheidterug Ik ontken ook niet dat het probleem bestaat, ik zeg alleen dat ik het bijzonder vind dat deze ervaring en sinds de overgang naar KPN is. Aangezien er technisch niets verandert is. 

Op het moment dat je geen (extra) kabel zou willen trekken, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om de bekabelde versterker aan te sluiten bij de tv ontvanger. De kabel die nu naar de ontvanger loopt gaat dan naar de versterker, er hoeft dan enkel nog een kabel tussen de versterker en de tv ontvanger gelegd worden. De andere versterker zou dan aangesloten kunnen worden bij de Experiabox. Op deze manier hoeft er geen nieuwe kabel getrokken te worden. 

Ik heb geen mogelijkheid om gratis Superwifi punten aan te bieden. 


Dank voor uw vlugge antwoord. U zegt dat er technisch niets veranderd is, dat kan. Maar vertel dan mij eens, dat ik op dit adres al ruim 4 jaar gewoon een normaal signaal boven heb en nu ineens niet meer, hoe dat kan. Wat zou daar dan wel een oorzaak van kunnen zijn, zodat ik blijkbaar ineens mijn eerste wifi versterker nodig heb. Ik zou liever de oorzaak opgelost zien. Dus terug naar de oude signaalsterkte, zoals deze was. Kunt u wat voorbeelden noemen, zodat ik daar nog even over kan nadenken. Maar wat mij betreft wil ik de wifiversterker wel gaan inzetten. Deze kan dan in de tv ontvanger boven is wel betere oplossing dan.


Nadat ik een modem wissel heb aangeboden gekregen is bovenstaande het fijne resultaat!

de V10 werkt hier voorlopig wonderwel goed. Bovenverdieping ook tot dusver prima bereikbaar.