Skip to main content

Ik heb vanmiddag 45 min gebeld met iemand van kpn vanwege trage WiFi. Van alles geprobeerd en gereset. Uiteindelijk het advies gekregen om de WiFi manager te gebruiken zodat ik verder geholpen kan worden. Maar de WiFi manager doet het niet. Heb inmiddels al tig keer mijn modem opnieuw opgestart maar als ik daarna weer de WiFi moet testen loopt hij vast of zegt hij dat ik geen internetverbinding heb(wat dus niet klopt)

 


Hoi @Judith32, welkom en bedankt voor jouw bericht! 

Een trage wifi verbinding lijkt mij heel irritant, het kan verschillende oorzaken hebben, dus het is belangrijk om jouw situatie goed in kaart te krijgen. Zo kunnen wij nagaan waar het probleem ligt en met je meedenken over een oplossing. 

Sinds wanneer ervaar je een trage internetverbinding? Je geeft aan:

Maar de WiFi manager doet het niet. Heb inmiddels al tig keer mijn modem opnieuw opgestart maar als ik daarna weer de WiFi moet testen loopt hij vast of zegt hij dat ik geen internetverbinding heb(wat dus niet klopt)

Heb je overal in huis een traag draadloos internet of in een bepaald deel in huis? Omdat je bovenstaande aangeeft, vermoed ik dat het om een bepaald deel in huis gaat…. Zoek je wel een plekje op waar de verbinding voldoende genoeg is om de WifiManager helemaal te doorlopen?
Werkt een bekabelde verbinding wel goed en welke snelheid haal je dan? Wil je dat eens uittesten? 

Ik ben ook benieuwd wat er allemaal aangesloten is op het modem en op welke manier? (welk type modem, bekabeld of draadloos, wifi versterkers, switch etc etc etc).


Ik hebniets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!


Goedemorgen,

Nee het is niet opgelost, maar ik had ook problemen met mijn mail dus had niet gezien dat ik een reactie had.

ik heb via de telefoon al 3 kwartier alles doorlopen om de oorzaak te zoeken en alles zit goed aangesloten. 
ik heb een eperia box v10a en boven op zolder (2e verdieping)een experia WiFi. Bekabeld. 
de WiFi problemen zijn op de 1e verdieping. 
beneden is de verbinding prima en ook op zolder.

de wifi manager op verschillende plekken geprobeerd, maar iedere keer zelfde probleem.


Â